Beholde barnehageplass selv om man flytter?

Kronedama

Glad i forumet
Julikulene 2020
Vi ser etter nytt hus og hvis vi får det huset flytter vi til en annen kommune.
Vi har fått fast bhgplass i den kommunen vi bor i NÅ.

hva skjer når vi flytter til den andre kommunen? Beholder vi plassen fortsatt?

(Vi kommer uansett mye nærmere den bhg selv om vi kommer i en annn kommune..)

Sikkert dumt spørsmål men tenkte å høre med dere jenter før jeg event kontakter bhg.. ))

Du må ringe barnehagen og snakke med de. Vi gjorde det samme i fjor og fikk ett nr av barnehagen som vi skulle ringe. De nede på kommunen vi måtte snakke med. Gikk helt fint her=)

Lykke til!

Mange plasser er det slik at man MÅ bo i kommunen for å kunne ha barnehageplass der - unntaket er visst man f.eks jobber i kommunen ( i det offentlige altså) i den kommunen man flytter fra... Da kan man beholde barnehageplassen..

Det finnes ikke regler på dette som gjelder for hele landet, hver kommune har sine regler så de eneste som kan svare dere på dette er barnehagekontoret i deres kommune..

Så lenge du har plassen så tror jeg ikke de kan si derre opp fordi at derre har flyttet
Her går ungene i nabokommunen og det har de gjort fra dag en

Vi fikk beholde plassen i 3 måneder. Så søkte vi barnehagen om å få beholde den 3 måneder til, slik at han fikk gå ut våren. Det gikk greit, men vi hadde ikke fått beholde den lengre. Er nok som de andre sier at det er ulike avtaler mellom kommunene. Ville ringt de som er ansvarlig for opptaket i den kommunen han går i barnehage i og hørt hva de sier.

har undersøkt litt og sser ut til att man mister plassen....... huff..
det er fryktelig dumt for de sa det att det var fullt og lang vente liste i den nye kommunen..
Selv om jeg kommer nærmere bhg plassen så er det liksom feil kommune. !! arg..

Men ja jeg skjønner det må være regler og lover ..

Men da må vi vurdere drømmehuset

Back
Topp