Begynne med mat . Spørsmål

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Jeg gir mme til gutten min og han har faste flaske måltider hver 3 time ca. Men når jeg skal introdusere grøt til han; hvordan går jeg frem? Begynner det som smaksprøver? Når skal jeg erstatte et melkemåltid med grøt? Hvor mye kan han få om gangen første gangene?? Han er 4 mnd :)

Jeg gir også mme hver 3. time. Han har nå blitt 4 mnd, og ble anbefalt på helsestasjon å begynne med grøt :)
Begynte med en smaksposjon (står på pakken hvor mye det er ), for så å øke når jeg så det gikk bra med spisingen og magen :) Nå etter 1 uke er vi oppe i en halv posjon og øker nok snart til en hel siden det går så bra og lille liker det så godt :) Foreløpig fikk jeg beskjed om å gi mme som vanlig, og at grøten ble ekstra liksom :)

Jeg gir også mme hver 3. time. Han har nå blitt 4 mnd, og ble anbefalt på helsestasjon å begynne med grøt :)
Begynte med en smaksposjon (står på pakken hvor mye det er ), for så å øke når jeg så det gikk bra med spisingen og magen :) Nå etter 1 uke er vi oppe i en halv posjon og øker nok snart til en hel siden det går så bra og lille liker det så godt :) Foreløpig fikk jeg beskjed om å gi mme som vanlig, og at grøten ble ekstra liksom :)
Ok :) supert! Tusen takk for svar :)

Som sagt over, så begynner man med smaksprøver (ca 2 skjeer grøt).. man skal egentlig øke smått etter en uke, for så og øke etter enda en uke osv osv.. men jeg har heller sett an på hva magen tåler ;) og har gitt det når barna ikke er kjempe sulten! Og mme etterpå.. men mellomste her orket lite melk etter vare bittelitt grøt, så der måtte jeg gi halve flaska først eller litt mellom hver skje med grøt:) men husk at de små kan smake på så og si alt nå, om det bare er litt saus på fingeren din, så er det kjempe bra :)

Back
Topp