Begynne med grøt?

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Når tenkte dere å begynne å gi litt grøt? Jeg har fått råd om så mye forskjellig at jeg blir kjempe forvirret. Det anbefales å amme til 6 måneder, mens andre steder står det at det er lurt å begynne å gi litt fra 4 måneder. Det er også mange som begynner å gi grøt fra 3 måneders alder...
Forvirret :-/

Før var det 4mnd men nå er det tilvenning fra 4mnd. Og 2-3 måltider pr dag fra 6 mnd. Du gjør jo som det passer deg, men tarmene er ikke skikkelig utviklet før barnet er minst 4 mnd. Fordelen med å vente et at melke Bæsj lukter bedre :p tenkte å begynne så smått etter 5mnd kontrollen. Evt ha litt grøtpulver i melka før natta hvis det trengs.

Jeg kommer nok til å innføre velling når han er nesten 4 mnd, men da blir det kun 1ts om kvelden bare:) så øker vi det litt etter hvert:)

her kommer vi nok til å innføre litt grøt fra 4 mnd alderen, med storesøster begynte jeg vel å gi grøt 2 uker før hun be 4 mnd.. gikk veldig fint.

maggie91 skrev:
Jeg kommer nok til å innføre velling når han er nesten 4 mnd, men da blir det kun 1ts om kvelden bare:) så øker vi det litt etter hvert:)

tenker det samme her:)

Jeg tenker å begynne med grøt eller velling smått fra 4 mnd :)

Back
Topp