Begynt å blø

MammaTilIda

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Vel, da har jeg begynt å blø, 11+0. Det jeg lurer på er om legevakten kan sende meg videre for ul-sjekk, eller om det bare er å vente til neste uke?

Ånei :(
Håper det er uskyldig♡
Tror det varierer fra legevaktene.
Da jeg mistet sendte de meg for blodprøve, men legen sendte meg til ul istedenfor over helgen.

Var det en lege på legevakten som sendte deg videre, og hvor snart kom du til?
Nei, jeg dro til fastlegen på mandagen. Fikk ul på sykehuset morgenen etter.
Legevakten sendte meg kun for å ta blodprøve.

Når jeg blødde gadd ikke legevakta ta meg inn en gang. Etterhvert sa de jeg kunne komme å måle blodtrykket. Så min erfaring er at legevakta er bortkasta energi.

Legen på legevakten sendte med på ul på kk dagen etter, men spørs om du må vente til mandag eventuelt :-/
Håper det er uskyldig!

Okei, tusen takk for svar! Kan jeg spørre deg hvordan blødningen var? Du må absolutt ikke svare :)
Ikke noe problem :)
Den startet ganske brått med en stor klump først, også bare fortsatte det å blø i mensmengder. Smertene kom ca et døgn etterpå, intense og brennende.

Jeg fikk heller ikke særlig hjelp på legevakt da jeg mistet. Fikk beskjed om at jeg kunne få komme på en samtale med lege, men at det ikke var noe de kunne gjøre. Ikke ul. Men det varierer nok fra sted til sted og på hvor mye annet dom skjer. Nå er det ikke sikker at du mistet, man kan blø ganske mye selv om alt er OK. Men om du blir dårlig med feber og store smerter så kontakt legevakt.

Utrolig kjipt at du blør, det er ikke noe gøy samme hvordan det går. Og ekstra kjipt i av starten av helga. Ta godt vare på deg selv. Håper det er uskyldig!<3

Jeg begynte å blø på en fredag, ringte sykehuset og fikk beskjed om å avvente og se om jeg fikk smerter, og om jeg fikk det skulle jeg ringe tilbake. Smertene kom på lørdagen, og da ringte jeg og fikk beskjed om at jeg kunne komme så fort jeg hadde mulighet. Jeg fikk da oppfølging av sykepleier på eget rom og ultralydundersøkelse. Synes de var veldig flinke og fikk meg til å føle meg trygg :) selv om vi mista da (forrige graviditet). Bare smerter uten blødninger blir ikke ansett som akutt, og heller ikke bare blødninger uten smerter.

Håper alt er bra<3 hvordan går det?

ImageUploadedByBV Forum1462042007.762088.jpg

Hils på knøttet, som har det helt supert inni magehuset :) for en lettelse! Jeg var 110% sikker på at det hadde gått gale. Jeg fant en gynekolog som tilfeldigvis var på jobb, pleide aldri å være åpen lørdager, så her var jeg heldig som fikk komme til. Han kunne se at blødningen kom fra livmoren, litt på skrått nedfor minien, men det var ikke noe å bekymre seg for. Slik det så ut så ville det gjerne komme litt mer blod, men det var helt uskyldig :) fikk høre hjertelyd, se fosterhinnen og dette vakre lille vesenet som var i full aktivitet :D for en lettelse! Nå tar jeg helg damer! Takk for at dere er så gode å ha! :*

Så godt å høre at alt står bra til ♡♡♡

Så godt å høre at alt står bra til ♡♡♡

Tusen takk! Var virkelig bombesikker på at det var gått gale, og fader så knust man blir psykisk! Merket det når gynekologen sa at alt var bra, jeg skalv og gråt, var helt nummen i kroppen. Har nok vært helt anspent siden i går..

Tusen takk damer, nå skal jeg virkelig bare lene meg tilbake! Alt føles så mye mer virkelig nå, så deilig :)

For en lettelse!! Nå kan du slappe av:) søtt lite nurk<3

Back
Topp