Begynnende bihulebetennelse

Fluffinella

Flørter med forumet
Relativt desperat i dag. Har vært litt tett noen dager, men nå er det betennelse på gang. Tårene renner, og hodet verker. Så nå prøver jeg hvitløk i nesa. Au! Har hatt tilbakevendende bihulebetennelser før, og brukt medikamenter jeg ikke kan bruke nå som jeg er gravid. Noen som har noen bedre tips enn hvitløk?

Prøver så langt det lar seg gjøre å styre unna smertestillende, men får jeg høy feber, så tar jeg dt nok. Jeg har også hørt at det kun er saltvannsspray gravide kan bruke, og prøver å følge det rådet også...

jeg har selv akkurat hatt det, måtte ty til vanlig nesespray ellers hadde jeg strøket med. begrensa riktignok bruket til nattestid så jeg skulle få sove hvertfall. ellers prøvde jeg å holde hode over vanndamp, uten større effekt.. god bedring! 

Hvitløk i nesa funker faktisk. Svir en del, men da er ting bedre en stund etterpå... Skal nok fortsette med dette, hvis det funker. Vurderer også å forsøke akupunktur, selv om jeg har vært mot å la meg selv brukes som nålpute så langt i livet, syns jeg det er verdt et forsøk for å slippe å bruke medisin nå.

Fluffinella skrev:
Prøver så langt det lar seg gjøre å styre unna smertestillende, men får jeg høy feber, så tar jeg dt nok. Jeg har også hørt at det kun er saltvannsspray gravide kan bruke, og prøver å følge det rådet også...

du kan fint bruke otrivin :)
hentet fra felleskatalogen -  Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutiske doser.

Som Dollface skriver, så kan Otrivin brukes som det står beskrevet i pakningsvedlegget. Bihulebetennelsen vil mest sannsynligvis gå raskere over hvis du holder nesa så åpen som mulig. Så bruke både Otrivin og saltvannsspray, f.eks. God bedring.

Back
Topp