Begynt å strikke...

frøkenblaa

Elsker forumet
Jada, jeg har begynt å strikke rosa til lille allerede. Så jeg håper virkelig at min magefølelse er rett, og at det er ei litta jente som kommer[:)] hehehe...... Men kan jo hende jeg går på en skikkelig smell, og at jeg må begynne å strikke i blått eller nøytralt om en månedes tid da....

flere som har begynt å strikke?

Har og bestilt stoff i dag, så jeg kan sy voksipose. Har lammeskinnspose til Junior, men må jo ha en pose til. Så vi får se om det blir spire eller Junior som skal bruke den.

Hehe,jeg har begynt å hekle,men prøver meg på en lue til vesla først,så får jeg avansere ut i fra det [:)]

Jeg både strikker og hekler, men jeg har så mange å lage gaver til før jeg kan begynne å tenke på å lage noe til lille reka.....

Holder på med et babyteppe til noen venner som venter ei datter om to måneder, og så må jeg lage noen julegaver klart. Men SÅ skal jeg lage babyteppe til lille babyen i magen!!

jeg kan ikke strikke:( misunner alle som kan det...

ORIGINAL: tigergirl

sign[&o]

Hvis dere har lyst til å prøve, så kan jeg anbefale å gå inn på www.garnstudio.no, og ta en titt på strikkeskolen og hekleskolen de har der.

Det finnes også mange gode filmer på youtube.

Bare å prøve, det er ikke så vanskelig [:)]

Jeg er i gang med et babyteppe ja. strikker på skrå, og tenker en halvdel naturhvit, begynte der, og andre halvdel rosa eller blå, etter UL.

Morsomt å se at det er flere som strikker og hekler.
Om noen lurer på mine prosjekter, så ta gjerne en tur inn i bloggen min å kikk.
Har ikke skjedd stort nå i sommer, men så fort siste prosjekt er ferdig blir det nye bilder.
[:D]

ORIGINAL: ~Roskva~

Hvis dere har lyst til å prøve, så kan jeg anbefale å gå inn på www.garnstudio.no, og ta en titt på strikkeskolen og hekleskolen de har der.

Jeg har vært på youtube, så har lært meg å legge opp, strikke rett og vrang, men ikke noe mer ;)
så har begynt på ett teppe, men har  jo ikke peiling på hvordan jeg skal avslutte eller noen ting ;) Finnes så mange fine strikkeoppskrifter på nett også, men den som hadde skjønt seg på de [8D]
Får vel søke råd hos mor eller bestemor [;)]

ORIGINAL: Linn1986

Jeg har vært på youtube, så har lært meg å legge opp, strikke rett og vrang, men ikke noe mer ;)
så har begynt på ett teppe, men har  jo ikke peiling på hvordan jeg skal avslutte eller noen ting ;) Finnes så mange fine strikkeoppskrifter på nett også, men den som hadde skjønt seg på de [8D]

Men da er du jo et godt stykke på vei, jo [:)]

Når det gjelder tips for øking, felling, avslutning og så videre, anbefaler jeg garnstudio. Der står det meste godt forklart. Der har de også forklart hva alle de absurde forkortelsene i strikkeoppskriftene betyr [:)]

ORIGINAL: Linn1986

Men da er du jo et godt stykke på vei, jo [:)]

Når det gjelder tips for øking, felling, avslutning og så videre, anbefaler jeg garnstudio. Der står det meste godt forklart. Der har de også forklart hva alle de absurde forkortelsene i strikkeoppskriftene betyr [:)]

Tusen takk ~Roskva~ [:)] Da får jeg se innom den i morgen, å se om jeg får til noe :D
Har sett noen vanvittig fine sokker, til små bebiser, som jeg har forelska meg helt i [;)]

ORIGINAL: tigergirl

Sjekk ut dropsdesign, der har de masse flotte oppskrifter! www.garnstudio.no
Har strikket et par tepper i alpakkagarn og gitt bort i gaver, de er helt herlig myke :)

Back
Topp