Beinhinnebetennelse??

Kattepus

Glad i forumet
Noen som har eller har hatt det? Lurer på om det er det jeg har. Har i 14 dager vært "støl" i leggene, emen nå begynner det å bli værre. Det banker i de akuratt som når men har feber på en måte og noen ganger klarer jeg ikke sitte rolig. Må ta ibux noen ganger for drt er så vondt..

Noen som kjenner seg igjen? Hva har dere evt gjort? Tips?

Beinhinnebetennelse i leggen skal være på forsiden av leggen. Du skal "gni" fingeren over leggen og skal kunne kjenne noe som beveger seg mens du gnir nedover!
Ihvertfall slik jeg har opplevd det.

Når du har beinhinnebetennelse å kjennes det ut som potetmel når du tar forran på leggen langs beinet. Gå til legen så får du Brexidol (ikke sikker på stavemåten) npe helvetes dritt men beinhinnebetendelsen forsvinner.

Hold heggene varme og ikke gå for mye.

Det er VONDT med beinhinnebetennelse!! Som de andre sier, det blir litt klumpete langs beinet.

Foruten betennelsesdempende medisin, så kan du prøve dette:

Varm rispute over leggene når du hviler deg, det øker blodsirkulasjonen. Mange har god erfaring med å ha iskaldt på, og så veksle med varmt for å få max sirkulasjon! Men jeg syns det var best med varm rispute på!

Gode såler i skoene er ett must!

Tigerbalsam på leggene før treningsøkt er beste sort!

Og laaaaange ullsokker om natta for å holde leggene varme og sirkulasjonen på topp!!

[;)]

Beihinnebetennelse er kjempe vondt og kommer lett om man går/løper mye på hardt underlag. Jeg har hatt det flere ganger, men en gang hadde jeg det veldig kraftig og endte opp med Brexidol kur, smøre på orudis daglig og nesten et halvt år hos fysioterapeut (et par dager i uka).

Vil anbefale deg å ikke gå/løpe på hardt underlag om det er årsaken, og på apoteket får man kjøpt feks orudis reseptfritt.

Back
Topp