Begrave?

Dårris

Glad i forumet
Assistert-jentene
Hva gjorde dere som har opplevd dette?
Vi kan bare ikke "brenne til intet" som var et av alternativene. Fellesgrav virker heller ikke noe greit. Er det "for mye" med en liten stein for henne på kirkegården? Jeg er så i tvil, hun var jo et lite menneske, 20+4 <3
 
Hva gjorde dere som har opplevd dette?
Vi kan bare ikke "brenne til intet" som var et av alternativene. Fellesgrav virker heller ikke noe greit. Er det "for mye" med en liten stein for henne på kirkegården? Jeg er så i tvil, hun var jo et lite menneske, 20+4 <3

Nei det er ikke for mye. Vet om andre som har gjort akkurat det samme. Gjør det som føles rett for dere.
 
Hva gjorde dere som har opplevd dette?
Vi kan bare ikke "brenne til intet" som var et av alternativene. Fellesgrav virker heller ikke noe greit. Er det "for mye" med en liten stein for henne på kirkegården? Jeg er så i tvil, hun var jo et lite menneske, 20+4 <3

Det rette er det som føles riktig for dere ❤️
 
Kjære, så vondt. En liten stein til et lite menneske høres absolutt ikke for mye ut❤
 
Nei det er ikke for mye. Antall uker definerer ikke sorgen. Vi valgte kremasjon og synes det var riktig. Det finnes ingen fasit for hva du skal kjenne at er riktig. Hvis du bor i oslo/omegn så kan du ta kontakt på pm om du trenger tips til et begravelsesbyrå med erfaring på begravelse av de minste. Ellers anbefaler jeg også landsforening for uventet barnedød. Stor klem og kondolerer så mye❤️
 
Gjør det som er riktig for dere, men nei hun er ikke for liten for sin egen grav❤️ For meg er jeg utrolig takknemlig at jeg har egen grav og et sted å gå til, og plante og bare sitte der. Men gjør hva som er riktig for deg.
 
Det blir en liten sermoni ved graven, med meg, min samboer og vår datter tilstede. Vi trenger en avslutning så vi kan sørge videre. Kisten er 40 cm lang og gammelrosa <3
 
Så godt å høre at dere har kommet fram til en løsning som kanskje hjelper dere videre. Vi hadde også en kort seremoni i hovedsak ved graven, og det føltes så godt å kunne gjøre denne siste tingen for gutten vår <3

Lykke til i tiden som kommer, gjør det som føles rett for dere. Ikke vær redd for å be om hjelp, og søk gjerne mot LUB. Det har vært til veldig god støtte for oss etter at gutten vår døde i uke 20.
 
Så fint å høre at dere har funnet det som fungerer for dere ❤️ Vi hadde en begravelse for vår lille gutt født i uke 18, og tok meg selv i å kjenne på de samme følelsene om at han var for liten, men nå i etterkant er jeg ikke i tvil om at det var rett for oss. Vi fikk den avslutningen vi hadde behov for og hadde en utrolig vakker (og trist) seremoni.
 
Back
Topp