Begynner å bli litt lei..

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Noen andre enn meg som begynner å bli litt lei å gå gravid å lengter etter barseltiden? :p

Stygt å si det for å kunne gå gravid er en gave, men nå syns jeg det begynner å bli tungt. Magen er i veien, får kynner av å tørke støv, sover dårlig, andpusten av å gå 10 meter eller si en setning ++

Gleder meg til å komme hjem med babyen og kose meg hjemme :Heartred

Så da har jeg laget meg en "ønskeliste" av ting jeg skal unne meg etter fødselen, en type barselluksus :love2 Jeg skal unne meg litt ny hudpleie, har kuttet ut mye etter jeg ble gravid. Å nye treningsklær! :D

Noe dere har tenkt til å "unne" dere etter fødselen? (klær, sminke, mat;) osv++)

Last edited by a moderator:
Er ikke lei av å være gravid, men har innimellom tyngre dager fordi jeg synes det er kjipt å være så begrenset. Jeg får ikke gjort en brøkdel av det jeg har lyst å få gjort hjemme og jeg savner løpetreningen min veldig. Energien også for den saks skyld.
Etter fødsel skal jeg unne meg masse babykos og bare ta en dag av gangen uten noe «skal», «må» og «bør» (sett bort fra amming og bleieskift osv så klart).
Jeg skal også spise røkelaks ❤️ Jeg skal unne meg gravidmassasje, fotpleie og en kjæresteweekend før fødsel ❤️

Er ikke lei av å være gravid, men har innimellom tyngre dager fordi jeg synes det er kjipt å være så begrenset. Jeg får ikke gjort en brøkdel av det jeg har lyst å få gjort hjemme og jeg savner løpetreningen min veldig. Energien også for den saks skyld.
Etter fødsel skal jeg unne meg masse babykos og bare ta en dag av gangen uten noe «skal», «må» og «bør» (sett bort fra amming og bleieskift osv så klart).
Jeg skal også spise røkelaks ❤️ Jeg skal unne meg gravidmassasje, fotpleie og en kjæresteweekend før fødsel ❤️

Åh, jeg skal spise salami å spekepølse! :p herregud som jeg savner det :playful:

Du er ikke alene!

har heldigvis ingen store plager, eneste er vell som du og sier at man blir litt fortere sliten! men vil bare at graviditeten skal være over og at man kan bli kjent med lille i magen

Kjenner meg veldig igjen, dette er mitt andre svangerskap og merker at første gangen var man mye mer spent på alt rundt graviditeten og alt som hører med. Nå er jeg veldig lei, tungt å snu seg rundt i senga bare :woot: ligger dårlig og finner ingen gode sittestilling i sofaen uten at jeg blir kvalm av presset i magen. Føler jeg bare klager i dette svangerskapet:p stakkars samboer sier jeg hehe

Kjenner meg veldig igjen, dette er mitt andre svangerskap og merker at første gangen var man mye mer spent på alt rundt graviditeten og alt som hører med. Nå er jeg veldig lei, tungt å snu seg rundt i senga bare :woot: ligger dårlig og finner ingen gode sittestilling i sofaen uten at jeg blir kvalm av presset i magen. Føler jeg bare klager i dette svangerskapet:p stakkars samboer sier jeg hehe

Skjønner hva du mener, mitt andre svangerskap også, kan ikke huske at det var sånn første gang! :p

Noen andre enn meg som begynner å bli litt lei å gå gravid å lengter etter barseltiden? :p

Stygt å si det for å kunne gå gravid er en gave, men nå syns jeg det begynner å bli tungt. Magen er i veien, får kynner av å tørke støv, sover dårlig, andpusten av å gå 10 meter eller si en setning ++

Gleder meg til å komme hjem med babyen og kose meg hjemme :Heartred

Så da har jeg laget meg en "ønskeliste" av ting jeg skal unne meg etter fødselen, en type barselluksus :love2 Jeg skal unne meg litt ny hudpleie, har kuttet ut mye etter jeg ble gravid. Å nye treningsklær! :D

Noe dere har tenkt til å "unne" dere etter fødselen? (klær, sminke, mat;) osv++)
Jaa :p Hovedsakelig fordi jeg, som deg, får kynnere av ingenting.. Kan nesten ikke bevege meg lenger og det er skikkelig kjipt rett og slett :facepalm: Trøtt, tung i kroppen etc også.. Men dagene går egentlig fort, plutselig er vi der :p

Har nesten lyst å si at dere må bare være glad for at det er kun én! Jeg har gått opp 23 kg siden start, jeg har så mye vann i kroppen at jeg ikke kan bevege meg, pluss at bare av å gå i leiligheten pittelitt frem og tilbake får jeg ikke bare kynnere men også så jævla vondt i bekkenet at jeg er nødt til å sette meg ned. Jeg klarer ikke en drit, hverken hjemme, eller det å gå ut med hunden min. Og verre skal det bli! Eneste gode er at jeg vet mine to har det som plomme i egget og alt ser perfekt ut. Så, da blir de nok inne i magen min en god stund til. :)

Ja, begynner også å bli litt lei. Gleder meg til barseltid og å få kroppen min (ihvertfall litt) «tilbake». Skal ha en blodig biff og et glass rødvin når jeg kommer hjem fra sykehuset, nam! Det har jeg savnet! Skal fornye garderoben litt etterhvert etter fødsel også:happy:

Gleder meg til å bli ferdig! Skal unne meg både et glass av favoritt ølen, Big Wave og et glass rødvin. Så skal vi ha ost og kjekskveld med masse typer salami fra butikken :hilarious: Til middag blir det en blodig biff!!

