Beina svikter..

s0lskinn

Blir kjent med forumet
Lurer på om noen andre har opplevd noe lignende?

Jeg førstegangsgravid, 24+5 uker på vei med tvillinger.
De siste 4-5 dagene har jeg fått noen merkelige plager.
Når jeg er ute å går, så går det ikke så lang tid før jeg blir varm, og merker at beina blir helt gele (nesten som ekstrem melkesyre), og det føles som beina skal svikte under meg. Jeg blir andpusten og kan også bli svimmel om jeg ikke setter meg ned med en gang. Rett før dette skjer, merker jeg at det strammer nederst på magen og jeg føler at jeg må gå litt krumbøyd for at det ikke skal strekke sånn..
Med en gang jeg får satt meg ned så går det over. Men når jeg begynner å gå igjen, så kommer det tilbake før eller senere.
Noen ide om hva dette kan være? Er utrolig ubehagelig og plagsomt, tør nesten ikke gå noe sted alene. :(

Var hos legen forrige uke, alt så da fint ut. Blodprosenten var fin. Blodtrykket mitt har alltid vært litt lavt, men har aldri hatt noen plager med det, og det har vært stabilt gjennom graviditeten.

Vet ikke om det kan ha noen sammenheng. Men når jeg er på ultralyd og legen trykker mens jeg ligger på ryggen, blir jeg fort veldig dårlig og svimmer nesten av. Legen forklarer dette ved at babyene presser mot vena cava.

Håper at noen har noen erfaringer og dele! :)

Det høres typisk ut som blodtrykksfall,og det kan man ha selv om en tolererer lavt trykk.
Høres hvertfall helt likt ut som meg og blodtrykket mitt er også lavt uten noe problemer til vanlig,plutselig får jeg sånne tilfeller som du beskriver. Vi får håpe det bedrer seg :)

Det høres typisk ut som blodtrykksfall,og det kan man ha selv om en tolererer lavt trykk.
Høres hvertfall helt likt ut som meg og blodtrykket mitt er også lavt uten noe problemer til vanlig,plutselig får jeg sånne tilfeller som du beskriver. Vi får håpe det bedrer seg :)

Jordmor sa det samme.. Får håpe det bedrer seg, hvis ikke får jeg vel bare sitte resten av svangerskapet o_O

Jeg har det ikke like ille som deg, men jeg merker hvis jeg står stille i mer enn 1 min så merker jeg det blir tungt å puste, føler jeg mister styrke i beina og føler meg svimmel.. Veldig ubehagelig =\ men går gjerne fort over

Jeg har det ikke like ille som deg, men jeg merker hvis jeg står stille i mer enn 1 min så merker jeg det blir tungt å puste, føler jeg mister styrke i beina og føler meg svimmel.. Veldig ubehagelig =\ men går gjerne fort over

Kjenner meg igjen i beskrivelsen din, er nok noe av det samme. Har heldigvis gått litt bedre de siste dagene :)
Må bare passe på å gå seint, og sette med innimellom.

Jeg var hos legen og tok en del prøver og jeg fikk beskjed om at jeg hadde veldig lite jern, så har begynt med jernpiller. Håper det vil gjøre en forskjell :)

Jeg var hos legen og tok en del prøver og jeg fikk beskjed om at jeg hadde veldig lite jern, så har begynt med jernpiller. Håper det vil gjøre en forskjell :)

Beklager at det hele tiden kommer to ganger :P vet ikke helt hva jeg gjør jeg

Hvis du har lite jern i kroppen så kan det være årsaken, håper det hjelper :)

Back
Topp