Begynne å jobbe igjen, duste nestsjef

mkrago

Elsker forumet
Jeg har vært sykemeldt 100% nesten hele veien pga ekstrem svangerskapskvalme og nå kynnere. Var hos legen i dag og vi er heldigvis på bølgelengde og ble enige om at jeg skal begynne å jobbe litt igjen fra 1 mars. Jeg skal jobbe 20% fordelt over 2 dager med minst 1 dag fri mellom. Var innom jobben og gav beskjed og snakket med nestleder da sjefen har fri. Jobber som farmasøyt på apotek og ber derfor om å få tidlig vakter da disse er roligere og jeg lett får vonde kynnere og/eller kaster opp hvis jeg blir sliten. Ber om å få arbeidstiden på SMS og går. En stund senere får jeg beskjed om at jeg bare skal jobbe en dag den første uka, lørdag og da alene.

Jeg blir så sliten og forbanna, hvorfor tror de at jeg skal være 80% sykemeldt, fordi jeg er i strålende god form????? Jeg kan ikke jobbe som alenefarmasøyt, jeg må kunne ta en pause hvis jeg blir kvalm, sette meg ned når kynnerene kommer, stenge verden ute når smertene blir for ille. Som alenefarmasøyt har du ikke mulighet til pause, vanskelig å få gått på do, lange stressende vakter der du faktisk har ansvaret for andre menneskers liv og helse.

Skal snakke med bedriftssykepleieren så håper de klarer å ta litt hensyn, har forresten gitt beskjed om at den lørdagsvakten ikke er mulig å gjennomføre.

Jeg blir gal, virker ikke som om de vil ha meg tilbake.

PS, sjefen er ikke noe bedre har ikke hørt ett pipp fra noen på jobber siden jeg ble sykemeldt desember. Har vært innom med sykemeldinger osv og pratet med kollegaene mine når jeg er der men bare 2 ord med sjefen.
 
Herlighet! Så utrolig dårlig gjort!

Er så overrasket over hvor dårlig mange gravide blir behandlet!

Jeg hadde gitt klar beskjed om at den lørdags vakten er helt uaktuelt og grunnen til det.
Om de ikke tilrettelegger hadde jeg koblet inn HMS ansvarlig.