Begynnelse på SA?

Anleggsfrue

Betatt av forumet
Junilykke2018
går når jeg var på jobb måtte jeg løpe 10 meter, jeg kjente det stakk i underlivet. Etterpå var det en tung smerte nederst i underlivet akkurat som om noe ville ut pluss stikkinger. Etter 30 minutter begynte jeg å blø, lyst blod på papiret. Det har fortsatt i ettertid, ikke i trusa men når jeg går på do, da er det småsmåsmå blødninger på papiret. Typ 1 dråpe blod. Er i uke 6 (5+3). Noen som har peiling på om dette kan være begynnelsen på SA? Har vært fint med noen fine historier også, får jo ikke sove å klarer heller ikke å slappe av... på forhånd, tusen takk for svar!

Småblødninger i form av litt rosa på papiret når du tørker deg, eller en liten dråpe i trusa, er vanlige og som regel ufarlige.

I livmorhalsen og skjeden er det blodrike slimhinner. Disse kan lett blø. Og da er det jo ikke svangerskapet som er opphav til blødning. Mange opplever at de blør litt etter samleie, og da er det som regel fra disse slimhinnene. Noen opplever også slike småblødninger helt uprovosert. Det kan være lurt å ta det litt rolig etter en slik liten blødning..

Jeg blødde noen dager 12+3 og han er 13 år nå. Var på sykehuset og ville ikke se på UL skjermen da jeg trodde det var slutt. Så sier legen her ser jeg en SPRELL levende baby :D
Fikk beskjed om å gå hjem og ta det rolig noen dager, og se det an :)

Jeg hadde rosa på papiret uke 6-8 i mitt forrige svangerskap, og det gikk jo fint.

Krysser fingrene for deg :)

Småblødninger i form av litt rosa på papiret når du tørker deg, eller en liten dråpe i trusa, er vanlige og som regel ufarlige.

I livmorhalsen og skjeden er det blodrike slimhinner. Disse kan lett blø. Og da er det jo ikke svangerskapet som er opphav til blødning. Mange opplever at de blør litt etter samleie, og da er det som regel fra disse slimhinnene. Noen opplever også slike småblødninger helt uprovosert. Det kan være lurt å ta det litt rolig etter en slik liten blødning..

Jeg blødde noen dager 12+3 og han er 13 år nå. Var på sykehuset og ville ikke se på UL skjermen da jeg trodde det var slutt. Så sier legen her ser jeg en SPRELL levende baby :D
Fikk beskjed om å gå hjem og ta det rolig noen dager, og se det an :)

Hvordan ble jobbsituasjonen for deg? Fortsatte du å gå på jobb eller sykmeldte du deg?

Hvordan ble jobbsituasjonen for det? Fortsatte du å gå på jobb eller tok du ut sykmelding?

Jeg ble sykmeldt 1 uke, og legen kalte det "truene abort". Men det var ikke det, og jeg kunne nok fint jobbet. Uansett lurt å ikke ta noen sjanser :)

Mitt forrige svangerskap så begynte jeg blø lydt blod før jeg til slutt begynte fossblø i uke 6. Dro på privat ul, rett og slett fordi jeg ikke klarte gå rundt "ikke vite" sånn, og det offentlige er så treige.. det var helt ufarlig, for den spira er 2 år nå <3 så der trenger ikke være noe :-)

5+5 sist svangerskap kollapsa Jeg på jobb. Ble så dårlig. Men tror mest det var panikk. Ble så sykt dårlig i tillegg til at det kom blod. Vel og merke friskt blod. Og bare slike små dråper som du snakket om. Jeg er livredd for å besvime. Har gjort det litt vel for mange ganger. Så jeg besvimte nesten og fikk panikkanfall. Legen sa det ikke var noe farlig.

Og det gikk bra. Har ei på 3 år nå. :) Fra da var jeg veldig kvalm hver dag.

Så det er vanlig, men aldri vær redd for å ta kontakt med lege. Dem hjelper deg å roe ned og sjekker evt opp hvis det skal være noe.

Er i samme situasjon som deg akkurat nå. Er selv 6+4. Er ganske redd, men det er godt å lese at dette er normalt og vanligvis ufarlig :)

Er i samme situasjon som deg akkurat nå. Er selv 6+4. Er ganske redd, men det er godt å lese at dette er normalt og vanligvis ufarlig :)

Jaa, er livredd, ble legetur å hcg test i dag og ny på onsdag så får vi se. Blødningene stoppet opp i går kveld og begynte igjen nå klokken 15... har vært litt mer aktiv igjen i dag med litt gåing på butikk og legekontor, så spørs om det var det som gjorde det til, ble vertfall sykmelding på meg å nå har jeg inntatt senga for noen timer ..

følger denne tråden. Har ikke hatt noe blødninger ennå, men hvert eneste stikk gjør meg bekymret. Selv om jeg vet at det er vanlig. Prøver å ta meg selv i nakken, men er så redd for at noe skal skje.

Jaa, er livredd, ble legetur å hcg test i dag og ny på onsdag så får vi se. Blødningene stoppet opp i går kveld og begynte igjen nå klokken 15... har vært litt mer aktiv igjen i dag med litt gåing på butikk og legekontor, så spørs om det var det som gjorde det til, ble vertfall sykmelding på meg å nå har jeg inntatt senga for noen timer ..
Hvordan står det til med deg?

Er fortsatt veldig redd, får svar på hcg testen over helga, så får vi se, blødningene har stoppet så er spent på prøvesvaret
Huff, det skjønner jeg. Så bra blødningene har stoppet da. Håper du klarer å finne litt ro, selv om det ikke er lett.. lykke til!

Huff, det skjønner jeg. Så bra blødningene har stoppet da. Håper du klarer å finne litt ro, selv om det ikke er lett.. lykke til!

Har endelig fått svar på hcg testen, alt så fint ut og den stiger jevnt og trutt bebisen er fortsatt i magen! Får håpe det forblir sånn!

Back
Topp