Begynne med grøt? Hjelp!

Tuppelura92

Glad i forumet
Lillemann våkner MANGE ganger iløpet av natta, spiser, og sover videre. På dagtid virker han fornøyd, spiser hver 2-3 time. Men på natta kjennes puppene helt tomme ut, og han våkner masse, og får spise litt. så tenker at jeg kanskje må starte med grøt om kvelden? At han liksom ikke blir helt mett? Hva tror dere? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Berre til å begynne :) Det er årsaken til at me har begynt med graut :) Har ikkje hjelpt so veldig enno, men håpar snart.

❤️Gutt 24.02.14❤️

Denne tråden vil jeg følge med på. Har gitt litt mme ved leggetid fordi hun våkner ofte for å spise. I tillegg gir jeg grøt på morgenen.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Er jo bare å prøve :) gi på dagtid i starten i tilfelle magevondt ;)

Februar-14 mamma <3

Mini har fått grøt til kvelds siden han var 7-8 uker, på anbefaling fra helsesøster. Sover som en stein fra 19.30-07-30/0800 :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her får frøkna både grøt til frokost og kvelds! Ammer også litt før hun sovner. Går kjempe bra og hun sover fra 19.00 - 04.30 før hun må ha litt melk. Har ikke hatt noe mage problemer eller noe slikt. Bruker nestle sin barnegrøt med mais og banan. Går ned på høykant:)

Min sover dårligere med grøt ;) gi tidlig på dagen først :)

Vet ikke hvor gammel babyen din er, men når de blir større så kan de vokne og "rope" etter kos. De er egentlig ikke sultne.
Både jeg og svigerinna mi overså babyen vår på den første grininga (rundt kl. 23.00) og etter den ene natta ble det slutt på natt amming.
Jeg reagerte på at han egentlig ikke var opptatt av å drikke. Han sugde et par ganger så sovnet han i armkroken. Så skjønte at han ikke var sulten, for da hadde han holdt seg våken lengre, som han gjorde da han var mindre ( da ammet vi 20min). Så du vil nok skjønne når denne tiden kommer.

Nå vil mini ha smukk før han sovner, men det er greit :-) og han har blitt så blid da han våkner <3

Februar -14 mamma <3

Høres ut som han trenger det ja. Keg ville begynt å gi på morgenen de første dagene for å se om han får vondt i magen. Hvis det går greit så gi på kvelden. Starter bare med en ts og så to-tre over noen dager. Får håpe han gradvis vil ha mer så det metter. Her vil hun ha max en tskje i en måned og helst ingenting lenger - heldigvis har jeg nok melk

Har prøvd å gi han noen ganger, men han spytter det bare ut igjen. Banan og smoothie liker han. Men ikke grøt :/

Har prøvd å gi han noen ganger, men han spytter det bare ut igjen. Banan og smoothie liker han. Men ikke grøt :/

Det tar tid. Det som hjalp her å hi enno tynnare graut eit par gonger pg gradvis gjera den tjukkare. Er stor forskjell i konsistens på smoothie ig graut :)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Jeg har funnet ut at babyen ikke vet helt hva de skal gjøre med grøten. Øvelse gjør mester. Nå spiser vesla ca 100 ml grøt laget på mm. Hun elsker det.

Jeg gir suppe ;) han har ikke spist grøt før i dag faktisk, 5 uker siden vi begynte å prøve på annet enn pupp ;) lager på mm, ikke vann :)

NB: veldig irriterande at nærmast alle OG blir til PG eller IG :P

Junior 24.02.14 ❤️❤️

Jeg gir suppe ;) han har ikke spist grøt før i dag faktisk, 5 uker siden vi begynte å prøve på annet enn pupp ;) lager på mm, ikke vann :)

Jeg prøvde det nå, tok 1 dl mm, med en ts grøtpulver i :) det gikk ned. Så da kan jeg bare ta mer og mer pulver/ mindre og mindre mm :) takk for tips :)

Vet ikke hvor gammel babyen din er, men når de blir større så kan de vokne og "rope" etter kos. De er egentlig ikke sultne.
Både jeg og svigerinna mi overså babyen vår på den første grininga (rundt kl. 23.00) og etter den ene natta ble det slutt på natt amming.
Jeg reagerte på at han egentlig ikke var opptatt av å drikke. Han sugde et par ganger så sovnet han i armkroken. Så skjønte at han ikke var sulten, for da hadde han holdt seg våken lengre, som han gjorde da han var mindre ( da ammet vi 20min). Så du vil nok skjønne når denne tiden kommer.

Nå vil mini ha smukk før han sovner, men det er greit :-) og han har blitt så blid da han våkner <3

Februar -14 mamma <3

Hva mener du med å overse? La den grine? Sluttet den å grine da? Etter hvor lenge

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja, jeg klarte å sove over den natta jeg hadde bestemt meg ( men min har aldri grått om natta bare sutret)
Svigerinna min sin gråter, den natta hadde hun sovet på et annet rom første del av natta, og pappaen hadde tatt henne da hadde hun sovnet etter en time.

Tar din smokk så er jo det en kos også.

Men dette er selvfølgelig bare viss du vet at babyen din ikke er opptatt av maten!!

Februar -14 mamma <3

Her hender det også at babyen gråter selv om hun ikke er sulten. Putter henne på puppen men hun sovner da med en gang, da legger jeg henne bare tilbake igjen. Tar henne alltid opp da. Hvis det feks kun er en time siden hun fikk mat skjønner jeg jo at hun ikke er sulten, så da bysser jeg litt og legger ned igjen.

Har du prøvd most banan eller annen fruktmos innrørt i grøten?

Har du prøvd most banan eller annen fruktmos innrørt i grøten?

Nei det har jeg heller ikke :/ da skal jeg prøve det i Morgen :D eneste jeg får i han er en skje grøt i melka, har smakt, og det setter faktisk endel smak på melka :P så håper jeg kan gjøre den sakte men sikkert mer grøtete :)
Takk for tips ! :D

Back
Topp