Begynnende infeksjon i stingene

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei! Noen som har eller har hatt infeksjon der dere har sydd? 4 uker siden og er flere sting som fortsatt sitter i. Begynte i går å bli ganske ømt og mistenker infeksjon. Er indre kjønnsleppe som er sydd sammen så merker det er hardt der det er sydd. Har lest at grønnsåpebad kan hjelpe. Noen som har tatt det? Kan jeg bruke vanlig grønnsåpe fra butikken? Hvilke blandingsforhold burde jeg evt ha?

Hei! Noen som har eller har hatt infeksjon der dere har sydd? 4 uker siden og er flere sting som fortsatt sitter i. Begynte i går å bli ganske ømt og mistenker infeksjon. Er indre kjønnsleppe som er sydd sammen så merker det er hardt der det er sydd. Har lest at grønnsåpebad kan hjelpe. Noen som har tatt det? Kan jeg bruke vanlig grønnsåpe fra butikken? Hvilke blandingsforhold burde jeg evt ha?

Uff det høres ikke noe godt ut i det hele tatt.
Tror de har en egen grønnsåpe på apoteket som du kan bruke.
Om ikke så funker det nok å bruke lactacyd også ;-)

Lykke til.

Har trådene løsnet? Hvis ikke, så blir det litt ømt når de løsner. Så kanskje det bare er det?

Har selv nettopp fått sting, og fikk beskjed om å benytte medisinsk grønnsåpe som de har på apoteket ☺

Snakk med legen din om du tror du har infeksjon. Ikke bruk vanlig grønnsåpe nei, bruk medisinsk som de har på apoteket.
Hvis du er sydd for stramt bør det også sjekkes. Noen sting løsner ikke selv, så de må fjernes, men det kan legen også fikse. :)

Fikk beskjed fra føden om å sette stumpen i lunkent lactacyd-bad ti minutter morgen og kveld så lenge jeg var sår/øm og hadde renselse. Det gjorde susen for mine mange, ømme og noen harde sting.

Jeg hadde forresten sting langt ut i uke seks.

Fikk infeksjon etter forrige fødsel, og i mangel på bedre der og da så brukte jeg vanlig krystall grønnsåpe. Blandingsforholdet vil jeg beskrive som masse såpe :p Kanskje 1-2 dl på 5-10 liter vann... Ble bedre selv uten medisinsk såpe. Kan også anbefale Hibiscrup som du får kjøpt på apoteket. Jeg bruker det til vanlig i dusjen, og har fått mye bedre miljø i underlivet. Funker også godt nå som jeg er sydd

Uff høres ikke godt ut!
Hva med å høre med fastlegen din viss du er usikker?

Alt er bra nå :) Så selv at det var 2 sting som ikke hadde løsnet etter 4 uker. Klarte selv å løsne de, og da kom det litt puss ut av sårene. Infeksjonen og smertene forsvant med engang :)

Ser det har ordnet seg for deg, men hvis andre lurer også, så sa de på gyn på SUS at en aller helst burde bruke lactacyd fremfor grønnsåpe. Jeg har sting som skal sitte i i 3 mnd pga revet endetarmsmuskel, så skyller alltid minst en gang daglig med lactacyd og vann, og spyler bort med rent vann i dusjen.

Back
Topp