Begynner å bli desperat!!!

Jea88

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er 7+4 idag. Kvalmen som har vært ille de siste to ukene har de tre siste dagene eskalert veldig. De to siste døgnene har jeg ikke klart å holde på noenting jeg har spist eller drukket. Med en gang det kommer ned i magen, tar de bare noen få min. så kommer det opp igjen. I natt våknet jeg å måtte kaste opp to ganger. Har vel kastet opp 10-15 ganger allerede idag. Setter stor pris på tips for å holde på noe. Har gått ned 1,5kg de siste 4 dagene. Og håper virkelig ikke det fortsetter i dette tempoet :(

Huff, har ingen tips. Kan det være lurt med en tur til legen? God bedring! Grusomt med kvalme og oppkast!

Huff, har ingen tips. Kan det være lurt med en tur til legen? God bedring! Grusomt med kvalme og oppkast!
Ja, blir nok en tur til legen på Fredag. Dagene blir ufattelig lange når man blir så dårlig. Takk for det❤️

Du har ikke fått omgangsyke da? :-/

Det er nok ikke omgangssyken, ettersom jeg ble like dårlig når jeg gikk gravid med sønnen min. Men kan ikke huske at det var sååå ille sist. Men det er nå 5 år siden, så har nok glemt litt siden da også:P Men jeg gikk ned 6kg frem til uke 25 da, og håper ikke jeg gjør det samme igjen:/

Men det er klart, det KAN jo være det. Vet jo aldri :P

Å, stakkars deg!!!!!
Jeg føler sånn med deg! Det er helt fryktelig og det føles som om det aldri skal ta slutt. Jeg er bare 6+0 og go-kvalm, men jeg vet det bare skal bli værre og værre, sånn har det i hvertfall vært de tre forrige gangene. Jeg hater det!
Men det fantastiske er når kvalmen plutselig forsvinner. Og premien om 8 måneder er jo fantastisk!
Håper det roer seg for deg snart!

Å, stakkars deg!!!!!
Jeg føler sånn med deg! Det er helt fryktelig og det føles som om det aldri skal ta slutt. Jeg er bare 6+0 og go-kvalm, men jeg vet det bare skal bli værre og værre, sånn har det i hvertfall vært de tre forrige gangene. Jeg hater det!
Men det fantastiske er når kvalmen plutselig forsvinner. Og premien om 8 måneder er jo fantastisk!
Håper det roer seg for deg snart!
Æsj, ja! Det er helt grusomt når det står på. Når man da i tillegg har en 4-åring, så har jeg ikke annet enn dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å leke med han. Heldigvis har jeg er fantastisk mann som stiller opp og leker hele tiden, og lar meg sove når jeg trenger det! Håper virkelig ikke jeg blir like dårlig som sist, men det blir jeg vel helt sikkert:( Håper det ikke blir værre for deg! Krysser fingrene!!

Åå, skjønner :-(
Krysser fingrene for at du blir fortere bedre denne gangen :-)
Har du prøvd slike bånd da? Seaband tror jeg det heter :-)

Ta deg en tur til legen før det går for langt ❤️ jeg prater av erfaring høres ut som du begynner på samme måte som jeg begynte mellom uke 7-8 jeg fikk hypermesis å gikk ned 15 kg på 14 uker så ikke nøl ring legen . Med meg hadde det gått så langt at det nesten gikk galt med både meg å babyen babyen tar all næringen den skal ha fra deg uansett så det er deg det blir værst med . Håper du ringer lege å lykke til ❤️

Om du er så dårlig bør du kanskje prøve å komme før inn til legen. Du må passe på deg selv og at du ikke blir dehydrert! Håper det går fort over <3

Takk for innspill, damer! :) Om jeg er like ille i morgen, så ringer jeg legen allerede på Mandag. Evt. få noe kvalmestillende. Det funka ikke så bra sist, men det kan jo hende det gjør det denne gangen ;) Ja, jeg var altfor dehydrert sist sv.skap, men ingen som sa at jeg hadde hypermesis eller som overhode nevnte at jeg kunne være dehydrert. Jeg fikk ikke epidural pga. dehydrering, så skal være ekstra forsiktig dette sv.skapet :)

Hypermesis???:grumpy::(
Minner mye om det.. vær veldig forsiktig med å få i deg nok væske! Vet det ikke er lett når alt kommer opp, men da må du dra til lege å få innleggelse.. iallefall intravenøs væsketilførsel! Lykke til, føler med deg!

Last edited:
Åssen går det med deg ?????
Takk som spør :) Det hjelper tydeligvis å klage litt, for i går var formen litt bedre faktisk. Var ikke konstant kvalm, men kastet fortsatt opp en god del. Klarte å få i meg et halv pitabrød med litt grønnsaker i går kveld, uten å kaste opp. Idag er det egentlig litt likt som i går. Jeg har kastet opp 6-7 ganger, men er hvert fall ikke kvalm HELE tiden. Så føler jeg får i meg noe. Legen var opptatt denne uken så fikk ikke flyttet frem timen som er på Fredag. Hun mente det ikke var noen fare ennå, siden det virket som jeg var "bedre" idag. Så får bare holde ut frem til Fredag!

Vet ikke om det er sånn at man kan ha noen "gode" dager hvis man har hypermesis? Jeg håper i hvert fall ikke at jeg får det igjen. For det var såå slitsomt sist :(

Krysser fingra for at det snur ❤️ unner ingen det der altså jwg var innlagt i nesten tre uker med begge de to første .... Nå er jeg bare kvalm konstant å lever på Vann , Marie kjeks å ristabrød med brunost

Krysser fingra for at det snur ❤️ unner ingen det der altså jwg var innlagt i nesten tre uker med begge de to første .... Nå er jeg bare kvalm konstant å lever på Vann , Marie kjeks å ristabrød med brunost
Takk for det❤️ Jeg har heldigvis ikke vært så ille som jeg var de to dagene, men jeg kaster fortsatt opp en del og har veldig lett for å brekke meg. Nå går det i farris med eplejuice og ritz-kjeks. Det er bedre enn ikke no. Så håper jeg klarer å holde på det fremover :)

Back
Topp