Begynner dere å kjenne liv, jenter?

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
For et par dager siden ( på dagen 17 uker) kjente jeg noe som MÅ ha vert babyen som sparka.. [:D]
..ellers kan jeg kjenne at h*n romsterer litt etter at jeg har lagt meg.. er vel som mamma'n sin som bruker litt tid på å finne en behagelig sovestilling, tenker jeg[;)]
Ellers virker det å være en ganske fredelig unge.. 145 var hjerterytmen, så h*n er ikke av de mest stressa den lille der inne, nei[:)]

Er mulig at ihvertfall NOEN av Januar-gjengen kan kjenne bevegelsene til babyen på denne tia, så det kan jo være artig å høre fra dere andre.. [8|]

En uke igjen til UL nå.. gleder meg mye.. gruer meg veldig til sykehuset, men prøver å overse det faktum at jeg må inn på et sykehus for å få se babyen min[:)]

Hei Fiorelina.
Jeg mener at jeg allerede kjente noe i uke tolv. D boblet så rart i magen min. Legen min begynte å spørre om jeg skulle ha tvillinger... Ikke vet jeg[8D]
Har vært noen ubehagelige bevegesler inne i magen min på kveldsstid. Kjennes ut som noe går rundt der inne. Så jeg håper at det er den lille som forteller at alt er bra. Samtidig har jeg hørt/lest[8|] at førstegangsfødende må vente helt til uke 20 før de kan kjenne noe. Sikkert veldig individuelt.
Jeg velger i allefall å tro at jeg har kjent vår liile baby røre på seg. Synes det høres så koselig ut[:)]

Tanken har slått meg at det kan være to inni meg også, men det er nok bare "stormannsgalskap" fra min side..
Får det uansett bekreftet/avkreftet neste tirsdag, da [:)]
Gleder meg veldig.

Har merka endel "rulling" i magen på kveldstid, men hva som er kvalme og hva som er baby'n er ikke godt å si.. Det sparket på søndag, derimot, det var garantert et spark![:D]

Hei. Jeg er 17 uker på torsdag. Jeg tror jeg har kjent et lite spark eller to. De sier at man merker det lettere på nr 2 så kanskje det er riktig hva jeg ha kjent. Utrolig gøy i allefall.
Mannen min har prøvd å høre hjertelyden gjennom en dorull kjerne, men har ikke hørt noe enda. Husker ikke når vi hørte det med 1. mann. Men det må dere prøve, ganske fasinerende.

Jeg skal på ultralyd om to uker, Gleder meg kjempemasse! Gleder meg til å få vite hvilket kjønn det er. Det er en STOR opplevelse og har ingenting med sykehus å gjøre, bare koselig! GLED DERE!!

vil dere vite hvilket kjønn det er?

Så sant det bare er EN der inne så vil vi ikke vite kjønn, men er det flere så vil vi gjerne vite det av praktiske årsaker, ja..

Jeg har orntli sykehusskrekk, da.. blir dårlig når en ambulanse kjører forbi, eller noen nevner ordet sykehus.. [:'(]

Hei dere. Jeg har kjent gutten min der inne siden 16 uke. Nå kjenner jeg han hvis jeg blir litt revet med i en diskusjon (merkelig nok) og om kvelden. Sukker vekker også innteressen til lille gutt.

Heisann!

Jeg har kjent noen små lette "sommerfuglbevegelser" som jeg tror og håper er den lille i magen. Når jeg fikk mitt første barn fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var 12 uker på vei så da gikk alt veldig fort og jeg gråt da jeg for første gang SÅ at magen beveget seg!!! Det var en stor opplevelse!! Så til alle dere som venter nr 1: Å se magen bevege seg i et lite spark er fantastisk!!! Gled dere [:D]

Jeg gleder meg veldig til jeg kan kjenne sparkene tydligere og hver dag for det er så betryggende å få kjenne de små sparkene.

ja, vi må vel bare klare oss..
jeg har vert kjempeflink de gangene jeg har vert hos legen nå.. har ikke grått før etterpå [8D]

