Begynner å bli redd!

Kommende2barnsmamma

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Flere førstegangsfødende som begynner å bli redde? Jeg stresser så mye om dagen, tenk om jeg ikke klarer å vaske henne ordentlig, tenk om jeg ikke klarer å bade henne ordentlig, tenk om jeg gir henne for lite melk å at hun ikke gir tegn til at hun vil ha mer, tenk om hun får for mye, tenk om klærne hennes ikke er godt nok vaska så de klør, tenk om hun fryser, tenk om hun er varm, tenk om jeg ikke våkner på natta??? Herregud så redd jeg har begynt å bli for alt som kan gå galt! :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg husker jeg tenkte masse på sånne ting da jeg skulle ha AE. Men når babyen kommer så er det utrolig hva man klarer :) Du kommer til å klare det helt fint! :) jenta vår blir 4 år i juli, like før termin med lillebror. Men jeg føler meg som en førstegangs igjen, føler jeg ikke husker noe av babytida :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

.... Og med nr.2 tenker du nesten det samme.. Klarer jeg å ta vare på 2 stykker? Hva om hvis og men. Klarer man å bli like glad i nr.2 også? ;)
Slapp helt av, det går veldig bra! Så lenge du tar henne fram og tørker støv av henne en gang i blandt, bytter bleie når den er våt eller luker ille, trøster henne når det gråter, så går det meste helt fint! Alt du er redd for kommer naturlig når du blir kjent med henne! :D
Mitt spørsmål nå er : har vi tatt oss vann over hodet med 3 barn? Kommer huset mitt til å være ryddig igjen NOENSINNE? ;)

.... Og med nr.2 tenker du nesten det samme.. Klarer jeg å ta vare på 2 stykker? Hva om hvis og men. Klarer man å bli like glad i nr.2 også? ;)
Slapp helt av, det går veldig bra! Så lenge du tar henne fram og tørker støv av henne en gang i blandt, bytter bleie når den er våt eller luker ille, trøster henne når det gråter, så går det meste helt fint! Alt du er redd for kommer naturlig når du blir kjent med henne! :D
Mitt spørsmål nå er : har vi tatt oss vann over hodet med 3 barn? Kommer huset mitt til å være ryddig igjen NOENSINNE? ;)
Haha tusen takk, det her roa meg faktisk ned! For ja, det er klart vi er redde for det ukjente! 1 barn er ukjent for meg, og 3 barn er ukjent for deg! :D haha vi klarer det nok fint, jeg har hørt at hus som er rotete og klissete har lykkelige barn! :D

Haha tusen takk, det her roa meg faktisk ned! For ja, det er klart vi er redde for det ukjente! 1 barn er ukjent for meg, og 3 barn er ukjent for deg! :D haha vi klarer det nok fint, jeg har hørt at hus som er rotete og klissete har lykkelige barn! :D

Så bra jeg kunne hjelpe ♡
Klart vi er livredde for det ukjente, vi er vanedyr. Og det å få barn er et stort brudd i vanen! Helt til det også bare blir en vane. DA får man kanskje et barn til and so on :)
Blir så bra at!! :)

Er driiitredd for at ikke bekken smertene skal bli borte når bebin er ut jeg :P hohoi... ikke sjans i havet at jeg kan ta meg av en bebi da...

Jeg hadde aldri holdt et barn som var under året da jeg fikk vesla for snart et år siden. Jeg var helt overbevist om at jeg kom til å ødelegge henne, miste henne eller noe i den duren. Men vi skal utrolig nok feire ettårsdagen hennes snart!

Dere har ikke hatt barn før, og babyen har ikke hatt foreldre før. Alt er nytt for alle. Stol på magefølelsen din, tør å be om hjelp og å spørre om råd, men gi deg selv også lov til å filtrere ut rådene du ikke synes at passer!

Rene og pene hus gir ikke nødvendigvis lykkelige barn. Cut yourself some slack, og gjør ditt beste, for det er faktisk godt nok! :)

Kjenner meg igjen ja. Jeg er helt blank på alt som har med babyer å gjøre. Forrige gang jeg holdt en baby, var 12 år siden...jeg har aldri skiftet bleie og jeg har null greie på babyer eller barn. Huff, utgangspunktet er nok dårlig. Heldigvis håper og tror jeg at det går seg til når han kommer, og det er jo utrolig hva som kan læres.

Kjenner meg igjen. Jeg har mye drømmer om dårlige bleieskift og vask :P Tror nok at det meste går av seg selv når vi får babyen vår :) Det er jo dette vi er lagd for ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Det er ikke noe å bekymre seg for.. :) om dere skulle sette bleia på feil vei, om de har en flekk som ikke blir vasket eller du holder dem litt feil, så er det ikke noe problem! De regulerer maten selv med amming, om de får for lite eller mye melk sjekker du på bleiene deres. Sjekk temp i nakken, så merker du om hun er kald eller varm, og jeg lover deg at du våkner på natta! Jeg var så var at han kunne ikke komme med en knyst engang.. ;) ikke stress med slike ting. Vi kommer til å gjøre feil, men det er ingen som har tatt skade av å ikke bli vaska riktig.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp