Begynner å bli nervøs...

MTDC

Forumet er livet
VIP
Skal til jordmor i morgen, 39+6 (egentlig 40+5) og er så redd for ikke å få overtidskontroll før uke 41 (41+6)... Ble satt i gang en uke over på grunn av minkende fostervann sist, og det virker som jeg har lekket litt de siste dagene nå.. Håper så veldig at hun kommer av seg selv før helga, så jeg slipper å engste meg for om jeg går for langt over.. Ev at jeg får time på sykehuset på fredag.. Drar ikke fra jordmora uten stripping og forsikring om at de hører på meg ang termin...

Forstår godt at du er nervøs.. Men menstermin er ikke noe mer sikkert enn UL-termin, så du skal ikke føle deg for sikker på at du er ei uke lengre enn terminen som er satt for deg. Sædcellene lever opp til 6 dager i livmora før de befrukter egget, og egget kan bruke opp til tre uker før det fester seg. (Har krangla litt med jordmora mi av samme grunn ser du:-) ). Syns allikevel godt du kan si at du er veldig nervøs - det spiller nok kanskje litt inn i vurderingen hun tar. Lykke til:-)

Forstår godt at du er nervøs.. Men menstermin er ikke noe mer sikkert enn UL-termin, så du skal ikke føle deg for sikker på at du er ei uke lengre enn terminen som er satt for deg. Sædcellene lever opp til 6 dager i livmora før de befrukter egget, og egget kan bruke opp til tre uker før det fester seg. (Har krangla litt med jordmora mi av samme grunn ser du:-) ). Syns allikevel godt du kan si at du er veldig nervøs - det spiller nok kanskje litt inn i vurderingen hun tar. Lykke til:-)
Har regnet på alle variabler: eggløsning, hvor lenge egget lever, hvor lenge sædceller lever osv og absolutt seneste mulige termindato er 26... Dette var i en periode hvor jeg og mannen bodde på hver vår kant av landet også.. I følge sykehusets termin fikk jeg bekkenløsning to dager etter befruktning og det virker noe søkt.. Jordmora mi mener heldigvis at jeg har rett, men sykehuset tar ikke hensyn før forskjellen er på 1 uke, og 6 dager er ikke en uke:-P Så jeg er utrolig spent på hva som skjer på kontroll i morgen..

Skjønner deg veldig godt. Hadde en veldig ubehaglig følelse med forrige. Då va mensterminen 5, UL termin 19 og jenta kom 29. Blei strippa 27... Fikk rier dagen etter... Då var det omtrent ikkje vatn igjen og infarkt i morkaka så jenta måtte ut. Nekter å gå slik en gang til å være bekymra så har snakka med jordmor og skal til ho kontroll 7 hos ho. Termin søndag 10. SÅ skal ho prøve å få meg inn på overtidskontroll før neste helg slik at eg slepp å bekymre meg slik...

Skjønner deg veldig godt. Hadde en veldig ubehaglig følelse med forrige. Då va mensterminen 5, UL termin 19 og jenta kom 29. Blei strippa 27... Fikk rier dagen etter... Då var det omtrent ikkje vatn igjen og infarkt i morkaka så jenta måtte ut. Nekter å gå slik en gang til å være bekymra så har snakka med jordmor og skal til ho kontroll 7 hos ho. Termin søndag 10. SÅ skal ho prøve å få meg inn på overtidskontroll før neste helg slik at eg slepp å bekymre meg slik...
Huff.. Godt det gikk bra likevel:-) Og at du blir tatt på alvor nå!

lykke til og håper hun stripper deg og det blir fødsel snart :)
Tuusen takk<3 Timen er ikke før 1430, så jeg får lov til å være skikkelig nervøs og spent i nesten tre timer til;-)

Det gikk kjempefint:-) Ble ikke strippet, men fikk akupunktur:-) Skulle ringe henne fredag morgen om det ikke var kommet noen baby til da, så skulle hun sørge for at jeg fikk time på sykehuset fredag ettermiddag eller lørdag:-) Så utrolig godt å ha ei jordmor som hører på meg!

Det gikk kjempefint:-) Ble ikke strippet, men fikk akupunktur:-) Skulle ringe henne fredag morgen om det ikke var kommet noen baby til da, så skulle hun sørge for at jeg fikk time på sykehuset fredag ettermiddag eller lørdag:-) Så utrolig godt å ha ei jordmor som hører på meg!
Så bra at det gikk fint. :) førstemann! :p Hihi..

Så bra at det gikk fint. :) førstemann! :p Hihi..
Hihi:-) Ja, værsågod;-) Jeg er fortsatt ikke ordentlig klar;-) Tror nok ho blir der hvertfall til helga, så håper jeg at jeg får tett nok oppfølging på sykehuset fremover til at jeg føler meg trygg selv om det drar ut:-)

Hihi:-) Ja, værsågod;-) Jeg er fortsatt ikke ordentlig klar;-) Tror nok ho blir der hvertfall til helga, så håper jeg at jeg får tett nok oppfølging på sykehuset fremover til at jeg føler meg trygg selv om det drar ut:-)
Det gjør du nok. :) ditt sykehus er vel ganske likt mitt, og der settes alle kluter til hvis mor er redd og nervøs for noe. :)

Det gjør du nok. :) ditt sykehus er vel ganske likt mitt, og der settes alle kluter til hvis mor er redd og nervøs for noe. :)
Så bra:-) Jordmor mente de ikke ville ta hensyn til menstermin selv om jeg er så sikker selv, men tror jeg lakk bittelitt fostervann i helga, så hun skulle bruke det også som argument for at jeg skal få ekstra oppfølging.. Pluss at hun nevner hvordan det gikk sist osv, så ho hadde troen på at jeg får komme inn til helga.. Og jeg tenker at er man først inne så er vel veien til ekstra oppfølging siste uken eller to enda kortere;-)

Ja, ho er fantastisk:) Hadde litt pluss på protein og litt høyt blodtrykk (men fortsatt under grensa for forgiftning), så ho får brukt det som argument også for at jeg trenger ekstra kontroll på fredag:) Litt ekstra vann her også nå, så begynner å tro det kan bli igangsetting til helga:) (Blir nok superskuffa om jeg må gå 2 uker til:P)

Ja, ho er fantastisk:) Hadde litt pluss på protein og litt høyt blodtrykk (men fortsatt under grensa for forgiftning), så ho får brukt det som argument også for at jeg trenger ekstra kontroll på fredag:) Litt ekstra vann her også nå, så begynner å tro det kan bli igangsetting til helga:) (Blir nok superskuffa om jeg må gå 2 uker til:P)
Uff håper for din del at du slipper unna svangerskapsforgiftning! Men satser på at lille venn melder sin ankomst snarest :D du er nok kjempeklar!

Uff håper for din del at du slipper unna svangerskapsforgiftning! Men satser på at lille venn melder sin ankomst snarest :D du er nok kjempeklar!
Ja, håper jeg også.. Men hadde ikke gjort noe om de setter i gang for å hindre at det utvikler seg når vi først er nedover i helga;) Begynner å bli veldig klar:P 41 uker i morgen i følge menstermin:P

Back
Topp