Begynne å jobbe

Studenten

Studenten
Poster det her også, kanskje mer relevant her!!

Jeg begynner på jobb 15 juli, da er mini 6 måneder og mannen har først ferie, så permisjon.

Siden det er så dårlig i oljemarkedet, begynner jeg 75% i deltidsjobben jeg hadde som student.

Jeg delammer og hun får 200-300 ml mme hver dag. Spørsmålet er: hvordan har dere gjort det ift jobb og amming/pumping? Er jo ikke sikkert jeg ammer enda på det tidspunktet, og vi tenker å introdusere fast føde når hun er 4 måneder. Men bare sånn at jeg er forberedt om melka ikke forsvinner.

Sjefen sendte følgende melding: vil du har mer morgen/kveld? Halv vakt(16-20) eller full (12-20) og så med lørdager. Vil du jobbe 10-18,15 eller 12-18,15?

Hva ville dere ha valgt? Jeg har jo kun rett på pause for å pumpe når jeg jobber mer enn 7 timer. Men tenker jeg helst vil ha 16-20, for da har jeg morgen og formiddagen med henne. Jeg tar imot all råd!! :)

Jeg har akkurat begynt på jobb igjen, har jobbet i en uke nå. Baby er 6 mnd og tar ikke flaske. Jeg jobber ca fra 8-16 men har tenkt å benytte meg av ammefri og jobbe enten 8-15 el 9-16, har ikke bestemt meg ennå. Vi begynte med tilvenning til fast føde når lille J. var 4 mnd. Samtidig har han villet ha mindre og mindre pupp på dagtid. Spiser kun om kvelden og natta. Vil ikke ha på morran før jeg går på jobb heller. Når jeg er på jobb gir far grøt med fruktmos, smoothie, og kanskje middag, og vann i kopp. Lille J. virker ikke helt utsultet heller når jeg kommer hjem, så tror det går bra. Har ikke fått tid til å pumpe mens jeg er på jobb, så vet ikke om det er så bra. Men hos oss er det viktig med kvelds- og nattamming, da han uansett ikke vil ha pupp på dagen for tiden, sånn har det vært siden han var ca 4 mnd. Han virker altfor opptatt med å leke osv. Så da passer det fint at jeg jobber dagen.

Jeg har akkurat begynt på jobb igjen, har jobbet i en uke nå. Baby er 6 mnd og tar ikke flaske. Jeg jobber ca fra 8-16 men har tenkt å benytte meg av ammefri og jobbe enten 8-15 el 9-16, har ikke bestemt meg ennå. Vi begynte med tilvenning til fast føde når lille J. var 4 mnd. Samtidig har han villet ha mindre og mindre pupp på dagtid. Spiser kun om kvelden og natta. Vil ikke ha på morran før jeg går på jobb heller. Når jeg er på jobb gir far grøt med fruktmos, smoothie, og kanskje middag, og vann i kopp. Lille J. virker ikke helt utsultet heller når jeg kommer hjem, så tror det går bra. Har ikke fått tid til å pumpe mens jeg er på jobb, så vet ikke om det er så bra. Men hos oss er det viktig med kvelds- og nattamming, da han uansett ikke vil ha pupp på dagen for tiden, sånn har det vært siden han var ca 4 mnd. Han virker altfor opptatt med å leke osv. Så da passer det fint at jeg jobber dagen.
Takk for en så utfyllende svar! :)

Back
Topp