Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Signerer.Kommer vel helt an på hvordan den er behandlet fra før av og hvor mettet treverket er.
Uansett så bør det pusses før og imellom strøkene
Takk for svarKommer vel helt an på hvordan den er behandlet fra før av og hvor mettet treverket er.
Uansett så bør det pusses før og imellom strøkene
Hvit olje har jeg ikke hørt om engang.. takk for tipsSignerer.
Også ville jeg brukt hvit olje istedetfor beis.
Takk for svarlitt usikker på hvordan den er behandlet da jeg ikke har overtatt nye huset enda, så den kan jo være lakka eller olja..
Pusser opp inni hodet mitt for tida![]()
Tusen takk! Noterer dette ned og gleder meg til å sette i gangHvit olje er nok et bedre alternativ ja, pga mat osvfår mye forskjellig på coop f.eks.
Om det er lakket må du få av all lakken først, for at ny behandling skal kunne trekke seg inn.
De fleste benkeplater til kjøkken er vel stort sett oljet da, og da er jo ikke den samme hinnen der. Men det bør pusses med et litt grovere papir først slik at porene i treverket åpner seg. Mellom lagene kan det brukes et veldig fint papir, type poleringspapir som er rundt 300, for å få en glatt og fin overflate. Treverket vil "reise" seg når det blir tilført væske. Når det ikke lenger gjør dette betyr det at det er mettet![]()
Henvend deg i maleravdelingen, de kan hjelpe deg. Jeg kjøpte min på maxbo. Husk å pusse ned først og vask gjerne med krystallsoda (pleier å ha det i maleravdelingen også, evt i vaskemiddelavdelingen i matbutikken) og la det tørke godt før du tar på olje. La olja trekke leeeeenge før du tørker av det overflødige.Hvit olje har jeg ikke hørt om engang.. takk for tips![]()
Noen som har prøvd det? Har en heltre benkeplate som har gulna skikkelig. Skulle gjerne beisa den hvit, sånn kalkfarga der treverket skinner gjennom. Men blir resultatet bra?? Eller er det mye jobb til ingen nytte.