Behandling mot bekkenplager

onskedrom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Høsthjerter 2017
Jeg merker det godt i bekkenet. Spesielt når jeg sitter på jobb! Bruker hev-funksjonen på pulten en del, og det hjelper å stå (og bevehe seg). Men jeg føler jeg ikke jobber like bra når jeg står. Mulig tilvenning bare.

Usikker på om det egentlig er bekkenløsning, eller -låsning. Tror mest det siste egentlig.

Slet mye sist også og ble sykemeldt. Husker ikke hvorfor, men jeg var aldri til behandling.

Så har noen anbefalinger? Hva har funket for deg? Hva funket ikke? Hvorfor?

Bestilte time til manuellterapeut i dag. Fikk første ledige time - 25.april!! Det er jo altfor lenge til [emoji21]

Jeg er sykemeldt 40% pga bekkenløsning. Og kjenner det av og til veldig godt i bekkenet fordi. Lege ville sykemelde meg, Men ikke sende meg til behandling. Så jeg tok kontakt med manuellterapaut selv og det hjalp veldig [emoji4] Har fått øvelser som også hjelper på [emoji4] men gruer meg litt til fortsettelsen, for synes dette er ille nok, og håper det ikke blir noe værre.

Jeg har noen øvelser fra sist jeg gjør. Stemmer det, de fikk jeg fra en fysio.

Jeg går til fysio en gang i uken og er 30% sykemeldt. Dette blir dessverre ikke bedre av å late som ingenting. (Det prøvde jeg sist svangerskap, var en dårlig ide!)

Skal begynne til fysio på onsdag.
Har hatt problemer siden starten på svangerskapet. Har en jobb hvor jeg sitter i mye dumme stillinger, så kan ignorere det.

Men synes dere fysio hjelper? Jeg syntes ikke det hjalp sist. Derfor jeg ville ha manuellterapeut. Men vurderer også osteopat eller kiropraktor, selv om det blir dyrt. Det er verdt det hvis det hjelper [emoji23]

Jeg fikk ingen behandling med førstemann, fikk kun tilbud om ett bekkenbelte som overhode ikke hjalp. Ingen informasjon fra legen eller jordmor at jeg kunne få noe form for behandling endte opp med 100 % sykemelding ganske tidlig. Denne gangen vet jeg heldigvis bedre å så fort jeg kjenner noe så er det rett til fysio [emoji5]

Jeg gikk til manellterapeut sist svangerskap. Hadde bekkenløsning og bekkenlåsning. Definetivt låsningen som var vondest, men mulig og kombinasjonen. Fikk henvisning fra legen, og behandlingen han ga meg hjalp godt. Mindre vondt, men fortsatt mye sykemeldt. Sist begynte det i uke 18. Håper og ber om at jeg kan vente litt lenger og i beste fall slippe [emoji56] Selvom jordmor, lege og manuellterapeuten sier at det nok kommer tidligere denne gang..

Husker det hjalp mye på nettene og ha en pute mellom beina [emoji106]

Men synes dere fysio hjelper? Jeg syntes ikke det hjalp sist. Derfor jeg ville ha manuellterapeut. Men vurderer også osteopat eller kiropraktor, selv om det blir dyrt. Det er verdt det hvis det hjelper [emoji23]
Jeg gikk først til en fysioterapeut. Hadde 1 behandling før jeg dømte litt vell fort - og gav det opp. Han gjorde de merkeligste tingene med bekkenet mitt og jeg var faktisk litt redd for om han i det hele tatt hadde peiling på hva han drev med.

Bestilte time der jeg går nå med nakke, han er manuellterapeut. Knekker, trykker og setter nåler. Husker det hjalp på bekkenet. Ble ikke helt fri for smerte, men ble mye bedre... levelig.

Jeg merker det godt i bekkenet. Spesielt når jeg sitter på jobb! Bruker hev-funksjonen på pulten en del, og det hjelper å stå (og bevehe seg). Men jeg føler jeg ikke jobber like bra når jeg står. Mulig tilvenning bare.

Usikker på om det egentlig er bekkenløsning, eller -låsning. Tror mest det siste egentlig.

Slet mye sist også og ble sykemeldt. Husker ikke hvorfor, men jeg var aldri til behandling.

Så har noen anbefalinger? Hva har funket for deg? Hva funket ikke? Hvorfor?

Bestilte time til manuellterapeut i dag. Fikk første ledige time - 25.april!! Det er jo altfor lenge til [emoji21]
Ingen andre i nærheten som kan ha time tidligere?
Kiropraktor er gull for min del, bruker den vanlige kiropraktoren min....ho fikser bekkenlåsning fint og, ikke bare skuldre/nakke.
Ellers kan det jo være lurt med fysio (få henvisning av lege - eller manuellterapeut), riktig trening... [emoji5]️

Ønsker meg forøvrig ståbord på jobb, men tror eg kan se lenge etter det.....

Ingen andre i nærheten som kan ha time tidligere?
Kiropraktor er gull for min del, bruker den vanlige kiropraktoren min....ho fikser bekkenlåsning fint og, ikke bare skuldre/nakke.
Ellers kan det jo være lurt med fysio (få henvisning av lege - eller manuellterapeut), riktig trening... [emoji5]️

Ønsker meg forøvrig ståbord på jobb, men tror eg kan se lenge etter det.....
Jo, jeg må undersøke litt mer i nærheten om noen andre kan ha time raskere.

Jeg koste meg forresten med en varmepute nå i kveld. Har en urtepute (?) fra fysio som varmes i mikro mot ømme musklet. La den på sofaen og la meg med bekkenet oppå. Såå deilig [emoji1] Føltes litt bedre ut etterpå også [emoji4]

Fikk først time 25.april, men da søkte jeg litt mer rundt på nett, så nå har jeg time hos manuellterapeut i morgen ettermiddag [emoji4]

Pass på at det er en med offentlig tilskudd ellers kan det bli dyrt etterhvert
Ja, har tenkt til å undersøke det. Hvis ikke så tar jeg den med offentlig tilskudd om en måned, og betaler selv nå. Er verdt det for egen helses skyld :)

Vi får refundert sånt av jobben, kanskje dere har noe lignende opplegg? :)

Jeg undersøkte med behandlingsforsikringen vår via jobben, det står spesifikt at den ikke dekker gravide :(
Æsj, så dumt.
Jeg bruker av friskvernspotten vår, får dekket inntil 2500 kroner i året. Alltid greit med et lite tilskudd, det blir liksom litt mer lavterskel å få behandling da! :)

Back
Topp