begynner og miste håpet!

Lise Marie

Flørter med forumet
har prøvd i 1 år nå, utn hell..
trodde det kunne være no en gang men testen bare lurte meg, så har sluttet og stole på billigtester.. :-(

er så frustrert og vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller si..
dette er noe vi begge ønsker veldig stert, men mister troen å håpe på at det  skjer oss :(

Fler som har det slik??
tar gjerne imot råd og forslag

Når man har prøvd i over et år så er det vanlig å ta kontakt med lege for å utrede om det kan være noe galt.

For oss tok det over 4 år før det klaffet.

her gikk det 6 år før spiren satt... så sålenge det ikke er noe påvist "feil" som gjør at det ikke klaffer håper jeg dere ikke gir opp og prøver ikke stresse..  har dere begge vært til sjekk at hans svømmere er bra og at du har eggløsning som du skal? eggløysningstester?
huff, kjenner igjen frustrasjonen, men husk: den som venter på noe godt.... :)

Ikk' gi opp!!!

Det finnes maaange muligheter der ute.
Vært hos legen etter 1 års prøvelse?

jeg har vært på gynekologisk undersøkelse og tatt celle prøve men alt var bra med meg, samboern har ikke men skal få han til og gjøre det :-)
mensen er uregelmessig så usikker på når jeg har eggløsning, har noen el tester liggende men bruker di ikke!

har ikke vært til lege i det siste og snakket om det nei, men vurderer det!

er veldig frustrerede så håper det bli snart, er så lei :(

Da hadde jeg definitivt investert i en god bunke el-tester fra billige tester og testet omtrent hver dag gjennom syklusen. Jeg har pcos og veldig uregelmessige sykluser til vanlig selv, og disse el-testene var for meg en billig investering i forhold til det å bli gravid.

Anbefaler deg også å lese deg opp på livmorsekreter som kommer i løpet av syklusen, rundt el så får en jo gjerne en eggehvitelignende utflod som er tegn på at el straks skjer og det er på tide å hoppe i høyet.

Og så hadde jeg fått ballen til å snurre mtp. legehjelp, først fastlegen som henviser til gyn. Kanskje en enkel kur med el-stimulerende midler (pergotime) kan gi deg superegget som gir dere full klaff? (men ha gjerne undersøkt syklusen din med el-tester før du kommer dit, det er gjerne "hjemlekse" i starten det kan være godt å komme forberedt)

Ønsker dere lykke til videre! :-)

valkyrien skrev:
Når man har prøvd i over et år så er det vanlig å ta kontakt med lege for å utrede om det kan være noe galt.

For oss tok det over 4 år før det klaffet.

Sign., bare det tok 2år og 7 mnd her og klaffet med prøverør.

Her tok det godt over 1 år med denne i magen (nr 2).... Med første tok det kun 4 mnd... Så vi hadde bestemt oss for at nå skulle vi bestille time til utredning på Volvat og vi skulle ta oss råd til det. Fordi vi lurte begge på om jeg hadde blitt mer skadet enn legene sa etter første fødsel. (Holdt på å blø i hjel)

Gjett hvem som fikk pos test samme mnd.... Heldigvis hadde vi ikke bestilt time enda da, men jeg hadde liksom lagt opp stramt treningsregime og var så godt i gang med å gå ned i vekt :P

Godt å høre andres opplevelser og historier :-)

håper virkelig ikke at det er noe galt med oss, å at det klaffer snart !
krysser alt jeg har

Det tok 4,5år før Oliver satt... Det var en lang og tung vei :(
Det jeg gjorde den syklusen han satt, var å drikke hostesaft ved EL... Vet ikke om det var avgjørende faktor.. Men aldri gjort det på de 4,5årene, og den ene gangen jeg prøvde så satt han ;)

kjenner meg igjen her...
MEN den som venter på noe godt........
det gikk over et år fra vi begynte å prøve før det klaffet. hadde bestilt legetime for sjekk og trodde alt håp var ute, men i ventetiden på legetimen skjedde det. :D
tror kanskje det hadde noe med at jeg ikke var så stressa med å bli gravid da.

off, håper ikke det tar mange år til oss nei! :-/  

begynner og gi opp allerede, tar så my av energien og humøre..

Mange som bruker tid, det er faktisk ganske vanlig at det tar et års tid før ting klaffer. Det er mye som skal stemme når mirakelet skjer:)
Vi brukte nøyaktig et år på nr 1 og nesten 3 år uten prev før nr 2 satt.

ikke gi opp håpet.. jeg har pcos og det tok 4 og halvt år før det klaffa med tvillingene.. (for tidlig fødte og lever ikke) de blei laga med hormon kur.. så gikk det 6 mnd på neste mann hjemme laget mirakel.. venter nå igjen og den kan mann si var ett "uhell" ett mirakel eller ja sett ord på det selv og i sept nå er det 7 år siden vi starta og prøve så veien for og komme hit har vært lang og tung men så verdt det..

Her tok det 2 år før nr 2 endelig satt. Det som var utslagsgivende på meg, var at jeg droppet eltestene til billigtester, og heller kjøpte digitale eltester fra ebay. 

Fikk positiv eltest i hytt og gevær med billigtester, men de digitale kan man jo ikke tolke feil. 

Også brukte jeg Wild Yam og babyklister etter EL. DA satt den på første forsøk. 

Ønsker deg lykke til ihvertfall! 

Hei har sendt deg en pm :)

Hos oss så hadde vi prøvd eit år og tenkte at no gir vi opp, eg slutta å telle dager, slutta med el tester og måneden etterpå var eg gravid:) sønnen min er idag 1 år! Trur du må slutte å stresse ikkje tenk for mykje på det og ro ned!

Hva med å prøve akupunktur for å få mer regelmessig syklus? Har lest mye positivt om det..

ja, jeg får bade prøve meg frem å ta det som det kommer :-)
men klarer ikke og slappe av i kroppen, er stresset rundt det, får skulle gjerne ha hadd beibin her nå , hehe :-)

Back
Topp