Begynt å stå?

Nusse84

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Står alle babyer her inne?? Min kidd skjønner ikke prinsippet med å stå?? Gjør det når han er ordentlig sinna, men ellers er han helt gele?
Står alle andre?

Stå?? Nei det var vel tidlig... er vel ikke normalt at de står når de er 6/7 mnd.

Ja, min står i fanget osv, gjort lenge. Men står ikke av seg selv, må holdes.

Februar-14 mamma <3

Ja, hun står i fanget. Har gjort det et par måneder. Liker også å hoppe:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Står i fanget.. hvis han holder fingrene mine så drar han seg fra liggende og opp til stående...

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Står i fanget.. hvis han holder fingrene mine så drar han seg fra liggende og opp til stående...

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Samme gjør mini...

Sent from my iPhone using BV Forum

Han kan stå litt på lårene mine hvis jeg holder han opp, men tar ikke så lang tid før han knekker sammen igjen :)

Haster ikke så veldig med at han kan stå enda for tiden går fort nok allerede:D

Hun stod da hun var 2 dager gammel på legesjekken. Står i få sekunder uten støtte. Men har ikke reist seg selv enda - langt i fra

Lillegutt her hverken står eller hopper i fanget, synes det er likegreit:p

Lillegutt 5/3-14 <3

Hun stod da hun var 2 dager gammel på legesjekken. Står i få sekunder uten støtte. Men har ikke reist seg selv enda - langt i fra

Alle nyfødte gjør dette, det er en refleks som forsvinner etterhvert. Da synker de sammen når de holdes mot hardt underlag. Litt senere vil de begynne å stå igjen kontrollert. Hos noen barn forsvinner refleksen senere, de barn lærer også senere å gå kunne fysioterapeut fortelle oss med storebror.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Alle nyfødte gjør dette, det er en refleks som forsvinner etterhvert. Da synker de sammen når de holdes mot hardt underlag. Litt senere vil de begynne å stå igjen kontrollert. Hos noen barn forsvinner refleksen senere, de barn lærer også senere å gå kunne fysioterapeut fortelle oss med storebror.

Nope! Alle nyfødte har steprefleks, de løfter bena (som om de går) om de får bena ned på et underlag fordi de ikke er sterke nok til å bære kroppen sin. Reflekser blir borte ved 3mnd alder.

Nope! Alle nyfødte har steprefleks, de løfter bena (som om de går) om de får bena ned på et underlag fordi de ikke er sterke nok til å bære kroppen sin. Reflekser blir borte ved 3mnd alder.

Det var fysioterapeut som sa dette til oss da storebror var omkring to måneder. Han sto da, og det ble borte etter en stund for å komme tilbake. Så det stemmer hvertfall bra med han. Ikke vet jeg, var nå det han sa, mulig det var gå refleksen han mente:)

Ja, hun står med støtte, men vi prøver å unngå at hun står for mye. Det er jo veldig tidlig, så vi fokuserer mer på at hun skal få tid på lekematten på gulvet.

Han står selv, og elsker å hoppe da han står i fanget. Ble 6 mnd. i uka som var.

Men det er viktigst at han ligger på gulvet alene, vil helst at han krabber før han går men...

Februar -14 mamma <3

Har hørt at kolikkbabyer spenner kroppen. Kanskje derfor de står når de er nyfødte?? :P

Her er det ikke lenge før hun krabber tror jeg. Hun er hvertfall veldig mobil, spesielt når hun får ligge naken på badegulvet.
Da får hun mer tak enn når hun har klær:)
Så hun får stå så mye hun vil, motorikken er det ikke noe i veien med. Hun kommer nok ikke til å lære seg å gå først uansett.
Hun ligger og leker på gulvet et par timer til sammen hver dag.

Her er det ikke lenge før hun krabber tror jeg. Hun er hvertfall veldig mobil, spesielt når hun får ligge naken på badegulvet.
Da får hun mer tak enn når hun har klær:)
Så hun får stå så mye hun vil, motorikken er det ikke noe i veien med. Hun kommer nok ikke til å lære seg å gå først uansett.
Hun ligger og leker på gulvet et par timer til sammen hver dag.

De utvikler seg jo forskjellig :-) Da jeg var 6 mnd så krøp jeg opp trappa hjemme. Mamma fikk jo sjokk. Da jeg var 8 mnd så kunne jeg gå. Snupp er snart 7 mnd :O Er god på å komme seg fremover, men ser ikke at hun lærer seg å gå innen hun er 8 mnd :P Men... skal aldri si aldri :P

Back
Topp