Begynt pottetrening?

Lisse86

Forelsket i forumet
Er så usikker på om han er for liten for bleieslutt før han er 2 år. Hvordan tenker dere?
Stresser egentlig ikke. Men han er så flink at han sier i fra før hver gang han skal bæsje. Men han nekter å bæsje på potta hvis jeg spør.
Hvis jeg går på Do setter han seg på potta. River av toalettpapir og tørker seg
Men vil ikke uten bleie

Er så usikker på om han er for liten for bleieslutt før han er 2 år. Hvordan tenker dere?
Stresser egentlig ikke. Men han er så flink at han sier i fra før hver gang han skal bæsje. Men han nekter å bæsje på potta hvis jeg spør.
Men vil ikke uten bleie
Hermine er sluttet med bleie :)

Går stort sett veldig bra og har sjeldent uhell når hun har fri/er hjemme fra bhg.

I bhg går hun med tøybleie på for å slippe at klærne blir våte ved evt uhell. Hun har om regel hatt et uhell om dagen der, men fredag var første gang hun var helt tørr i bhg også :D

Selv ved soving på dagen er hun tørr :)

2 år er absolutt ikke for tidlig, man må bare legge ned litt innsats for å få det til.

Vi begynte med å la henne gå bar nedentil hjemme (det gjør hun enda så mye som mulig), da ble hun mer bevisst og lettere å kjenne når det kommer tiss. Så står potta i stua slik at hun rekker den fort.

Har henne på do en gang hver time, da er hun tørr også når vi er på farta, som på besøk og kjøpesenter.

Hermine sier også nei når jeg spør om hun vil tisse, som oftest tar jeg henne bare på do. Så kommer det nok etter hvert at hun sier ifra på forhånd. Men hun sier også alltid ifra når hun vil bæsje. Så det er kun i potte/do. Når hun er naken nedentil sier hun ifra at hun vil tisse :)

Om dem er klare ved 2års alderen eller ikke, er jo veldig forskjellig fra barn til barn mener jeg.. Liana er laaaangt ifra klar..null kontroll over blære eller når hun må bæsje. Så jeg skal vente til neste sommer med å fokusere på bleieslutt med hun ;) om hun ikke er klar før det da! Emira begynte å holde seg i noen timer når hun var 2,5 år, men hadde doskrekk og nektet også å gå uten bleie før jeg endelig fikk overtalt hun til å prøve litt uten når hun hadde fylt 3 år..hehe..

Men vil ikke uten bleie
Er det mer spennende å sitte på do kanskje? Eller høre på musikk mens han sitter på potta eller andre ting som opptar han?
Jeg tenker at det nesten aldri er for tidlig å begynne, så lenge det er lystbetont for barnet og på dems primisser :)

I går tisset og bæsjet han på potta Da vi spurte om han kunne gjøre det. Stolt mamma :)

Rart hvor stolt man kan bli av sånne "små" ting :)

Asle tisset på pappa'n sin senest i går, så jeg tror det er trygt å si at vi antagelig venter til neste år :P;):D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Asle tisset på pappa'n sin senest i går, så jeg tror det er trygt å si at vi antagelig venter til neste år :P;):D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Haha, du, hun her tisser også på oss om vi ikke får henne til potta i tide :p

Haha, du, hun her tisser også på oss om vi ikke får henne til potta i tide :p

Vel.. han lå på stellebordet og det var et lite vindu på 15-20 sek :eek::rolleyes::p

Back
Topp