Begynner å bli lei av at mannen min alltid sier...

Kjokkabållo

Glad i forumet
Sett deg ned å slapp av, jeg skal Gjøre det snart, skal bare...
Klokken går å går.... Å ikke noe blir gjort.
å Hvis han skal gjøre no husarbeid så er det ikke av fri vilje, han hopper opp når jeg skal reise meg eller geleider meg fint tilbake til sofaen når jeg nett har begynt å henge opp klesvasken, begynt å støvsuge eller tar utav oppvaske maskinen. De gangene han later som han ikke ser no er når jeg kommer gående med jif og klor. For da vet han at doen skal vaskes å det er vist no mannfolk ikke liker. Selv om det er de som skiter til doen. Da gløtter han så vidt opp og ned igjen til pcn.

Mannfolk.

Å sånn går no dagan[8D][8D][8D]

hehe virker kjent [8D]
Vasking av doen var samtaleemnet senest i går.. "hmm var den så møkkete da??" Eh Ja.. er jo du som løfter det dolokket hver dag så du av alle burde sett det [8D]

Spurte om min kunne støvsuge, så skulle jeg vaske..
Han fikk det plutselig travelt med å rydde snø [8D]

glemte å skrive at jeg er gravid med tredjemann er i uke32 å har bekkenløsning, men jobber en del enda. hihi.

Ja blir sånn, jeg gjorde alt husarbeid fram til fødsel jeg..
For han var ute å snekra garasje..eller var håndtlanger da.. var en kompis som snekra [8D]

rart det der, sånn er det her og.

Skal det være så sinnsykt vanskelig å gjøre de tingene en ber om med det samme?

uff, sånne mannfolk e irriterandes...
her i huset e arbeidsfordelinga sånn som i vinneren av Finnmarksrevyen: "det e bare mæ"[:D]
synes det e litt deilig, men her mases det på ungan istedet for gubbe.. at dem må rydde istedet for å rote[:D]

Menn rydder når de vil, kvinner når de (og de tror de hele tiden).

*løper og gjemmer seg*

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Kal-El

*løper og gjemmer seg*

Og menn VIL aldri *host*

Menn vil, men når to personer bor i samme hus så deles denne ryddetrangen i to på en balanse. Hvis den ene da overkompenserer, fører det automatisk til at den andre underkompenserer (sånn er det jo med alle ting som er ute av balanse, f.eks kommunikasjon, sex osv. Hvis en vil ha alt for mye, er det ofte at den andre vil ha alt for lite, det er sjelden begge vil alt for lite liksom.)

Hva som kom først, høna eller egget, altså er det kvinnen som rydder for mye fordi hun har oppfattet at mannen rydder for lite? Eller er det mannen som får avsmak for rydding, ser på det som evig stress fordi kvinnen rydder for mye?

Jeg tror løsningen er å sette seg ned og bli enige om den balansen, sette både nedre og øvre grenser for ryddingen og delegere enten dagene eller oppgavene seg i mellom. Ingen har godt av å rydde for mye, like lite som noen har godt av å rydde for lite. Balanse er stikkordet her.

*løper og gjemmer seg*

når man e i et forhold og har stifta familie, så kan man ikke bare gjøre ting man VIL...
ingen VIL stå opp kl 5 med ungen hver dag, vaske dass, tørke spy når ungen e sjuk osv osv... men sånn må gjøres

*løper og gjemmer seg*

Og menn VIL aldri *host*

Menn vil, men når to personer bor i samme hus så deles denne ryddetrangen i to på en balanse. Hvis den ene da overkompenserer, fører det automatisk til at den andre underkompenserer (sånn er det jo med alle ting som er ute av balanse, f.eks kommunikasjon, sex osv. Hvis en vil ha alt for mye, er det ofte at den andre vil ha alt for lite, det er sjelden begge vil alt for lite liksom.)

Hva som kom først, høna eller egget, altså er det kvinnen som rydder for mye fordi hun har oppfattet at mannen rydder for lite? Eller er det mannen som får avsmak for rydding, ser på det som evig stress fordi kvinnen rydder for mye?

