Begynner dere å bli klar med utstyr osv?:)

mammat2

Flørter med forumet
Har dere mye igjenn å handle inn før babyen kommer?:)

jeg er ferdig med det mest grunnleggende, å det er sååå deilig!!:D

Har ordnet det meste, men mangler babycall, badebalje (trenger en med propp), skinn og kattenett til vogna, vippestol.

Mangler vippestol, og vurderer et babynest til å ha imellom oss i senga.. Har mye etter førstefrøkna, så stresser veldig lite med babystæsj egentlig :P

Mangler vogna, men den skal hentes til lørdag :) og vugga, men den står hos svigers enn så lenge :) resten har vi :)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

mangler bare stellebord, men har sett oss ut et som vi går for, med både badebalje og skuffer. Babycall kanskje, har ikke helt tenkt på det enda. Er det så nødvendig i starten? går jo ikke langt fra babyen de første månedene..

Har alt utenom rommet klart. Det begynner å plage meg veldig at jeg ikke får ryddet ting på plass og kose meg der inne på fri dagene.

Nja, har jo nesten alt etter de to første. Men mangler: badekar, stellematte, bilstoladapter til vogna, mygnett og regntrekk tilbagen, og så litt små andre ting:) Han skal sove i vugge kurv på våres rom den første tiden så blir ikke noe barnerom enda da de to vi har allerede er opptatt;) så blir det heller litt omflytting senere:)

Mangler "alt" :p
Skulle egentlig begynne å handle denne uka og få orden på ting.. Men kjære NAV følte plutselig for ... Å.. Ja.. Hva tror dere????
Komme med at papiret på "godkjent graviditet" ikke var godt nok i dag... Fikk beskjed sist uke at alt var iorden og skulle være klappet å klart denne uka..
Hipp hurra! Ble så gla for den beskjeden at tårene bare fossa....
Så.. Kanskje om noen uker får jeg begynne å handle inn til lillegutten min..

(Å bare for å toppe kaka mi.. Så ringte jeg for å få nytt skriv av legen .. Og når jeg kom for å hente det.. Skulle de ha 100,- for et A4 ark som det stod noen få linjer på! Gledens dag! :p )

Mangler det meste av småting, men fikk kjøpt seng(med madrass, laken og ett sengesett) og kleskommode på ikea for noen uker siden. Kjøpte også et nydelig brukt stellebord :) Også har jeg arvet ALT av klær i str. 50-56-62 så jeg stresser egentlig ikke. Vogna er bestilt (ble vogna som sto øverst på ønskelista, hurra :D) så da er det bare småting som brystpumpe, ammeinnlegg, flasker, sterilisator, smokker, gulpekluter, myke håndklær, nesesuger, febermåler, badebalje, dyner, sengekant, sengesett, (tisse)laken, bilstol, vugge, babycall, helsetepper, bleiebøtte og evt kremer eller oljer og slikt.. Oii ble visst ei lengre liste enn hva som sto i hodet :o

Har det meste. Kjøper vogn neste helg tenker jeg, og så mangler jeg babycall, stellepute, speil til bilen, sengetøy, tisselaken, badeolje, en uro av et slag. Tror jeg har alt annet nå :D Og så må jeg kjøpe litt stæsj til å lage til babyrom når vi overtar nytt hus 1. august (stress!), men det er jo egentlig ikke babyting, hun skal sove inne hos oss i begynnelsen uansett.

Vi må ha ny babycall, også sånn ammemadrass; drykid. Også må jeg ha et par ting til vogna; regntrekk og myggnetting. Ikke finner jeg babyinnlegget til Becoen heller. Stellematte må også kjøpes. Også må det vel nytt sengetøy til. Joda, det mangler da en del. Men kjenner meg ikke akkurat stressa ;)

Eg har alt av det store men babygym, vippestol og klær kjem frå Island om ca. ein månad...ville helst få det straks ;)

Har litt igjen;

Klær str. 56:
2 bomulls body
2 pysjer

6 stk siklesmekker

Annet utstyr;

Amming;
ammepute
15 stk gulpekluter
engangs ammeinnlegg
avent flasker

Søvn;
2 helsetepper
1 sengetøy vogn
2 sengetøy seng
sengekant
smokker

Stell;
badebalje
6 stk håndkler

kluter
engangskluter

Babygym

Vi har mye etter de to eldste, så mangler vel ikke så mye tror jeg. Har kjøpt nytt bilsete og vippestol samt noen tøybleier til nyfødt. Vogna og seng ha vi fra før.
Må huske å hente vuggen vår, den står hos ei venninne som har lånt den. Kjøpte den på Island da jeg gikk gravid sist, den er bare så fiiin :) Eldstemann sov i ei vugge som vi lånte av min farmors søster, men den er maken til den jeg kjøpte :)
Jeg må se igjennom de klærne vi har liggende for å se om vi mangler noe klær, hentesett må jeg også strikke og hekle vognteppe. Må hekle to stk da vi ikke veit om gullet er gutt eller jente ;) Prefolds og flere gasbleier må jeg også kjøpe.. Har ikke funnet de jeg vil ha her i norske nettbutikker så må nok bestille de fra Island og få mannen til å ta de med når han og ungene kommer hjem fra ferie :)

ah, fikk en telefon fra dåps-fadderen min i går, hun lurte på om jeg ville ha et par sekker med baby klær, siden datteren hennes fikk gutt å ikke skal ha flere unger.. Så jeg slipper å kjøpe noe klær ! Digg <3

Et skritt nermere :) Å bilstolen også kommer idag. :)

Jeg skal ut å shoppe litt i dag. Føler jeg plutselig fikk litt liten tid etter timen på sykehuset i går. Her gjenstår heldigvis bare alle små ting. Men deilig å få ting på plass:)

Har det meste fra før... Men skal en tur på IKEA å handle inn noe smått om ca 2-3 uker :)

Har jo det aller meste fra før, men mangler madrass til sprinkelsenga og lekegrind, evt ny babycall, litt usikker på om det holder med nytt batteri.
Ellers mangler jeg litt å få jenteklær i hus synes jeg, men guttene har tre kusiner så blir nok å arve litt etter hvert og ja mangler et sted å legge dem, så må vel handle en kommode også :P

Back
Topp