Behov for søskenvogn?

Naoomi

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Oktobergull 2022
Noen som har to relativt tette barn, og tanker om det vil være behov for søskenvogn? Det blir ganske nøyaktig 2 år mellom de to yngste mine, og jeg vurderer derfor å kjøpe ekstra vogn. Kjøper da brukt, for vogn er dyrt!:p Har fra før av ei Britax smile 3 som vi bruker hver dag, og ei babyjogger city elite vi brukte til eldste fra 2-3 års alderen. Babyjoggeren er nå i bruk som sovevogn i barnehagen.

Var 17 mnd mellom mine og første året brukte jeg dobbelvogn hele tiden så vil virkelig anbefale det. Først nå som eldste er 3 1/2 har vi sluttet å bruke dobbelvogn. Helt gull verdt til turer, levere i barnehagen, byen ect. Og da slipper man være avhengig av at man enten går turer som 2 åringen klarer/er motivert til å gå. Eller at man alltid er to når man går ut med barna. Så jeg vil absolutt anbefale søskenvogn.

Var nok derfor jeg var litt småirritert da det ikke finnes adapter og søskensete til britax smile 3. :rolleyes::p ellers har vi vært veldig fornøyd med den. Det blir ca 2 år mellom våre også så vi må nok finne en brukt vogn vi også. Men helst ikke en vogn der de sitter ved siden av hverandre. Vil ikke ha en bred vogn. Klarer ikke helt å bestemme meg egentlig:D:confused:

Sniker
Jeg brukte søskenvogn til mine og eldste var over 3 år da babyen ble født. Nå sitter de i sykkelvogn sammen om vi skal gå langt til butikken eller barnehagen og de koser seg sånn sammen. Helt klart JA fra meg :)

Skulle jeg fått to tette nå, ville jeg ha skaffet en Babyjogger City select lux. Finnes på bruktmarkedet også. Veldig fleksibel vogn med mange mulige innstillinger for bag, seter, sittesete, søskenbrett. Og mener det er håndbrems også som er en fordel med tungt lastet vogn. I tillegg god handlekurv. Denne bygger i lengden og tar mindre plass å oppbevare.

En annen mulighet til Uppababy Vista. Den er helt perfekt om du triller mest i urbane strøk. Bygger i lengden og kan stå av seg selv sammenlagt så den er enkel å sette under ei trapp eller i et skap når man har to sittedeler til den. Bygger også i lengden.

En god gammal klassiker er såklart Bugaboo Donkey. Den finnes det masse av på bruktmarkedet og de holder seg godt, samt enkelt å kjøpe ekstradeler om noe må byttes ut. Pluss for at den er smal som dobbelvogn og enkelt kan gjøres om til en singelvogn så du har mange muligheter.

Bor man landlig til og triller mye ulendt, samt har god plass til oppbevaring er en brukt Tfk tvillingvogn eller nyeste modell Tfk Mono kombi duo en skikkelig god vogn. Kommer seg rundt overalt og har håndbrems. Bygger i bredden og kan ikke endres sånn sett, så denne trenger du litt stor gang for å oppbevare.
Thule urban glide sin tvillingvogn er også en traktor av en vogn som kommer seg overalt, har håndbrems, men samtidig har overraskende lav vekt.
En annen mulighet er Mountain buggy sin tvillingvogn som er ganske lik bare minus håndbrems.
En mindre variant som ikke velter seg i like heftig terreng, men som likevel har utrolig god trillekomfort, er Babyjogger City mini GT double. Denne tar mye mindre plass sammenlagt, samtidig som det er god og romslig sittekomfort for barna.

Andre spennende vogner som jeg ikke vet for mye om er Cybex Gazelle og Emmaljunga super viking med søskensete. Sistnevnte finnes nok bare på bruktmarkedet nå. Mener emmaljunga også har en utgått modell som heter double viking, det virker også som et godt bruktkjøp.

Og husk at brukte vogner kan det prutes på ;) hilsen hun sov har både solgt og kjøpt mye vogner. :p

Noen som har to relativt tette barn, og tanker om det vil være behov for søskenvogn? Det blir ganske nøyaktig 2 år mellom de to yngste mine, og jeg vurderer derfor å kjøpe ekstra vogn. Kjøper da brukt, for vogn er dyrt!:p Har fra før av ei Britax smile 3 som vi bruker hver dag, og ei babyjogger city elite vi brukte til eldste fra 2-3 års alderen. Babyjoggeren er nå i bruk som sovevogn i barnehagen.

Tror nok vi må ha også. Sjefen her i huset blir 2 år 1.november, ikke langt etter terminen. Når fødte du sist? :)

Jeg har to understell av emmaljunga nxt 60 med en bagdel og en sportsdel, så sånn i hverdagen kommer storesøster da til å sove i sportsdelen, mens jeg går turer med baby i bagdelen. Så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal løse ting når lille skal over i sportsdel. Da er jo mini fortsatt bare 2,5 og sikkert ikke helt klar for å slutte sove på dag.

