Begynte plutselig og blø!!!

Bkno1076532

Forelsket i forumet
6 uker siden fødselen og i kveld kom det masse friskt mørkt blod. Er det mensen kansje som er tilbake. Fullamme jenta mi så trodde ikke den skulle kommer enda. Men er det mulig?

Alt er vel mulig.:p men er vel størst sannsynlighet for at det er renselen enda?

Jeg hadde renselse i 8 uker, 2 uker etterpå fikk jeg min første mens.. Fullammet jenta mi. Da tok det igjen 2 mnd før neste mens igjen, så ble den regelmessig og kom 1 gang i mnd etter det..

Ja håper der er renselse. Føler meg ikke klar til og få tanta til bake enda. Men er der normalt og plutselig få friskt blod etter og ikke ha blød på 14 dager ?
Mange har et opphold og så plutselig får en "ny" renselse ja. Akkurat når det er normalt å få den vet jeg ikke:p men trodde alt innenfor 8uker er veldig normalt:)

Jeg fullammet begge mine, annhvertime gjennom hele dagen og natten. Renselsen ga seg fire uker etter fødsel og 6 uker etter fødsel fikk jeg mensen. Den kom på klokken hver måned etter dette, så jeg vil tro det er mensen som kom hos deg nå:(
Amming har virkelig ingenting å si er min erfaring!
Og jeg hadde forresten ingen tegn før jeg begynte å blø. Smertene kom gradvis for hver gang jeg fikk mensen.

Jeg fikk mensen 6,5 uker etter fødsel med førstemann. Renselsen var ferdig ca 4,5 uker etter. I dag er det 2 mnd siden fødsel og har ikke sett tegn til mensen enda. Fullammer nå slik som forrige gang.

Nårti slutta du å blø etter renselsen?
For hvis du va ferdi med renselsen for ca 2 uker siden så er det nok mensen du har fått.
Her hadde e renselse i 6 uker, så opphold i 2 uker og pang der va mensen tilbake :-(

Det er ikke unormalt å få en ny renselse når skorpa i morkaka løsner etter noen uker.

Så det behøver ikke være mensen:-)

Ene venninna mi fortalte at hun hadde rensel i to uker bare og to uker etter det var mensen tilbake regelmessig, så vil tro det er fullt mulig å få tilbake mensen så tidlig. Hun fullammet også. Men det er jo veldig kjedelig såklart.:bag:

Kan jeg bare spørre om noe her, jeg går gravid nå, så beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet, men heller ødelegger tråden med mitt spørsmål.

Er det vanlig å ha en renselse på opp til 6 uker? Vil det di st man da har blødninger daglig så lenge...? Og ammer samtidig? Er ikke dette en utrolig påkjenning for kroppen? :eek:

Hva ses på som vanlig når det kommer til rensing? Er det 6 uker max og 2 uker min son ca?

:bored: Grubler...

Kan jeg bare spørre om noe her, jeg går gravid nå, så beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet, men heller ødelegger tråden med mitt spørsmål.

Er det vanlig å ha en renselse på opp til 6 uker? Vil det di st man da har blødninger daglig så lenge...? Og ammer samtidig? Er ikke dette en utrolig påkjenning for kroppen? :eek:

Hva ses på som vanlig når det kommer til rensing? Er det 6 uker max og 2 uker min son ca?

Er de som har alt fra 2 uker og noen opptil 8 uker. Veldig forskjellig. Kan ikke si det var noe påkjenning på kroppen:p

Det er veldig forskjellig for hvor lenge renselesen er, noen blør i 4, andre i 8. Jeg har alltid hatt jernmangel etter fødsel og man er enormt sliten. (I hvert fall jeg ;)) Og så blør man forskjellige mengder, noen mer enn andre. Så vil tro svangerskap, amming, våkennetter og blødninger er utrolig hardt for kroppen vår. Viktig da å følge litt med på blodprosenten, sove så fort man har mulighet og ta tilskudd og ikke minst huske å spise :)

Jeg fullammet begge mine, annhvertime gjennom hele dagen og natten. Renselsen ga seg fire uker etter fødsel og 6 uker etter fødsel fikk jeg mensen. Den kom på klokken hver måned etter dette, så jeg vil tro det er mensen som kom hos deg nå:(
Amming har virkelig ingenting å si er min erfaring!
Og jeg hadde forresten ingen tegn før jeg begynte å blø. Smertene kom gradvis for hver gang jeg fikk mensen.
Hehe. Føler heller ikle at amming har så mye å si når det gjelder mensen. Selv slutta jeg å amme før 2 mnd og mensen så jeg ikke før nærmere 8 mnd etter fødselen :)
Er nok veldig individuellt. Min søster fullamma og fikk mensen tilbake etter bare noen få mnd.

Muligens enda renselsen som holder på hos deg TS da :)

Back
Topp