Begynnende svangerskapsforgifting?

ønskebaby3

Andre møte med forumet
Hei.

Var på 38-ukers kontroll i dag og hadde et lite utslag på urinen som fastlegen ville sende til dyrking. Blodtrykket var fint og har ingen andre symptomer.

Etter jeg kom hjem har jeg begynt å få svake synsforstyrrelser, og vært småkvalm.

Er det andre som har opplevd lignende?:)

Er uke 38+0 i dag.
 
Jeg tror det er blodtrykket av de to (urin og bt) som vektlegges mest når de setter diagnose, men hvis du har flere symptomer nå bør du kanskje ringe inn til den du var hos?
 
Hvis urinprøve er sendt til dyrking er det nok bakterier de tenker på, og det er for å finne ut om du har urinveisinfeksjon. Hvis det var proteiner i urinen (tegn på svangerskapsforgiftning) burde du fått vite det av legen mens du var der, og blitt bedt om å komme med ny urinprøve en uke/noen dager senere hvis blodtrykket var OK. Som sagt over er blodtrykket det viktigste de ser på mtp svangerskapsforgiftning da proteiner i urinen kan komme av kontaminering fra utflod (skjedd hos meg en gang). Derfor de ofte tar en ny urinprøve da. Så hvis blodtrykket ditt var OK er det nok ikke svangerskapsforgiftning. Har også vært kvalm de siste dagene (38+2 idag), noe som kan være et tegn på modning. Synsforstyrrelser har jeg ikke hatt, men vært litt svimmel. Kan kanskje være litt av det samme, men kan også sikkert komme hvis du har sovet litt dårlig og er sliten. Men ville kanskje ringt føden eller legen hvis synsforstyrrelsene vedvarte.
 
Hei.

Var på 38-ukers kontroll i dag og hadde et lite utslag på urinen som fastlegen ville sende til dyrking. Blodtrykket var fint og har ingen andre symptomer.

Etter jeg kom hjem har jeg begynt å få svake synsforstyrrelser, og vært småkvalm.

Er det andre som har opplevd lignende?:)

Er uke 38+0 i dag.

I mitt første svangerskap var blodtrykket helt fint, men hadde utslag 1+ på protein på mandagen og på fredagen var det 3+. Det var da to dager før termin og da ble jeg satt i gang for å forhindre svangerskapsforgiftning (det måtte flere symptomer til for å få diagnosen). Men under fødsel og dagen etter steg blodtrykket veldig, så diagnosen ble satt likevel.
Så jeg ville hvertfall ringt inn og forhørt meg med en jordmor egentlig. Ikke alltid fastlegene tar de riktige avgjørelsene ift svangerskap. Jeg liker å gå på "merkeverksted" når det gjelder både gynekologiske undersøkelser generelt, men spesielt i svangerskapet :)
 
Back
Topp