Begravelse...

*IdaMor*

Elsker forumet
Blir begravelse den 16.mai for min svigerfar. I den forbinndelse lurer jeg på om det er vanlig at barna skal være med?
De skal ikke være med i kirka, men tenker på minnestunden etter? Hva tror dere?

Ja, jeg ville tatt med mine barn i bestefarens begravelse. Men dere selv finne ut av hva de skal være med på.

I mitt hode er det kanskje litt forskjell når noen dør brått og når noen dør etter lang tids sykeleie, hvis du skjønner? Det kan bli litt mer synlig sorg etter plutselige dødsfall enn når man har hatt noe forberedelsestid...? Huff, dette ble klumsete uttrykk, men håper du skjønner hva jeg mener.. I minnestunden bruker stemningen å være litt lettere og kanskje mer egnet for barn?

Hvis dere skal ha de med i kirka kan det kanskje være lurt å ha med noen som ikke sto avdøde så nær, som kan hjelpe dere hvis noen må gå ut med barna?

Me hadde med storebror i begravelse til farmora mi, men da fiksa sambo alt med han, for han har jo ikkje ro i rumpa til å sitta. Ville tatt han med etterpå, men kun viss du får hjelp til å følge han opp, om ikkje har han det kanskje like bra hos ein barnevakt.
Stemningen etterpå er som regel litt lettare enn i kyrkja, og det kan vera kjekt for alle med ein liten friskus som springer rundt:)

Broren min og kona hadde med ungene u begravelsen til min mormor. Og det gjorde at stemningen ikke ble like tung og dyster som det vanligvis blir.Snakk med svigerfamilien din om hva de ønsker,så 'tråkker du ikke noen på tærne'.

Back
Topp