Jeg tror løsningen er å sette seg ned og bli enige om den balansen, sette både nedre og øvre grenser for ryddingen og delegere enten dagene eller oppgavene seg i mellom. Ingen har godt av å rydde for mye, like lite som noen har godt av å rydde for lite. Balanse er stikkordet her.

Må si meg veldig enig med deg her ja[:)] Selv var jeg en svært irriterende kvinne som aldri skjønte hvorfor min mann ikke gadd gjøre noenting her huset. Da jeg spurte fikk jeg bare ett blikk tilbake og setningen; Hvorfor skal jeg anstrenge meg til å gjøre noe når du gjør det FØR det egentlig er nødvendig.

Nå har vi fordelt alt her i huset av arbeidsoppgaver. Han har sine og jeg har mine ferdig med det. Er noen dager raseriet har kokt litt fordi jeg ser at det burde vært gjort, for eksempel vaske do, men det trens bare en liten påminnelse så er han der.

Vi sparer så mye krangling, dårlig stemning og ikke minst en amper husmor når vi gjør det på denne måten. Mange mener nok vi er sære, men alt for å spare husfreden[:)]

ORIGINAL: Maistte

*løper og gjemmer seg*

når man e i et forhold og har stifta familie, så kan man ikke bare gjøre ting man VIL...
ingen VIL stå opp kl 5 med ungen hver dag, vaske dass, tørke spy når ungen e sjuk osv osv... men sånn må gjøres

Som jeg skrev i forrige innlegg har vi laget arbedsliste og den omfatter ALT. Var en dag jentungen lå i sengen en evighet for han ikke gadd, MEN den var hans dag og ferdig med det så hun fikk bare ligge. Han tok henne tilslutt..

Lag deg en liste med alt som skal være gjort pr dag, det er mitt og det er ditt ferdig med det da må han bare. Her tar vi forresten syke barn annenhver gang o det er også skrevet opp og han har skrevet under på det[:)]

I en del tilfeller er det jo sånn at menn gjør en del ting som ikke synes inne, da. Noen nevnte snekre garasje, andre ting er jo hagearbeid, snørydding, mekking av forskjellige slag, rep av ting og lignende. Det er en del balanse det som kan glemmes.

har vært i lag med en som sa at mannens oppgave var å gjøre ting ute, og kvinnens å gjøre ting inne.
det han gjorde ute, var å måke snø 2 ganger i uka på vinteren, mekke på bilen 4-5 gang i året, og gressklippe noen ganger på sommeren. ellers satt han og glante i dataen. man træng egentlig ikke å jobbe ute 3-4 timer om dagen, sånn som man må inne når man har et stort hus og barn... men at dama gjør MER i huset e greit, så lenge mannen bidrar til ute.
e ingen unnskyldning til å ikke gjør noenting i det hele tatt for å si det sånn...

ORIGINAL: Nugatti

*løper og gjemmer seg*

Og menn VIL aldri *host*

Må si meg veldig enig med deg her ja[:)] Selv var jeg en svært irriterende kvinne som aldri skjønte hvorfor min mann ikke gadd gjøre noenting her huset. Da jeg spurte fikk jeg bare ett blikk tilbake og setningen; Hvorfor skal jeg anstrenge meg til å gjøre noe når du gjør det FØR det egentlig er nødvendig.

Nå har vi fordelt alt her i huset av arbeidsoppgaver. Han har sine og jeg har mine ferdig med det. Er noen dager raseriet har kokt litt fordi jeg ser at det burde vært gjort, for eksempel vaske do, men det trens bare en liten påminnelse så er han der.

Vi sparer så mye krangling, dårlig stemning og ikke minst en amper husmor når vi gjør det på denne måten. Mange mener nok vi er sære, men alt for å spare husfreden[:)]

Er dessverre ikke alle som gjør noe når det er nødvendig heller. De har en merkelig evne til å blokkere ute alt som heter rot. Eller de bare trår over det. [X(]

Back
Topp