Behandlingstid svangerskapspenger

tredjegangsmamma♡

Betatt av forumet
Nå har endelig arbeidsgiver satt i gang tiltak for tilrettelegging men kun 50% som betyr at resten går på svangerskapspenger. Men det jeg lurer på er på nettsiden står det 4 ukers behandlingstid. Men vi har begynt nå med 50% og satt opp vaktene frem til permisjon.
Hva skjer om søknaden ikke blir godkjent av nav? Får jeg ikke lønn da eller.
 
Nå har endelig arbeidsgiver satt i gang tiltak for tilrettelegging men kun 50% som betyr at resten går på svangerskapspenger. Men det jeg lurer på er på nettsiden står det 4 ukers behandlingstid. Men vi har begynt nå med 50% og satt opp vaktene frem til permisjon.
Hva skjer om søknaden ikke blir godkjent av nav? Får jeg ikke lønn da eller.

Jeg vet faktisk ikke.. Men man skriver jo fra hvilken dato svangerskapspengene skal inntre og da jobber man som om man har fått de fra da. Har hørt at NAV uansett ikke skal overprøve søknaden, fordi det er din jordmor/lege og din arbeidsgiver som bestemmer dette og jeg tror ikke man kan få avslag med mindre det faktisk mangler noe i søknaden!
 
Nå har endelig arbeidsgiver satt i gang tiltak for tilrettelegging men kun 50% som betyr at resten går på svangerskapspenger. Men det jeg lurer på er på nettsiden står det 4 ukers behandlingstid. Men vi har begynt nå med 50% og satt opp vaktene frem til permisjon.
Hva skjer om søknaden ikke blir godkjent av nav? Får jeg ikke lønn da eller.
Hvis jobb og lege har utfylt søknaden så går Nav ikke i mot det legen har skrevet (om det er riktig skrevet)
 
Det blir nok godkjent. Sjeldent det ikke blir det når det er anbefaling fra lege eller jordmor.

Tok 4 uker før min ble godkjent, jeg jobbet 100% frem til den ble godkjent fordi jeg var redd den ikke skulle bli det
 
Jeg venter på svar fremdeles, har ventet 3 uker uten lønn nå, så håper det går igjennom, ellers har jeg tapt mye penger. Snakket med nav angående jobbing i behandlingstiden og fikk beskjed om at jeg ikke skulle jobbe om det var risiko for barnet, og det må jo det være for å kunne søke i utgangspunktet. Men som flere skriver har jeg forstått at det skal mye til for at den ikke skal blir godkjent.
 
Jeg er i prosessen nå, venter på at leder skal skrive under på tirsdag, men har tatt det muntlig med henne. I veiledningen til søknaden står det at nav ikke kan overprøve lege/jordmors vurderinger.. så jeg kommer ikke til å jobbe mer enn det som står i søknaden :)
 
Back
Topp