Vet at det er dumt med sykehusskrekk og at jeg ikke har noe å frykte, men kroppen min vet det ikke, tror jeg.. [:(]

jeg har ikke noe imot leger og syklepleiere og denslags, så lenge de er i sivil..

en stund var faktisk mine nermeste venner: en kirurg, en jordmor, en sykepleier, en hjelpepleier, en barnevernspedagog, en mekaniker og en skiløper [8D] -men det er noen år siden, da.. flytta og mista kontakten med dem [X(]

Hadde en avtale med kirurgen om at jeg kunne bruke bilen hans så ofte jeg trengte den, men når han var på jobb så orka jeg ikke gå innom å hente nøkkelen hos han på jobb[:'(] -etterhvert fikk jeg egen nøkkel [8D]

fant du oppskrifta mi på testforumet?

Bare hyggelig..
det er en liten seier for meg hver gang noen har brukt den oppskrifta og laget en fin liten ticker[:)]
-blir litt stolt av meg selv, da, av en eller annen grunn [8D]

hei. jeg kjente fosterbevegelser allerede i uke 12. har ikke kjent bevegelse hver uke, men nå i uke 18 kjenner jeg spark, og de er mye kraftigere enn før. legen min fortalte at det er normalt at jeg kunne kjenne bevegelser så tidlig pgr av at dette er min 2 graviditet.

Lurer på om jeg kunne ha kjent et spark i gårkveld. Er veldig usikker siden det kan være litt tidlig for en førstegangsfødende, men det dunka skikkelig på venstresida. Det kilte litt, samtidig som det var litt ubehagelig. Jeg tror at min lille har funnet seg godt til rette på min venstreside og ligger for det meste der. Det kjennes allefall slik ut.
Noen andre som har hatt en sånn opplevelse som jeg hadde?? Kan det virkelig ha vært noen små spark jeg kjente??[8|]

Hei.

Jeg føler at den lille gutten min holder mest til på høgre sida. På ultra så vi at det var barnets hode som ligger og skaller meg i den sida. Føttene mot venstre, men de er såpass tynne enda at de ikke gir noe merkbare spark. Hode er det mye mer kraft i.

Jeg har begynt å kjenne spark nå, han sparker meg i ryggen... Tydeli at han elsker å ligge i den stillinga, for var på UL og han lå den sammen veien hele tiden, og jeg kjente at han sparka i meg i ryggen når jeg kjørte hjem og især når jeg la meg på kvelden. Jeg tenkte å ligge på ryggen, men han sparka så gæli ( i ryggen) at jeg bare måtte legge meg på siden. :)
Han snudde seg litt idag,men kan ikke akk si at det varte så frykteli lenge:( =) Men det var første gangen jeg kjente spark i magen, så det var arti=)

Det er en utrolig følelse å kjenne de små sparkene. Jeg har kjent liv - fra tid til annen - i form av "boblende bevegelser" siden uke 14, men det første ordentlige sparket kom i uke 18. Jeg satt i fly fra Bergen til Oslo da det vesle nurket ga seg til kjenne med et skikkelig spark. Jeg har kjent spark hver dag siden:)

Jeg vet jammen ikke jeg!! Har ikke kjent noe direkte spark, men et eller annet annet! Spesielt dersom jeg sitter framoverbøyd en stund - kanskje det blir litt trangt der inne da? Er nok den siste uka jeg har kjent det oftest. Masse liv er det i hvert fall - var til UL og det var bevegelse hele tiden! En riktig sprelle-gutt! Utrolig at jeg ikke har kjent noe til det tidligere... Han var så sjenert stakkar, at han bare snudde ryggen til da de skulle prøve å få tatt bilde av ham. Lille tassen vår.. Skal tilbake om noen uker for å se om han har "roet seg ned" littegrann.

hei jeg tror jeg her kjent liv to ganger begge i uke 15?"!!
kjentest ut som krampe [:D]
det var skøy

Hei Fiorelina....Jeg begynte og kjenne liv i uke.15,det var en kjempe fin følelse fikk gåse hud...

Kjenner du liv hver dag, eller? Nå er vi snart halvveis [:D]

Back
Topp