Begynne med CrossFit?

roxyy

Flørter med forumet
Er det "farlig" å starte med CrossFit nå? Burde jeg vente til jeg kommer til uke 12?
Er altså nybegynner, ikke så veldig trent fra før.
 
Last edited:
Er det "farlig" å starte med CrossFit nå? Burde jeg vente til jeg kommer til uke 12?
Er altså nybegynner, ikke så veldig trent fra før.
Er vell ikke tiden for å prøve å komme i ditt livs form ;) Jeg tar det litt med ro mtp trening, går på elipsemaskinen og går turer.
 
Sniker fra juni.
Du kan med glede holde på med styrketrening, men å starte med crossfit nå om du ikke er vandt til det ville jeg ikke gjort.
Man skal ikke ta ny pers i løft, og kroppen skal ikke bli overopphetet under en graviditet. Du kjenner din kropp og form best, så du må nesten ta stilling til det selv :)
 
Jeg driver med CrossFit fra før. Men gjør veldig lite CrossFit økter nå for det. Jeg har i hvert fall ikke nok energi til sånne økter nå, men føler det er mye bedre med vanlig styrketrening i litt roligere tempo. Så har du ikke gjort det før, vil jeg tro det blir litt for hard overgang for kroppen nå som du er gravid.

Men alt er individuelt så du kan jo gå på en prøvetime om du føler du har masse overskudd, også snakke med en coach der. De skal jo kunne tilpasse det for deg.
 
Er det "farlig" å starte med CrossFit nå? Burde jeg vente til jeg kommer til uke 12?
Er altså nybegynner, ikke så veldig trent fra før.

PS svarte også ovenfor, men så nå at du skrev at du ikke er så trent fra før. Om du ikke har trent mye / jevnlig fra før av. Ville jeg snakket med en PT eller fysioterapeut og spurt om hvordan du burde starte med styrketrening eller annen trening nå som du er gravid. Og få et tilpasset opplegg :)
 
Er ikke det at jeg vil komme i "mitt livs beste form", men kunne tenkt meg å bli mer aktiv og få inn gode vaner nå før babyen kommer.
Jeg føler meg tipp topp nå, og leser overalt at trening gjør det enklere å føde og generelt bare er bra når man er gravid.
Tenker ikke at jeg skal ta 10000kg heller i de forskjellige øvelsene. Kan jo bruke egen vekt..?
Men skal høre med et CrossFit senter og se om de har tips. :)
 
Er ikke det at jeg vil komme i "mitt livs beste form", men kunne tenkt meg å bli mer aktiv og få inn gode vaner nå før babyen kommer.
Jeg føler meg tipp topp nå, og leser overalt at trening gjør det enklere å føde og generelt bare er bra når man er gravid.
Tenker ikke at jeg skal ta 10000kg heller i de forskjellige øvelsene. Kan jo bruke egen vekt..?
Men skal høre med et CrossFit senter og se om de har tips. :)

Høres veldig bra ut det! Mange CrossFit økter er bygget på at man tar seg helt ut og du går veldig høyt i puls. Men dette kan du jo regulere selv, hvor mye du gir og hvor tungt. Så det er absolutt mulig. Men det er MYE teknikk å sette seg inn i og det er veldig viktig å ha god teknikk. Spør om hjelp og legg egoet på hylla og lytt til kroppen - så går det sikkert bra :)
 
Høres veldig bra ut det! Mange CrossFit økter er bygget på at man tar seg helt ut og du går veldig høyt i puls. Men dette kan du jo regulere selv, hvor mye du gir og hvor tungt. Så det er absolutt mulig. Men det er MYE teknikk å sette seg inn i og det er veldig viktig å ha god teknikk. Spør om hjelp og legg egoet på hylla og lytt til kroppen - så går det sikkert bra :)

Flott, da starter jeg med det på ny året. :))) gleder meg!
 
Back
Topp