Begynner å skjønne at det ikke er lenge igjen nå... *legekontroll*

Sjokomamma <3

Elsker forumet
Idag var jeg hos jordmor og på ul hos lege :happy:
Når jordmor skulle måle magen, så måtte hun måle 2-3 ganger, da hun ble litt overrasket!
Jeg har jo lagt merke til at vesla allerede sparker meg opp mot ribbeina, og blodsukkeret mitt (har diabetes) har vært for høyt. Jeg er LANGT utenfor normalområdet på symfysemålet...tilsvarer nesten 35 uker :oops::oops::oops:
Jeg ble egentlig ikke overrasket, men ble litt paff det må jeg si.... :nailbiting:

Så var det inn til lege, og hun gikk rett på samtalen om dato for planlagt keisersnitt. De ville ikke sette noen dato idag, men fortsetter vesla og vokse såpass hyppig så ser de for seg å ta henne ut i uke 34. Men hun er veldig aktiv og både hun og jeg har det foreløpig bra, så de drøyer til maks uke 37 om veksten holder seg stabilt.
Plutselig kjente jeg litt på at det da evt ikke er mange ukene igjen :wideyed:
Jeg fikk andremann i uke 33+5 da jeg ble syk, og hun var allerede da 3262 gr, så de passer veldig godt på meg denne gangen, og det er godt :shy:
Snuppis veier ca 1150 gr nå og jeg hadde litt mye fostervann.
Håper hun kan bli inne lengst mulig :Heartpink

Nå er jeg 27 uker og 1 dag :happy::happy:
Ja, veldig trygt å bli passet godt på!

Hva ligger HbA1c din på? Godt de passer godt på ja. Jeg skal på vurdering om ca 14 dager for å se når de planlegger å sette meg i gang. Kjenner jeg er livredd for en 5 kg sak.

Så spennende ja :) Men herremin som tiden flyr avsted. Alikevel føles tiden så uendelig mye tregere nå som alt blir tyngre og vanskeligere.

Holdt oss oppdaterte, dere som kanskje må settes igang eller få KS :)

Hva ligger HbA1c din på? Godt de passer godt på ja. Jeg skal på vurdering om ca 14 dager for å se når de planlegger å sette meg i gang. Kjenner jeg er livredd for en 5 kg sak.

Jeg er også livredd for at hun skal bli veldig stor, når jeg så symfysemålet så tenkte jeg ganske kjapt "Okei, hun er sikkert 2 kg alt" :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Men som jordmor sa så er det ikke ALLTID vekten til barnet samsvarer med målet på magen, det kan være mye fostervann også...noe det delvis var i midt tilfelle. Nå skal jo ikke jeg få føde normalt, så ut kommer hun uansett. Men ønsker jo at hun holder seg under 4500 gr ved fødsel da :shy:

Når jeg oppdaget at jeg var gravid så var jeg veldig syk, hadde hba1c på 15,0 :oops: Så ingen av legene regnet vel med at fosteret skulle klare seg. Men hun er den sterkeste, mest aktive og "friske" babyen jeg har hatt i magen :love7 Ganske utrolig egentlig...
På snart 6 måneder har jeg klart å komme meg ned fra 15,0 til 8,9 i hbA1c, har vært beintøft :rolleyes: Nå er det steget til 9,8 igjen.
Så er spent på hvordan det utvikler seg fremover nå... Skal bli godt den dagen hun kommer, og jeg slipper å være bekymret for henne når hun er i magen min :shy::Heartpink

Utrolig spennende med igangsettelse, Karius!! :D:D:D Ser jo at du er 30 uker alt, kjære vene tiden flyr! ;)

Så spennende ja :) Men herremin som tiden flyr avsted. Alikevel føles tiden så uendelig mye tregere nå som alt blir tyngre og vanskeligere.

Holdt oss oppdaterte, dere som kanskje må settes igang eller få KS :)

Ja, dette er spennende saker, litt skummelt og egentlig :hilarious: :happy: :)
Helt enig med deg i det du sier om at det føles uendelig langt til mål nå som det begynner å bli tungt, mer slitsomt og vanskelig.
Det tredje trimesteret er virkelig en prøvelse! Men SÅ kommer verdens fineste premie :D :Heartred:Heartred:Heartred

Jeg er også livredd for at hun skal bli veldig stor, når jeg så symfysemålet så tenkte jeg ganske kjapt "Okei, hun er sikkert 2 kg alt" :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Men som jordmor sa så er det ikke ALLTID vekten til barnet samsvarer med målet på magen, det kan være mye fostervann også...noe det delvis var i midt tilfelle. Nå skal jo ikke jeg få føde normalt, så ut kommer hun uansett. Men ønsker jo at hun holder seg under 4500 gr ved fødsel da :shy:

Når jeg oppdaget at jeg var gravid så var jeg veldig syk, hadde hba1c på 15,0 :oops: Så ingen av legene regnet vel med at fosteret skulle klare seg. Men hun er den sterkeste, mest aktive og "friske" babyen jeg har hatt i magen :love7 Ganske utrolig egentlig...
På snart 6 måneder har jeg klart å komme meg ned fra 15,0 til 8,9 i hbA1c, har vært beintøft :rolleyes: Nå er det steget til 9,8 igjen.
Så er spent på hvordan det utvikler seg fremover nå... Skal bli godt den dagen hun kommer, og jeg slipper å være bekymret for henne når hun er i magen min :shy::Heartpink

Utrolig spennende med igangsettelse, Karius!! :D:D:D Ser jo at du er 30 uker alt, kjære vene tiden flyr! ;)
Uff nei det er ikke enkelt og slett ikke godt å gå å bekymre seg. Skjønner at du sliter en del da ja, håper det stabiliserer seg og ikke stiger mer nå. Veldig bra de passer godt på nå ja og tar henne ut når tiden er inne.

Så spennende! Og ja tiden går nok fortere enn vi tror, og iallefall når det blir planlagt tidligere!

Back
Topp