Jeg liker overhodet ikke å være gravid, var dritt første gangen, og er dritt nå. Denne gangen er magen ekstremt mye større enn første gang, vi sammenlignet med bilder hin dagen. Den er så i veien allerede, hvordan skal det gå med tre måneder igjen??

Er lei av å ikke klare å trene som vanlig, savner å løpe og løfte skikkelige vekter uten å være redd for bekkenet.

Jeg gruer meg som en hund til babytiden, da, så har liksom ikke det å se frem til heller..

Men, jeg skal fråtse i god ost, spekemat, salami (den kokte varianten er ikke i nærheten av like god, og nå også borte fra butikken min), og rødvin.

Her også. Er bare lei, og har vært det en god stund.
Har lyst på en liten cider eller et glass vin.
Mest gleder jeg meg vel til kjøttpålegg igjen. Eller ihvertfall ingen begrensninger.
Det beste blir å begynne å trene igjen. Slippe å ha vondt hele tiden! :)

Jeg liker overhodet ikke å være gravid, var dritt første gangen, og er dritt nå. Denne gangen er magen ekstremt mye større enn første gang, vi sammenlignet med bilder hin dagen. Den er så i veien allerede, hvordan skal det gå med tre måneder igjen??

Er lei av å ikke klare å trene som vanlig, savner å løpe og løfte skikkelige vekter uten å være redd for bekkenet.

Jeg gruer meg som en hund til babytiden, da, så har liksom ikke det å se frem til heller..

Men, jeg skal fråtse i god ost, spekemat, salami (den kokte varianten er ikke i nærheten av like god, og nå også borte fra butikken min), og rødvin.
Hvor får du den kokte varianten? Har let OVERALT! Har også tatt kontakt med Grillstad, som produsere dem, og fått beskjed at salamien er på vei ut av produksjonen. Har let på Kiwi, Rema1000, Coop (alle de forskjellige Coop som finnes), Helgø Meny, Bunnpris. Men nada. :smiley-angry017

Hvor får du den kokte varianten? Har let OVERALT! Har også tatt kontakt med Grillstad, som produsere dem, og fått beskjed at salamien er på vei ut av produksjonen. Har let på Kiwi, Rema1000, Coop (alle de forskjellige Coop som finnes), Helgø Meny, Bunnpris. Men nada. :smiley-angry017

Kjøpte den på kiwi før, men nå er den borte.

Jeg har vel egentlig ikke noe spesiell mat eller drikke jeg savner spesifikt, ikke noe særlig fan av verken myke oster eller slike ting (utenom en snill Brie kanskje :joyful:), spekemat blir det vel kun til 17mai etc (men hadde av en grunn veldig craving på det i 1.tri), da jeg hovedsakelig spiser vegetarisk og fisk. MEN det som skal bli deilig er rett og slett det å slippe å tenke; Kan jeg spise dette? Eller finne ut etter du har spist noe at man ikke skulle spist det :facepalm: Få kroppen tilbake og bestemme selv :p

Magen kjennes helt annerledes ut denne gangen. Forrige gang følte jeg meg helt sprengt hele tiden, masse sure oppstøt, spiste veldig små porsjoner for jeg ble så sort full, og følte etter hvert at jeg nesten ikke fikk puste.

Nå, enn så lenge føles magen ganske grei, selv om jeg jo er like sliten som sist. Må ærlig talt si at ja jeg gleder meg til å ikke være gravid mer, men gruer meg sykt mye til barseltida. Den var så ekstremt slitsom sist, så det er bare der jeg kjenne til. Og mannen jobber to kvelder i uka og jeg har en som er nesten 2 år når nestemann kommer. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve...

Gleder meg til tapas med spekemat, gode oster, et glass vin, røkelaks, ikke gjennomstekt biff.. ja. Og å kunne gå i vanlige klær, få kroppen tilbake. Kunne kjenne meg lettere og ikke så treig. Føles som jeg har svelget en basketball, og alt er bare upraktisk og ubehagelig. Mitt tredje svangerskap, gleder meg til det er ferdig

Jeg er litt både og.
Jeg gleder meg over magen, over at jeg er så heldig at vi skal få en tredje datter. Men samtidig så er det litt tungt nå, jeg gruer meg til fødsel og gruer meg litt til hverdagen setter inn med 3 barn. Er så redd tiden skal løpe så raskt fra meg at barseltiden er over før jeg får sukk for meg. Så på en måte er det helt topp at jeg kan ruge i nesten 10 uker til :Heartred Så litt delte følelser.

Jeg gleder meg veldig til å være ferdig med svangerskapsdiabetes, med insulin og masse stikk. Gleder meg til jeg slipper å kjøre 2 timer hver vei til kontroll annenhver uke. Men samtidig gruer jeg meg fryktelig til fødsel, og håper håper over alt i verden at det skal bli bedre enn jeg frykter.

Gleder meg til nyfødttid med amming, babylukt, masse fint babytøy og strikk. Gleder meg til våre to jenter skal få møte sin søster, samtidig som jeg kjenner på følelsen av å skulle klare å gi alle sin fortjente oppmerksomhet hver dag :Heartred

Også er det ikke til å stikke under en stol at jeg gleder meg dritmye til ett glass vin eller en pils, under teppet i sofaen.

Back
Topp