Behandlinger

Pantern

Betatt av forumet
Jeg lurer hvilke type behandlinger og tiltak dere har gjort/fått de siste månedene?
Selv har jeg holdt på med dette frem til jul:
-fysio 1 gang i uken siden september (henvisning)
-øvelser og trening på egenhånd på Elixia frem til desember
-yoga 1 gang i uken i 8 uker (de to siste gangene var det en del ting jeg ikke klarte å gjøre pga bekkenløsningen).
-Bassengtrening for gravide med bekkenløsning

I en periode følte jeg faktisk det var en fulltidsjobb å være sykemeldt å skulle rekke alt! Nå som formen er bedre skal jeg kun gå til fysio! Og i tillegg kose meg med graviditeten :)

Trent styrke i form av vekter siden uke 12, men ikke de 3 siste ukene da kvalmen er tilbake og fryktelig lammende.

Også hatt to behandlinger hos naprapat. Bekkenplager er magisk å slippe, slet veldig med det sist.

Fysio en gang i uken
Bassengtrening en gang i uken
Begynner med akupunktur om 2 uker
Gravidmassasje hver 2. uke

Manuellterapeut mot bekkenløsning 1 gang i uken siden uke 20.
Bassengtrening en gang i uken, men ikke vært der de siste to månedene pga trøtthet og svimmelhet.
Kontroller hos jm på sykehuset annenhver uke fra uke 24-30 og nå hver uke. Lege med ul hver fjerde uke.
Var på spa-hotell en helg i september.

Jeg trener ingenting. Eneste er vel en liten gåtur innimellom. Brukte å kjøre til kjøpesenterene og gå litt rundt der å titte i butikkene. Nå bor jeg i etagen over rema 1000 og vinmonopolet, med klesbutikk, apotek, opptikker og politistasjon i samme bygg. Bruker å gå ned trappa og tusle meg en tur innom rema og de andre butikkene før jeg blir sliten og tar heisen opp til mamma igjen. En av fordelene med å være hos mamma og pappa på Sjøvegan. =D

Fysio to ganger i uken. Er ferdig der nå og skal følge eget teningsopplegg hjemme. Merker at det ikke er like motiverende.
Var flink til å gå turer før, men nå har det blitt så glatt at jeg tørr ikke.

Ingen verdens ting. Håpte jeg kunne få fysio for ryggen og hoftene mine en av de mange gangene jeg nevnte dette for legen, men det eneste jeg fikk beskjed om var å ta paracet. Hoftene er ennå plagsomme, men ryggen har gradvis blitt mye bedre :)

Ellers har jeg ikke fått trent noe særlig mer enn å gå turer. Prøvde meg litt på pilates og yoga, men får kynnere av det meste virker det som. Tenkte å bruke litt tid på tøying nå mot slutten :)

Back
Topp