Begynt å tenke på navn?

HøstVinterMamma

Forumet er livet
VIP
Ja, det er veldig tidlig [:)] Men, koselig å leke med navn.

Har dere noen kriterier for navn? Oppkalling, dobbelt navn, enkelt navn, etc?

Vi har tenkt mye på navn. Jeg har veldig lyst til å gi et navn som har litt de samme ideene i seg som sønnen vår har, men jeg klarer ikke helt å finne på noe. Om det blir jente har vi ti tusen alternativer [8D] Om det blir gutt har vi snakket litt om forskjellige navn, men ikke blitt enige om noe.

Fine jente navn: Lotta, Embla, Ronja, Rikke, Lilja, Lilly, Vilje, Erla (Erle), Runa (Runi), Lykke,

Fine Guttenavn: Linus, Ravn Lukas - Som sønnen vår heter (Bare Lukas i dagligtale), Robin, Nino, Iver, Falk...

Det er de jeg kommer på i farta.

Som du ser har vi en ting for korte navn [:)] 

Ja - jeg har begynt å tenke :)

Både samboer og jeg har typisk helnorsk utseende - så jeg vil ha et norsk eller norrønt navn.
Gjerne oppkalling, ikke nødvendigvis fra familie, kanskje en person vi ser opp til og beundrer.
Helst enkeltnavn, for det blir sannsynligvis to (korte) etternavn
Vil unngå topplista for nyfødte, vil ikke ha et navn som det er tre andre i klassen som har.

Har ikke kommet til det steg å lage noen liste ennå, men legger veldig godt merke til navn for tida.

jeg har navn jeg liker og mannen har har noen, så vi får se om vi blir enige [8D]

Jeg er norsk og kjæresten min engelsk så for oss ville vi ha navn som lyder ok på begge språk. Har også bestemt at hvis det er gutt , så skal han oppkalles etter min kjæres bestefar og jente etter min oldemor :)

Vi har ikke tenkt på det enda nei.
Men det må passe sammen med navnet på sønnen vi allerede har, og vi bedriver ikke oppkalling eller lange navn (Harald har to etternavn(eller, mellomnavn og etternavn da altså, samme som meg), det får vel mikro også, da synes jeg to fornavn kan være litt mye)

har lyst til å se igjennom familie treet til meg og sambo og se om vi finner et fint "gammeldags" navn.
ellers så er jeg veldig fan av norrøne navn, har litt lyst til å kalle opp babyen etter mamman min hvis det blir en jente, men hvet ikke om det blir litt dumt....? hva syns dere?

Jeg tenker på det, ikke sikker på med min kjære da.. Jeg titter nå gjennom død-fødsel og bursdagsannonser i avisene [8D] Og følger med rundt omkring.. har 2 jentenavn jeg gjerne vi bruke, ingen guttenavn enda..

Blir ett fornavn og 2 etternavn, da både min kjære og jeg vil beholde våres etternavn når vi gifter oss..

Vi tror vi har guttenavn klart, oppkalling etter oldeforeldre på begges sider [:)]

Jente så falt jeg veldig for et navn som en oldemor (tror jeg det var) av sambo hadde.
Men, vi er ikke sikre der enda.

Blir faktisk dobbelt fornavn og etternavn her. Det har snuppa vår også.
Eldste jentene mine har kun et fornavn, men 2 etternavn.

Vi har et jentenavn som eeegentlig Mathilda skulle ha, men syntes det ikke passet henne...(selvom alle andre sier det) Dette navnet hadde også farmoren til sambo...Jeg liker det kjeeeeempe godt og har lyst å bruke det...Men sier det ikke...[8D] Av erfaring..

