Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: LovelyTwo
Står på pakken, men lurer på om det er så og så mange deciliter man skal holde seg til per dag. Husker ikke hvor mye, har ikke pakken her nå.
ORIGINAL: Julia89
På Nan så står det at 2-4 uker kan en gi opptil 120 ml pr. måltid..
Og det er helt sikkert hver 4 time.. Jeg gir nå bare når hun er sulten jeg, er vell bedre om de får for mye enn for lite?=P
ORIGINAL: thejohan
På NAN så bør det ikke overskride 1 liter i døgnet.
Men det skal sies hvis dette er hver dag! Da har babyen behov for noe annet enn bare MME.
Hvis babyen din nå spiser mer enn 1 liter i døgnet, så blir jeg imponert! [8D]
ORIGINAL: thejohan
Klippet fra matportalen:
Som hovedregel bør et spedbarn ikke få mer enn det som anbefales på pakken med morsmelkerstatning; som regel en liter ferdig blandet morsmelkerstatning i døgnet.
Dersom barnet er over fire måneder, er i fin form og legger normalt på seg, men likevel viser tegn på sult utover en liter morsmelkerstatning, kan det kanskje ha behov for fast føde. Dette kan for eksempel være grøt eller moste grønnsaker.
Er barnet fortsatt urolig, kan det også skyldes andre behov enn sult, eksempelvis kan barnet ha et utilfredsstilt sugebehov eller føle tørst. Ved tørste kan du prøve å gi barnet lunkent vann (ikke lunkent rett fra springen, men kokt og noe avkjølt vann). Det er viktig å huske at morsmelkerstatning ikke må tynnes ut med en større mengde vann enn det som er angitt på pakken. Vann må gis separat.
Å gi barnet mer enn 1 liter morsmelkerstatning en gang i blant er ikke skadelig for barnet. Dersom barnet ditt får mer enn denne mengden flere dager på rad, bør du ta kontakt med helsestasjonen for å diskutere alternativer.
ORIGINAL: Kihne
ORIGINAL: LovelyTwo
Står på pakken, men lurer på om det er så og så mange deciliter man skal holde seg til per dag. Husker ikke hvor mye, har ikke pakken her nå.
det har jeg ikke fått med meg.. skal ikke babyen få det han trenger liksom? det må isåfall vær veldig mye som er "for masse"[:-]
ORIGINAL: Kihne
ORIGINAL: Julia89
På Nan så står det at 2-4 uker kan en gi opptil 120 ml pr. måltid..
Og det er helt sikkert hver 4 time.. Jeg gir nå bare når hun er sulten jeg, er vell bedre om de får for mye enn for lite?=P
ja, men tror hun som skrev det mente at det var begrenset hvor mye mme man skulle gi iløpet av dagen, og at man skulle gi kokt vann hvis babyen var mer sulten[:-]
se i den tråden om kokt vann..
eller kanskje jeg missforsto..[8|]