Begynner dere og bli klare?

Sommerbarn16

Forumet er livet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Føler det er så mange av dere som allerede er klare.. Jeg er skikkelig stresset jeg.. :O Har kjøpt inn det viktigste av baby utstyr. Men vi skal leie under foreldrene mine, og leiligheten er ikke klar i det hele tatt!.. Jeg har ikke begynt og tenke på hva jeg trenger og ha med meg på sykehuset, og ikke har jeg kjøpt inn det jeg trener av småting til lillegutt heller.. Jeg er snart i uke 33, og føler jeg har veldig dårlig tid på meg nå.. Klarer ikke og slappe av med alt som skal bli gjort.. I tillegg så har jeg bekkenløsning så jeg får ikke gjort så mye uten hjelp fra andre.. :-(
Er det mye dere skal gjøre før alt er klart?

Jeg sitter her å venter på senga til mini, det stresser meg skikkelig! Får den kanskje I slutten av mai (venter på att ungen til ei skal vokse ut av den) . Mener også på hentesett, og merker det stresser meg endel !

Har ingenting klart enda, men har ikke termin før i slutten av juni så orker ikke stresse :angelic:

Termin om 4 uker og føler egentlig ikke jeg har noe klart... men har jo en del etter frøkna så har nok mer klart enn jeg tenker!:) Har fått vasket de klærne vi har, men føler det meste kan ordnes når bebis er her:) Bare se om jeg får pakket en bag til meg og bebis + en bag til frøkna, så har vi hvertfall det klart!:)

Har i grunnen ikke noe klart og har termin om 4 uker :p

Jeg føler meg ganske stressa til tider, men ikke fordi at vi ikke har alt klart til han kommer.. vi har det meste i orden og er vel bare litt småting som vi kan handle i ettertid :) Men jeg er litt stressa for at han kommer jo snart nå, og alt har gått så fort.. gruer meg litt til å føde også.. er 35+4 og snart kan han jo komme når som helst.. HJEEEELP :p

Stort sett klare. Kjenner det er veldig deilig nå som jeg plutselig ikke får lov til å styre rundt og dermed blir veldig avhengig av at andre gjør det. Eneste vi mangler nå er stellematter (skal ha to) og flere flasker. Og jo, tisselaken/laken til bedside senga :)

Vi har kjøpt det meste, mangler bare å vaske det som skal vaskes og så må jeg gå til innkjøp av ting jeg trenger til fødebagen, vil ha en ammebh og ammetopper og en morgenkåpe, trenger også en nattkjole/nattskjorte som er lett å amme i :-)

Trenger stelleveske og vet hvilken jeg skal ha, så kjøper når lønningen kommer ;-)

Gardiner og dekorasjon leter jeg etter, men babyen skal jo sove hos oss i begynnelsen så finner jeg ikke noe jeg liker før babyen er født så gjør ikke det noe :-)

Har termin 26 juni, så vi er enige i at 1.juni så skal alt være klart til babyen kommer og fødebagen skal ligge helt ferdig pakket i gangen :-)
Eller er det lurt å ha den i bilen? :-)

Har en del fra storebror så ikke så mye å ordne.. Men egentlig, det eneste jeg tenker på er at ungen kan komme snart, så kan jeg heller ta alt det andre når svangerskapet er over! Men fødebagen tenkte jeg ordne snart!

Har det viktigste klart. Klær er vasket, vogn, seng og bilstol er klart. Skal kjøpe litt mer stelleting og en baby bjørn bæresele..:-)

Har termin 26 juni, så vi er enige i at 1.juni så skal alt være klart til babyen kommer og fødebagen skal ligge helt ferdig pakket i gangen :-)
Eller er det lurt å ha den i bilen? :-)
Som regel har man vel god tid på å raske den med seg fra gangen:) etter forrige fødsel antar jeg ar jeg hae mer en god nok tid til å pakke også:p men om ting skjer fort kan den sikkert være lett å glemme også:p

Ikke termin før 1.juli så i midt hode har jeg goood tid enda! ;)
Det aller meste av større ting er i hus og endel av det mindre også.
Men trenger å vaske/sette sammen/få på plass diverse.
Tenker å ta det når jeg går ut i permisjon. :)

Her er lite på plass. Vognen kommer ikke før rundt 19.mai, barnerommet er ikke klart i det hele tatt. Har bare fått unnagjort en brøkdel av hva jeg skulle ønsket jeg hadde klart. Så stresser litt, men nå har ikke jeg termin før 23.juni :-) så jeg tror jeg må ta et pust i bakken å slappe av litt. :-)

Føler jeg har mistet litt kontrollen egentlig :P Men tror det meste er kjøpt inn, mangler litt småting bare. Åsså mangler vi å feste bilstolen å sette ting på "plass" der de skal være når baby er født. Har ikke så stor plass, så venter litt med det :)

Kunne godt ha født om noen uker viss det ikke var for at jeg skal ha min siste eksamen 6 juni, og siste innlevering 10 juni -(men den kan jeg levere før tenker jeg). Og så er det jo det mer at NAV kutter vekk de 3 ukene før viss du føder før, så du få mindre permisjon. Så man vil jo helst føde på termin kanskje + - en dag.

Mykje som ikkje er klart enda, siden me skal bytte soverom er det eindel eg ikkje får gjort klart før me har bytta rom. Me har heller ikkje kjøpt ny bil så me har plass til alle i ein bil, har ikkje stressa så mykje denne gangen men kjenner no at det hadde vore greit å fått ting ordna. Er 4 veker att til termin ☺

Back
Topp