Men utfordringen kommer jo i helger og ferier om jeg skal ha med meg begge ut og på tur. Sambo jobber skift og en del helger, så må liksom ha mulighet for å få med meg begge ut. Må inn og se på litt alternativer når det nærmer seg.

Blir nok muligens noe brukt på Finn her også :)

Tror nok vi må ha også. Sjefen her i huset blir 2 år 1.november, ikke langt etter terminen. Når fødte du sist? :)

Jeg har to understell av emmaljunga nxt 60 med en bagdel og en sportsdel, så sånn i hverdagen kommer storesøster da til å sove i sportsdelen, mens jeg går turer med baby i bagdelen. Så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal løse ting når lille skal over i sportsdel. Da er jo mini fortsatt bare 2,5 og sikkert ikke helt klar for å slutte sove på dag.

Men utfordringen kommer jo i helger og ferier om jeg skal ha med meg begge ut og på tur. Sambo jobber skift og en del helger, så må liksom ha mulighet for å få med meg begge ut. Må inn og se på litt alternativer når det nærmer seg.

Blir nok muligens noe brukt på Finn her også :)
Minstemor i huset er 1 år og 4 måneder nå, født 20. okt. 20. Så hun vil nok også trenge vogn en god stund til:) Har også en mann som jobber mye borte! Han jobber offshore, så jeg har barna alene en god del i hverdagen, så søskenvogn er nok ikke så dumt! Ofte må jeg ta de med ut på ting alene, og levere begge barna i barnehagen(med baby på slep etter hvert):eek:

Var nok derfor jeg var litt småirritert da det ikke finnes adapter og søskensete til britax smile 3. :rolleyes::p ellers har vi vært veldig fornøyd med den. Det blir ca 2 år mellom våre også så vi må nok finne en brukt vogn vi også. Men helst ikke en vogn der de sitter ved siden av hverandre. Vil ikke ha en bred vogn. Klarer ikke helt å bestemme meg egentlig:D:confused:
Så enig! Har sett litt på ei emmaljunga søskenvogn som ligger ute på finn, men den ser jo sååå svær og brei ut! Ville også hatt britax søskenvogn om det var mulig, for er veldig fornøyd med den vogna!:p

Sniker
Jeg brukte søskenvogn til mine og eldste var over 3 år da babyen ble født. Nå sitter de i sykkelvogn sammen om vi skal gå langt til butikken eller barnehagen og de koser seg sånn sammen. Helt klart JA fra meg :)

Skulle jeg fått to tette nå, ville jeg ha skaffet en Babyjogger City select lux. Finnes på bruktmarkedet også. Veldig fleksibel vogn med mange mulige innstillinger for bag, seter, sittesete, søskenbrett. Og mener det er håndbrems også som er en fordel med tungt lastet vogn. I tillegg god handlekurv. Denne bygger i lengden og tar mindre plass å oppbevare.

En annen mulighet til Uppababy Vista. Den er helt perfekt om du triller mest i urbane strøk. Bygger i lengden og kan stå av seg selv sammenlagt så den er enkel å sette under ei trapp eller i et skap når man har to sittedeler til den. Bygger også i lengden.

En god gammal klassiker er såklart Bugaboo Donkey. Den finnes det masse av på bruktmarkedet og de holder seg godt, samt enkelt å kjøpe ekstradeler om noe må byttes ut. Pluss for at den er smal som dobbelvogn og enkelt kan gjøres om til en singelvogn så du har mange muligheter.

Bor man landlig til og triller mye ulendt, samt har god plass til oppbevaring er en brukt Tfk tvillingvogn eller nyeste modell Tfk Mono kombi duo en skikkelig god vogn. Kommer seg rundt overalt og har håndbrems. Bygger i bredden og kan ikke endres sånn sett, så denne trenger du litt stor gang for å oppbevare.
Thule urban glide sin tvillingvogn er også en traktor av en vogn som kommer seg overalt, har håndbrems, men samtidig har overraskende lav vekt.
En annen mulighet er Mountain buggy sin tvillingvogn som er ganske lik bare minus håndbrems.
En mindre variant som ikke velter seg i like heftig terreng, men som likevel har utrolig god trillekomfort, er Babyjogger City mini GT double. Denne tar mye mindre plass sammenlagt, samtidig som det er god og romslig sittekomfort for barna.

Andre spennende vogner som jeg ikke vet for mye om er Cybex Gazelle og Emmaljunga super viking med søskensete. Sistnevnte finnes nok bare på bruktmarkedet nå. Mener emmaljunga også har en utgått modell som heter double viking, det virker også som et godt bruktkjøp.

Og husk at brukte vogner kan det prutes på ;) hilsen hun sov har både solgt og kjøpt mye vogner. :p
Woow, så mye du vet om ulike vogner! Måtte screenshotte svaret ditt, så jeg kan lese meg opp og sjekke de ulike typene senere når jeg har tid:D

Vi har allerede ei Thule sykkelvogn med plass til to barn, så hadde vært greit med ei vogn som er litt mer asfalt-vennlig, men likevell stabil og god å trille:) Skal absolutt sjekke ut babyjogger city select lux! Har ei babyjogger city elite og er veldig fornøyd med den, så hvis trillekomforten er liknende som på denne, så må den være god å trille:) Er også en fordel at vogna ikke bygger så mye i bredden!

