Behandling baby

Vi skal booke time hos manuellterapeut Bjørn Helgar på Rasta fysioterapi, han er spesialist og legende på spedbarn. Mini er 4 uker og fortsatt vondt i magen. Prøvd forskjellige råd rundt amming, te osv til nå. Vi var hos Helgar med førstemann og har i tillegg hørt så mye positivt om ham, så nå booker vi bare. Best å sjekke ut det vi kan.

Med førstemann var vi også hos kiropraktor som var erfaren med barn. Beate Selvåg Abc kiropraktorklinikk Lillestrøm. Fikk anbefalt gjennom helsestasjon. Hun var også veldig dyktig.

Vi har vært hos kiropraktor, men det har ikke fungert synes vi mot magevondt og luft smerter. Skal prøve osteopat neste uke, helsestasjonen anbefalte oss det. De har en fysioterapeut på huset som vi fikk time til neste uke også. Håper noe av det hjelper!

Vi prøvde kiropraktor med storesøster. Hjalp ingenting mot kolikken. Det som fungerte mot kolikken på henne var at jeg droppa alt av melkeprotein i mitt kosthold.

Lillebror hadde jo en tøff fødsel og lå skeivt i bekkenet, de prøve å rotete han og til slutt kom han som stjernekikker. Så om han blir å gråte mye tror jeg det er pga nakkesmerter og ikke magen, så da prøver vi behandling på han.

Jeg avventer litt med å eliminere mat/ drikke fra kostholdet utover det vanligste som kål og slikt. Men lurer litt på kumelk protein. Fikk mini noe utslett av det eller var det mest urolighet og luft?
Fastlegen min sier alle egentlig burde redusere inntak kumelk fra fødsel, da alle nyfødte reagerer litt på det den første tiden etter fødsel.
Mange sier at det mor for luft i magen av får baby. Det rare er at jeg etter fødsel har blitt veeeeldig luftig. Kan jo være noe i det da, men hva redusere/ eliminere først liksom...
Matportalen/ Staten, fastlegen og helsesøster mener det viktigste jeg kan gjøre er å ha mangfold i hvert måltid, ikke overdrive noe.

Back
Topp