Begynne å jobbe igjen, duste nestsjef

mkrago

Elsker forumet
Jeg har vært sykemeldt 100% nesten hele veien pga ekstrem svangerskapskvalme og nå kynnere. Var hos legen i dag og vi er heldigvis på bølgelengde og ble enige om at jeg skal begynne å jobbe litt igjen fra 1 mars. Jeg skal jobbe 20% fordelt over 2 dager med minst 1 dag fri mellom. Var innom jobben og gav beskjed og snakket med nestleder da sjefen har fri. Jobber som farmasøyt på apotek og ber derfor om å få tidlig vakter da disse er roligere og jeg lett får vonde kynnere og/eller kaster opp hvis jeg blir sliten. Ber om å få arbeidstiden på SMS og går. En stund senere får jeg beskjed om at jeg bare skal jobbe en dag den første uka, lørdag og da alene.

Jeg blir så sliten og forbanna, hvorfor tror de at jeg skal være 80% sykemeldt, fordi jeg er i strålende god form????? Jeg kan ikke jobbe som alenefarmasøyt, jeg må kunne ta en pause hvis jeg blir kvalm, sette meg ned når kynnerene kommer, stenge verden ute når smertene blir for ille. Som alenefarmasøyt har du ikke mulighet til pause, vanskelig å få gått på do, lange stressende vakter der du faktisk har ansvaret for andre menneskers liv og helse.

Skal snakke med bedriftssykepleieren så håper de klarer å ta litt hensyn, har forresten gitt beskjed om at den lørdagsvakten ikke er mulig å gjennomføre.

Jeg blir gal, virker ikke som om de vil ha meg tilbake.

PS, sjefen er ikke noe bedre har ikke hørt ett pipp fra noen på jobber siden jeg ble sykemeldt desember. Har vært innom med sykemeldinger osv og pratet med kollegaene mine når jeg er der men bare 2 ord med sjefen.
 
Herlighet! Så utrolig dårlig gjort!

Er så overrasket over hvor dårlig mange gravide blir behandlet!

Jeg hadde gitt klar beskjed om at den lørdags vakten er helt uaktuelt og grunnen til det.
Om de ikke tilrettelegger hadde jeg koblet inn HMS ansvarlig.

Det er jo kjempe fint at du prøve deg tilbake i jobb, og det burde de satt pris på og forsøkt å beholde deg der så lenge som mulig fram til permisjonsstart!

Lykke til:) Håper det ordner seg!
 
Høres nesten litt uintelligent ut hvis de tenkte at en lørdag = to hverdager, at man bare kan regne ut total energisum, liksom!

Håper du får mer forståelse og en bedre løsning :) Dårlig gjort å gjøre det så vanskelig. Det er så kjipt å komme tilbake og føle at det er en konflikt i lufta. Særlig når det er tungt å begynne å jobbe i utgangspunktet!
 
Dette hørtes virkelig ikke bra ut!! Jeg ville absolutt tatt det opp med sjefen, og prøvd å få en god dialog rundt ditt arbeid frem mot permisjon. Det er utrolig lett for meg å sitte og gi råd, men ikke fullt så lett å etterleve dem.

Jeg synes i utgangspunktet det er rart at arbeidsplassen din, med sjef i spissen, ikke har kontaktet deg siden desember. Det høres både useriøst og trist ut. En god sjef bryr seg om sine ansatte, og holder kontakten gjennom en sykemeldingsperiode. Ikke på en masete måte, men sånn at du alltid vet at du betyr noe for arbeidsplassen. En god dialog er jo kun positivt, både for deg og sjefen.

Det hjelper deg ingenting at jeg forteller om min solskinnshistorie, hvor jeg får blomster og kort og mange søte meldinger, men du skal vite at noen sjefer er så gode. Og de sjefene fungerer og får ting gjort, så en sjef kan både bry seg og være god samtidig.

Jeg synes du skal forvente mye mer av din sjef!!

Du har virkelig min fulle sympati, jeg synes det er fryktelig leit at noen opplever slike hverdager.
 
Back
Topp