Casper skulle ha navnet Jonathan...Men det tok min tante og onkel...Fordi jeg hadde flere navn på lista[8|] Men vi hadde sett oss ut Jonathan..Hadde det passet hadde jeg tatt det uansett, for jeg "fant" det først..[:-]

Casper er et sånt topp 20 navn når han ble født...Men selv har jeg møtt under en håndfull med samme navn...Mathilda er det nesten ingen som heter da...Sambo ville ha Mathilde, men der sto jeg på mitt og sa at Mathilda er finest og nesten ingen heter det...(jeg "vant")[:-]

Men synes det er vanskelig å finne et navn som må passe til de vi har...

Kan liksom ikke hoppe ut av det da heller da, så må finne noe som passer..Jente navn synes jeg er litt lettere å finne, men vi kommer til å slite max når vi skal finne gutte navn...

Har forestten kun et fornavn og har to etternavn (vel mitt blir mellom navn da)

Blir det en gutt blir det et enkelt navn, helst på 4 bokstaver. Blir det jente blir det dobbeltnavn...eller et slags dobbeltnavn [8D]

Ja, men vi har bestemt oss for navn[:D] (nesten hvertfall)

Blir det gutt så skal den hete Ruben Andre, for det navnet har vi hatt siden eg gjekk med størstejenta[:)] 
Men eg er begynt å like Theo Leander da, men sambo er ikkje enig, så blir nok det som eg nevnte over her.

men blir det jente, så har vi det HELT klart[:D] 
Da blir det Thalie Linnea![:)] KANSJE Thalie sofie, får se ka som kler best[8D] Men Thalie skal hun hete uansett om hun kler det eller ikkje, for det navne liker eg sååå godt[X(][8|][:D]

Vi skal ha dobbletnavn da storesøster heter Leah Chanell![:)] Men har kun 1 etternavn, og det er sambo sitt.

Jepp, vi har egentlig både jentenavn og guttenavn bankers, men det holder vi helt hemmelig pga at folk stjeler så sinnsykt (nær omgangskrets osv)

Jentenavnet er det vel ikke så mange som heter nå til dags, ihvertfall ikke som eneste navn og guttenavnet har jeg ikke sett noen som heter i de siste årene selv om det er et rimelig enkelt og staut snavn:) Veldig internasjonalt :P

Jeg vet ikke om mannen er 100% enig i navnene, men jeg klarte å overtale han sist så jeg satser på jeg klarer det denne gangen og..

Guttenavnet har jeg endret på litt siden sist, men det er fordi det ene delen av navnet som er bankers, er såpass vanlig at jeg ville det ene skulle være mer uvanlig.

Tidligere sa vi at på gutt skulle han hete Storm Nikolaj. Men Storm er jo blitt vanvittig poppis pga Hotel Cæsar. Så derfor håper jeg at vi kan bruke Kyle Nikolaj istedet :) Vet ikke om mannen har godkjent Kyle, men det er han som vil at han skal hete Nikolaj. Og vil bruke 'Niko' i dagligtale.

Hvis det blir jente vil jeg at hun skal hete Ada Iselilja... [:)] Tulla vår har også dobbeltnavn :)

Jeg har ei lita jente som heter Solveig - hun er oppkalt etter en oldemor (min mormor) og to tippoldemødre (på farens side).

Hvis vi får ei jente denne gangen, kommer vi sannsynligvis til å bruke det andre navnealternativet fra sist: Ingrid (etter "Mater Familias" på farssida).

Hvis det blir en gutt, er det vanskeligere å velge. Jeg liker Torstein og Peder (begge oppkalling fra min side av familien), men samboeren min mener at det er navn for gamle gubber! (Tullebukk!!) Ellers liker jeg Erlend, Audun, Sigvat, Einar, Eirik osv...

ja jeg har tenkt mye på navn.. sambo vil ikke tenke på det før vi vet hva det blir...

Jeg har en laaang liste med navn som bla. Jonathan, Jone, Mikkel, Julian, Isak, Sindre Leander, Aron Elias, Tobias, Oskar +++

Jente navn: Mira Sofie, Lotte Mia, Alma, Alva, Malin, Maya +++

Back
Topp