Bkno9019060

Første møte med forumet
Hei, jeg er nå 36(35+5) uker på vei. Jeg er førstegangsgravid og ha opplevd at mitt barn er veldig aktiv men kjenner å ser det veldig lite. Så ha nå vært inne på sykehuset så mange ganger at ha gått heilt ut av tellingen. Føle ikke jeg får knyttet meg t barnet i magen å kjenne på den tryggheten å gleden av kjenne livet der inne. For da d gikk over fra kiling t spark da æ hva I uke 21-22. Da hva d 2 uker me faktiske spark. Men så avtok d. Å derifra ha d vært mest ikke ser eller kjenne noe at ofte må inn. Men får jo beskjed kver dag at er jo kjempe mye bevegelse å alt ser så bra ut. Jeg veit at min morkake ligger på fremsiden mest mot høyre siden. Men når æ nå e så nerme termin e d jo rart uansett ikke ser eller kjenne så mye. For jeg er ikke overvektig heller. Hun har lenge vært å i seteleie men sist jeg var inne å fikk kjekket etter liv (2 dager siden) så ha ho endelig lagt seg med hode ned. For den gangen jeg var inne før denne hadde hun begnnt vise seg å latt meg å andre kjenne ho frem t en dag før dro inn igjen bare avtok d igjen. Kjenner nå at jeg blir så utrolig lei av dette mest pga vi vil jo faktisk at dette ska gå fint å vi blir foreldre. Å da oppleve så ofte lite liv e skummelt. Men føle ikke ha lest noen andre hatt d så ille slik som dette me lite liv men er jo mye liv. De fleste skriver de ha aldri opplevd d å noen andre at kun ha vært inne kjekket 2-3 ganger max i heile svangerskapet. For når jeg søker på lite liv men der er mye liv. Så får jeg kun opp alt av kun lite liv. Men d er jo ikke lite liv. For føler jeg er for mye inne å kjekker. De ansatte på sykehuset ha begynt si. Tilbake alt. Så gleder meg jo nå t ho ska ut. Men kan være lenge igjen til. Å da er d ikke gøy fortsette me dette. Tar jo nå fra meg nattesøvnen pga prøver så hardt på å kjenne etter liv. Noen som ha råd på koss kan holde ut siste tiden?

Hei, jeg er nå 36(35+5) uker på vei. Jeg er førstegangsgravid og ha opplevd at mitt barn er veldig aktiv men kjenner å ser det veldig lite. Så ha nå vært inne på sykehuset så mange ganger at ha gått heilt ut av tellingen. Føle ikke jeg får knyttet meg t barnet i magen å kjenne på den tryggheten å gleden av kjenne livet der inne. For da d gikk over fra kiling t spark da æ hva I uke 21-22. Da hva d 2 uker me faktiske spark. Men så avtok d. Å derifra ha d vært mest ikke ser eller kjenne noe at ofte må inn. Men får jo beskjed kver dag at er jo kjempe mye bevegelse å alt ser så bra ut. Jeg veit at min morkake ligger på fremsiden mest mot høyre siden. Men når æ nå e så nerme termin e d jo rart uansett ikke ser eller kjenne så mye. For jeg er ikke overvektig heller. Hun har lenge vært å i seteleie men sist jeg var inne å fikk kjekket etter liv (2 dager siden) så ha ho endelig lagt seg med hode ned. For den gangen jeg var inne før denne hadde hun begnnt vise seg å latt meg å andre kjenne ho frem t en dag før dro inn igjen bare avtok d igjen. Kjenner nå at jeg blir så utrolig lei av dette mest pga vi vil jo faktisk at dette ska gå fint å vi blir foreldre. Å da oppleve så ofte lite liv e skummelt. Men føle ikke ha lest noen andre hatt d så ille slik som dette me lite liv men er jo mye liv. De fleste skriver de ha aldri opplevd d å noen andre at kun ha vært inne kjekket 2-3 ganger max i heile svangerskapet. For når jeg søker på lite liv men der er mye liv. Så får jeg kun opp alt av kun lite liv. Men d er jo ikke lite liv. For føler jeg er for mye inne å kjekker. De ansatte på sykehuset ha begynt si. Tilbake alt. Så gleder meg jo nå t ho ska ut. Men kan være lenge igjen til. Å da er d ikke gøy fortsette me dette. Tar jo nå fra meg nattesøvnen pga prøver så hardt på å kjenne etter liv. Noen som ha råd på koss kan holde ut siste tiden?
Var selv mye bekymret for lite liv da jeg var gravid. Men endte aldri opp med å dra inn til sykehuset.
Hver gang jeg ble bekymret, så la jeg meg ned i sengen og brukte stoppeklokka på mobilen for å telle hvor mange ganger jeg kjente bevegelse. Gjerne etter å ha spist noe søtt, eller drukket noe kaldt. Sørget for å puste godt og slappe av. Det kom mer enn nok tegn til liv iløpet av 30-40 min. Det sies jo at det ikke er noen fasit, men at mindre enn ti bevegelser på en time er bekymringsverdig og man bør kontakte lege/sykehus. Min kunne være veldig aktiv den ene dagen, for neste dag og være svært lite aktiv

Kanskje ikke prøve så 'hardt', men heller slappe av? Prøv å huske på hvor langt du har kommet og at det ikke har vært noe galt til nå. Om du ikke har noen komplikasjoner, så er sannsynligheten for at noe galt skal skje utrolig liten.
Den siste tiden er uansett lang og dørgelig, spesielt når du bikker 37 uker. Ta en dag av gangen.

Har selv vært i din situasjon i uke 32 er i 35+4 i dag var innlagt i uke 32 nesten 1 uke med lite liv, alt var fint på ctg maskina, men generelt og på ul var det lite aktivitet, men ble også henvist grunnet min vanlig gyn trodde det var noe med morkaka, men de finner ikke noe på sykehuset når jeg blir undersøkt nå annet enn at baby sliter med veksthemming men jeg har fått beskjed om at jeg bare kan ta kontakt med føden om det er noe! Og det er dager det er litt mindre aktivitet med mer buling enn spark, men baby har liggi med hode ned i bekkenet siden uke 30 ca og jeg blir fulgt opp 1 gang i uka på sykehuset med UL grunnet skal settes i gang men de har avventet grunnet de vill prøve holde baby inne lengst mulig!

Skulle egentlig på kontroll i går men sykehuset måtte avlyse så skal på kontroll te uka da er jeg 36+1 dagen kontrollen er så får vi se om baby kommer i uke 37 eller 38!

Men føden har sagt det er bedre og ringe 1 gang for mye enn 1 gang for lite!

Back
Topp