Begynner å bli klar for å sove en hel natt...

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
...i alle fall litt mer enn tre timer i strekk. Dere som har babier som sover fra 20 til 08, evt 23 til 06, alt som er mer enn tre timer i strekk, hvordan har det blitt slik? Har det bare gått seg til og regulert seg selv, eller har dere gjort noe for det? Jeg begynner nemlig å bli rimelig klar for litt sammenhengende søvn...

Hun legger seg kl 19, så vekker jeg henne for en flaske kl 22.30 når jeg går og legger meg. Da sover hun til ca 01.30 og deretter til rundt kl 05. Så starter vi dagen 06-07-tiden. Noen forslag til hvordan jeg kan får mer sammenhengende søvn? Hilsen trøttesen

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her har det irdna seg sjølv. No er det 1-2 ganger om natta, første mellom tolv og tre :) men prøv å ikkje vekke når du legg deg? Det gjorde eg og i begynnelsen, men fann fort ut at det var unødvendig.

Her har det irdna seg sjølv. No er det 1-2 ganger om natta, første mellom tolv og tre :) men prøv å ikkje vekke når du legg deg? Det gjorde eg og i begynnelsen, men fann fort ut at det var unødvendig.

Her ordnet det seg også selv. Drev å vekket jeg også, men den kvelden jeg ikke gjorde det sov hun hele natten :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her har lille gutt sovet minst 5 timer sammenhengende fra han var 4 uker, nå er han oppe i 8-10 timer. Jeg var så syk etter fødselen at jeg skulle nok ikke blitt sendt hjem fra sykehuset, jeg var ikke i stand til å reagere på lyder fra senga til lille gutt om det ikke var gråt. Våknet jeg av lyder fra han dro jeg bare dyna mi over hodet og sov videre. Han har selv lært seg å sovne igjen om han våkner på natten.

http://m.klikk.no/foreldre/article508652.ece

Enig med dem over, prøv å ikke vekk henne :) (flere netter på rad, ikke bare en natt)

Her er det litt ymse for tiden. I natt la han seg 19, spiste klokken 01:30 og våknet 05:45 for å starte dagen. Dette er en god natt for oss. På en "dårlig" natt spiser han x 2.
Han får pupp + fruktmos på formiddagen og en posjon med grøt/et eller annet hjemmelaget på kvelden. Han begynte ikke å sove bedre med en gang vi begynte med mat, det tok en stund.

Her har lille gutt sovet minst 5 timer sammenhengende fra han var 4 uker, nå er han oppe i 8-10 timer. Jeg var så syk etter fødselen at jeg skulle nok ikke blitt sendt hjem fra sykehuset, jeg var ikke i stand til å reagere på lyder fra senga til lille gutt om det ikke var gråt. Våknet jeg av lyder fra han dro jeg bare dyna mi over hodet og sov videre. Han har selv lært seg å sovne igjen om han våkner på natten.

http://m.klikk.no/foreldre/article508652.ece

Må si meg SVÆRT uenig i den artikkelen...... (men ikke på det du gjorde, du reagerte jo på gråt og det skal man jo)

Sjelden han sover så lenge i strekk her også. Er oppe 3 ganger for natten nå. Så sovner han ikke før 22.30.
Hender han glimter til som i natt da, da sov han til 03.00 og så trengte han bare litt byssing i senga. Da sov han til 07.00.

Nå er jeg så heldig at jeg kan hente meg inn igjen på morgenen da, for han sovner stortsett igjen etter mat og kan sove til ut på formiddagen. Da legger jeg meg av og til ned med han om jeg er trøtt.

Snuppa har sovet hele natta fra hu var rundt 2 mnd ca :) skjedde plutselig av seg selv :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Snuppa her sover fra ca 19:30 til 8-9 kanskje våken en gang om natta, ikke bestandig, gir henne smokken og hun sovner igjen. Slik har det vært siden hun var ca 6 uker.

Her har det bare blitt av seg selv. Har du prøvd å ikke vekke henne for flaske?
Ja, men da våkner hun av seg selv ca 22.30. Har hendt vi blir sittende lenger oppe og glemmer å gi henne den, men da våkner hun av seg selv...blæh!

