Begynte plutselig og blø!!!

Hehe. Føler heller ikle at amming har så mye å si når det gjelder mensen. Selv slutta jeg å amme før 2 mnd og mensen så jeg ikke før nærmere 8 mnd etter fødselen :)
Er nok veldig individuellt. Min søster fullamma og fikk mensen tilbake etter bare noen få mnd.

Muligens enda renselsen som holder på hos deg TS da :)

Å så heldig du var! Jeg fikk mensen like fort alle gangen og jeg virkelig hater den :p
Det er vel det eneste posetive bivirkningen av et svangerskap, man slipper mensen :p Hihi

Kan jeg bare spørre om noe her, jeg går gravid nå, så beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet, men heller ødelegger tråden med mitt spørsmål.

Er det vanlig å ha en renselse på opp til 6 uker? Vil det di st man da har blødninger daglig så lenge...? Og ammer samtidig? Er ikke dette en utrolig påkjenning for kroppen? :eek:

Hva ses på som vanlig når det kommer til rensing? Er det 6 uker max og 2 uker min son ca?

:bored: Grubler...
Da e hadde renselse så blødde e mye den første uka (type up-and-go-bleier), så uka etter va det nattbind, og uka deretter vanlig "dagbind", de siste 3 ukene va det så lite at e brukte kun truseinnlegg.

Kan jeg bare spørre om noe her, jeg går gravid nå, så beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet, men heller ødelegger tråden med mitt spørsmål.

Er det vanlig å ha en renselse på opp til 6 uker? Vil det di st man da har blødninger daglig så lenge...? Og ammer samtidig? Er ikke dette en utrolig påkjenning for kroppen? :eek:

Hva ses på som vanlig når det kommer til rensing? Er det 6 uker max og 2 uker min son ca?

:bored: Grubler...
Jeg har født 3 ganger og det har vært forskjell lengde alle gangene :)
Med første så blødde jeg omtrent ikke, og det var over på 3 uker. Hadde da tatt keisersnitt så lurer på om de renset godt opp da det var så lite. Med nr 2 varte det i 7 uker, og det var mye som kom. Vi hadde mye besøk da og jeg stresset en del, så blødde nok mye pga det. Med nr 3 var det over etter ca 4 uker, og brukte vanlige bind 4 dager etter fødselen. Hadde litt besøk, men overlot mye til de andre av løfting og slikt.

6 uker siden fødselen og i kveld kom det masse friskt mørkt blod. Er det mensen kansje som er tilbake. Fullamme jenta mi så trodde ikke den skulle kommer enda. Men er det mulig?

Jeg fullammer og er 4 uker siden fødsel og har menskramper og plutselig fått friskt blod etter en uke uten, så regner med det er mensen, siden jeg har eggeløsning- og mens-smerter.
Så jeg tror alt er mulig :p

Det er veldig forskjellig for hvor lenge renselesen er, noen blør i 4, andre i 8. Jeg har alltid hatt jernmangel etter fødsel og man er enormt sliten. (I hvert fall jeg ;)) Og så blør man forskjellige mengder, noen mer enn andre. Så vil tro svangerskap, amming, våkennetter og blødninger er utrolig hardt for kroppen vår. Viktig da å følge litt med på blodprosenten, sove så fort man har mulighet og ta tilskudd og ikke minst huske å spise :)

Får vel beskjed av legen, men skal huske å ta det opp på neste besøk.

Må innrømme jeg er litt nervøs for å amme, ikke ammingen i seg selv, gleder
Jeg har født 3 ganger og det har vært forskjell lengde alle gangene :)
Med første så blødde jeg omtrent ikke, og det var over på 3 uker. Hadde da tatt keisersnitt så lurer på om de renset godt opp da det var så lite. Med nr 2 varte det i 7 uker, og det var mye som kom. Vi hadde mye besøk da og jeg stresset en del, så blødde nok mye pga det. Med nr 3 var det over etter ca 4 uker, og brukte vanlige bind 4 dager etter fødselen. Hadde litt besøk, men overlot mye til de andre av løfting og slikt.

Kjekt å vite :-) takk fir svar :-)

Back
Topp