Begynner å bli veldig frustrert!

MzMillie

Forelsket i forumet
Usikkerheten er en stor pinsel! Dette her var ikke planlagt, men da mensen uteble var det bare å kjøpe seg en test. Da hadde jeg gått å spekulert noen dager. Testen funket ikke, og forble blank i begge rutene. Tankene svirret og var altoppslukende frem til jeg fikk testet dagen etter. Den ble positiv med en gang.

Men jeg har ikke turt å glede meg skikkelig. Har innerst inne hatt en drøm om tre barn, men fornuften har talt imot hos både meg og mannen. Vi er også enig om at vi ikke kommer til å prøve igjen hvis noe galt skjer. Så jeg håper så inderlig det skal gå bra.

I uke 6 fikk jeg blødning. Tok test hos legen som ble negativ og hcg ble målt. Dagene med venting var som tortur. HCG-prøvene viste lav stigning, og jeg ble sendt på UL. Legen styrte en del med apparatet før hun fant noe, og jeg var sikker på at her var det tomt. Heldigvis var det ikke det, og alt så fint ut.

Men de siste dagene har symptomene avtatt og jeg har begynt å blø igjen. (er 8+1 i dag) Nå har jeg menssmerter og har en dårlig følelse.

Jeg vet at det kan hende alt fortsatt er bra. Men det er så innmari frustrerende å være usikker! Synes det har vært nok usikkerhet nå :(

Ser jeg aldeles ikke er alene om å bekymre meg her inne, og det er litt greit å få dele tankene sine med noen som forstår. Mannen forstår absolutt ingenting. Han sier at jeg må slutte å tulle og spekulere, og at alt er bra. Han sier det nok for å trøste og oppmuntre, men det hjelper ikke så veldig...

Uff den här osäkerheten har jag haft från första dag och har det fortfarande ...

Kan du ringa fastlegen eller legevakt för att eventuellt få ett ultraljud?

Det verste er helt klart usikkerheten (det syns når hvertfall jeg).
Jeg gikk i fire dager og var superstresset siden alle symptomer forsvant fra en dag til den andre, men vært på UL i dag, og alt stod bra til :happy:
Ble da satt til å være 12+1 i dag.

Så det trenger ikke bety noe!!

Ring å få enda en UL.. Det gjorde jeg, og alt var bra, tross mye blødninger.. Men så slitsomt å gå å være usikker!! Håper alt er bra ❤️

Ved blødninger og smerter ville jeg tatt en telefon til lege, om du ikke får UL kan du be om at HCG måles, eller bestille en time hos privat UL .
Sender en lykketilklem <3

Tusen takk for tilbakemeldinger.

Menssmertene har avtatt, men har litt vondt i korsryggen. Blødningen har gått fra frisk til brun og litt koagulert. Føler meg ikke gravid i det hele tatt. Minner veldig om da jeg hadde MA.

Jeg skal ringe legekontoret i morgen, men legen min er på ferie, så håper bare jeg kommer til en lege som tar slike ting like alvorlig...

Skal også ringe å sjekke om mulighet for UL privat, men vet det er vanskelig å få time på kort varsel der.

Ring på fødeavdelingen (eller noe sånt, her er gyn/føden samme avdeling, så er ikke helt sikker på hvordan ting fungerer andre steder). Fortell om dine bekymringer og sånn, så tar de deg kanskje inn. De er veldig flinke her å ta inn gravide som er urolige

Takk for tips. Var på føden og fikk UL i uke 6, men er usikker på om det er kvinneklinikken man skal ringe til på dagtid. (Nordlandssykehuset i Bodø)

Blødningen har nesten stoppet opp, bare litt brunt som kommer. Men føler meg øm og har litt mensmurringer. Så er jeg ganske uvel, men det tror jeg bare er fordi jeg er bekymret og nervøs.

Legekontoret åpner ikke før ni, så nå sitter jeg bare og venter...

Jeg vet ikke om jeg skal spørre etter UL, det er jo bare 2 uker siden sist. Men samtidig vet jeg ikke om jeg orker å gå rundt i 4 uker å lure på om jeg har en MA. Får vel bare høre hva legen sier.

Time til legen kl 11. Blødningen har økt på igjen, nå masse friskt blod. Håper jeg får UL, og så fort som mulig.

Krysser fingrene for at det er ett blodkar som har sprukket - og at alt er i skjønneste orden der inne ❤️ Masse lykke til ❤️

Uff så vondt :( Tenker på deg

Sitter og venter på UL. Legen trodde det var begynnende SA. Blir uansett greit å få det undersøkt. Oppdaterer etterpå.
Krysser fingrene for deg! Lykke til <3 håper på det beste <3

Er det mulig??? Alt var som det skulle :happy:. Legen trodde morkaken lå foran og at det var det som forårsaket blødningene. Får ny kontroll i uke 12. Så nå skal jeg gjøre så godt jeg kan og legge bort bekymringene :)

Utrolig kjekt å lese at alt gikk fint:-) Ble nervøs på dine vegne. Nyt fortsettelsen<3

Back
Topp