Hvis du føler ditt eldste barn fortsatt vil trenge vogn er det bare å kjøpe. Du får sikkert brukt den masse!

Min sønn var ikke innterresert i vogna etter han lærte å gå og brukte den kun til soving fra 1 års alder så i mitt tilfelle hadde det vært helt bortkastet.

Jeg tenker bare å kjøpe et brett til han som han kan stå på. Han blir ca 2,5 år i oktober. Han er jo stort sett i bhg på dagtid hvis jeg er på trilletur, og skal vi noe lengre så er som regel mannen med og kan ta den andre vogna ( har også en city elite).

Jeg har kun erfaring med donkey søsken vogn. Hadde den til mine som er født sept15 og des16.
Fantastisk vogn som både er lett og funksjonabel.
Ikke bredere enn en vanlig døråpning og tåler turer i skog og mark.
Det har stor betydning for min del at barna kan sitte begge veier.

Dyre vogner da, så skal sjekke ut litt mer denne gang. Kommet mange på markedet etter 2016.

Minste her er født i desember 2020, så han er bare 14mnd nå.
Tanken var om han skal i bhg i aug eller om jeg nå utsetter hans bhg start mtp at jeg uasnsett er hjemme.

Jeg har kun erfaring med donkey søsken vogn. Hadde den til mine som er født sept15 og des16.
Fantastisk vogn som både er lett og funksjonabel.
Ikke bredere enn en vanlig døråpning og tåler turer i skog og mark.
Det har stor betydning for min del at barna kan sitte begge veier.

Dyre vogner da, så skal sjekke ut litt mer denne gang. Kommet mange på markedet etter 2016.

Minste her er født i desember 2020, så han er bare 14mnd nå.
Tanken var om han skal i bhg i aug eller om jeg nå utsetter hans bhg start mtp at jeg uasnsett er hjemme.
Har sett litt på donkey også, syns den er veldig pen, og den ser praktisk ut. Godt å høre at den ikke er så stor i bredden! Liker også å kunne ha barna vendt mot meg.

Minste her er født oktober 20, så hun er 16 måneder. Hun startet i barnehage nå i februar, og jeg er veldig glad for det. Av erfaring får jeg kraftig bekkenløsning utover i svangerskapet, og blir ganske så immobil. Så da er det fint for meg(og hun) å kunne ha henne litt i barnehagen på dagen, slik at hun blir aktivisert:) Har dere mulighet for oppstart senere på året, og ikke bare i august?:shy:

Sniker

kan man få babyjogger med bag + sportsdel ved siden av hverandre? Her blir det to år og 5 mnd mellom, men jeg er så sykt usikker på behovet...

kan man få babyjogger med bag + sportsdel ved siden av hverandre? Her blir det to år og 5 mnd mellom, men jeg er så sykt usikker på behovet...

Ja babyjogger city mini GT så har du sittedel og bag ved siden av hverandre :) Men sittedel er bare forovervendt da. På Babyjogger city select lux kan du ha både bag og sittedel begge veier og variere om sittedel eller bag er øverst mener jeg også, der er setene i lengden og ikke bredden som på GT.
Jeg ventet til etter fødsel og så an behovet, også kjøpte jeg en vogn brukt på finn, så det går også an. Min gutt gikk mest selv fra 1,5 til 2,5 år også ble han lat og ville helst sitte i vogn, haha. Om man får bruk for det kommer veldig an på hvor mye man har med seg begge ungene alene tenker jeg, og også hvor langt man skal gå. Vi har 3 km til barnehagen og det er masse oppoverbakker. Hadde vi hatt feks 1 km og ganske rett frem vei så kunne jo søskenbrett ha fungert like greit :)

Med to år i mellom ville jeg kjøpt babyjogger city mini GT dobbel med en bag. Innen baby vokser ut av bag spørs det nok om eldste trenger vogn; men heller kan bruke brett. Eventuelt ha med sjal til minste og la eldste sitte i vognen.

Anbefaler absolutt søskenvogn! Vi kjøpte Mountain Buggy brukt på finn. Tror vi betalte bare rett over 1000 kroner, fikk med alt av sitte- og liggedeler, trekk osv. Brukte den seinest i dag til ungen som er like gammel som din og til hun på 3,5 år. Brukes ikke så ofte nå lenger, men enormt praktisk til og fra bhg da de var mindre, og til lengre turer nå :)

Anbefaler absolutt søskenvogn! Vi kjøpte Mountain Buggy brukt på finn. Tror vi betalte bare rett over 1000 kroner, fikk med alt av sitte- og liggedeler, trekk osv. Brukte den seinest i dag til ungen som er like gammel som din og til hun på 3,5 år. Brukes ikke så ofte nå lenger, men enormt praktisk til og fra bhg da de var mindre, og til lengre turer nå :)
Takk for svar! Høres absolutt ut som det kan være praktisk med søskenvogn:) Så greit å finne ei brukt vogn såpass billig! Skal følge med på finn fremover og se hva som dukker opp.

Back
Topp