Enig med dem over, prøv å ikke vekk henne :) (flere netter på rad, ikke bare en natt)

Her er det litt ymse for tiden. I natt la han seg 19, spiste klokken 01:30 og våknet 05:45 for å starte dagen. Dette er en god natt for oss. På en "dårlig" natt spiser han x 2.
Han får pupp + fruktmos på formiddagen og en posjon med grøt/et eller annet hjemmelaget på kvelden. Han begynte ikke å sove bedre med en gang vi begynte med mat, det tok en stund.
Ser dere er mange med samme erfaring, jeg får kanskje prøve det igjen. Min erfaring er at hun våkner av seg slev om det drøyer til etter 22.30 med flasken. Ville du forsøkt å bare gi smokk da?

Her legger snuppa seg kl 19. Mater kl 18 som regel, først pupp så grøt, er ikke så lett å time mating til akkurat sengetid. Og selvom hun spiser MASSE grøt etter amming kl 18, så er det fort mat igjen kl 21, 00., 03/04 og kl 07.00.
Hun våkner aldri opp som regel da, hun bare sutrer, nekter smokk, så da er det frem med puppen, spiser og sovner igjen. Men JEG våkner jo, og får ikke mer enn 3-timern.
Det vil vel kanskje gå seg til nå fremover håper jeg, hvor de nærmer seg 6 mnd og kan få mer fast føde gjennom dagen.

Kjenner meg igjen i å være trøtt i allefall. Sov jo ikke de siste 4mnd av svangerskapet heller. Tisse,tisse,tisse, hehee.

Ser dere er mange med samme erfaring, jeg får kanskje prøve det igjen. Min erfaring er at hun våkner av seg slev om det drøyer til etter 22.30 med flasken. Ville du forsøkt å bare gi smokk da?

Ja, kanskje? Jeg har en som ikke tar smokk, så her er det frem med puppen, alltid! :rolleyes:

Hva skjer om du ikke vekker henne for mat? Hvis du har prøvd det :) Her sover hun hele natta, men er fortsatt våken til ihvertfall 22, og noen ganger senere :) Hun våkner rundt 8:30-9. men hun sover hele natta og det har hun gjort fra hun var rundt 2 mnd. Hun får bare mme og noen ganger 3-4 skjeer med grøt hvis det er interessant den kvelden :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Sliter med det samme selv, men heldigvis sovner jeg fort igjen selv:) Tør ikke å prøve på puppenekt før hun spiser godt nok på dagtid. Den tid vil komme så får søvnen bare vente på seg heller.. :P

Hva skjer om du ikke vekker henne for mat? Hvis du har prøvd det :) Her sover hun hele natta, men er fortsatt våken til ihvertfall 22, og noen ganger senere :) Hun våkner rundt 8:30-9. men hun sover hele natta og det har hun gjort fra hun var rundt 2 mnd. Hun får bare mme og noen ganger 3-4 skjeer med grøt hvis det er interessant den kvelden :p

Prøvde det i kveld, men da våknet hun av seg selv kl 22.25...snakk om innebygd ur!! Ga smokk, men hun våknet igjen etter ti min. Forsøkte med smokk igjen,em da ble hun illsint:) Men - i går ga jeg henne litt kylling i middagen, råd fra helsesøster. Kjøtt er jo tyngre å fordøye, så hun mente det kunne virke positivt på søvnen - og i natt våknet hun ikke før halv fem!! Så, i dag ga jeg henne litt kjøtt igjen og hun har fått masssse grøt gjennom dagen, så krysser fingene for 04.30 i natt også:)

Prøvde det i kveld, men da våknet hun av seg selv kl 22.25...snakk om innebygd ur!! Ga smokk, men hun våknet igjen etter ti min. Forsøkte med smokk igjen,em da ble hun illsint:) Men - i går ga jeg henne litt kylling i middagen, råd fra helsesøster. Kjøtt er jo tyngre å fordøye, så hun mente det kunne virke positivt på søvnen - og i natt våknet hun ikke før halv fem!! Så, i dag ga jeg henne litt kjøtt igjen og hun har fått masssse grøt gjennom dagen, så krysser fingene for 04.30 i natt også:)

Så bra :) da håper jeg det fortsetter sånn :D lykke til !

Back
Topp