Behandling av soppinfeksjon under graviditet??

mom2be_juli2014

Glad i forumet
Hei.
Noen som har behandlet soppinfeksjon under graviditet nå eller tidligere? Mener jeg brukte vagitorien sist svangerskap, men ble usikker etter å ha lest pakningsvedlegget. Blir ikkje kvitt det uten å kunne bruke pillen... :(
Er 6+4 i dag.

Sett inn stikkpillen med fingrene når du er gravid, ikke bruk vagitorien :) Var veldig plaget med sopp når jeg var gravid, hadde ikke klart meg uten stikkpillene.

Stikkpillene skal føres inn med en ren finger. Er lurt å bruke krem i tillegg :) det går fint i svangerskap.

Hei.
Noen som har behandlet soppinfeksjon under graviditet nå eller tidligere? Mener jeg brukte vagitorien sist svangerskap, men ble usikker etter å ha lest pakningsvedlegget. Blir ikkje kvitt det uten å kunne bruke pillen... :(
Er 6+4 i dag.

Jeg gikk via legen selv om det er reseptfritt ville ha det dokumentert og på resept fra dem likevel. Hadde canesten vagitorie og salve ved soppinfeksjon som var to ganger under svangerskapet.

Vagitorie under svangerskap skal alltid føres inn med fingen og ikke med hylsteret.

Prinsippielt tar jeg ingenting under svangerskap uten konferering med lege.

Mvh Undre.

Fikk både pille og krem på resept av legen. Begge deler kunne kjøpes på apotek uten resept, men synes det er greit å ta en prat med legen. :) Som andre sier her, stikkpillen skal føres inn med finger.

Back
Topp