Beføling av mage

Hannesofiemyr

Forelsket i forumet
Noen andre som har opplevd dette allerede, er jo forsåvidt kanskje ikke så mange som har delt det enda, men i dag fikk jeg oppleve dette for første gang.
Jeg er 10+2 i dag og har ingen mage!. Ikke noe liten kul engang, kanskje litt oppblåst på kveldene men ikke baby kul liksom.
Var på besøk hos mine svigerforeldre da vi kom gav jeg dem som vanlig en klem, men svigermor måtte jammen ta å klappe på magen min. (Noe som føltes veldig ukomfertabelt). Vil sikkert ikke føles komfertabelt senere heller, men nå følte jeg liksom at hun klappet bare på magen uten noe i og at det var veldig unaturlig. Ble veldig satt ut og viste ikke helt hva jeg skulle si. Jeg personlig ville jo spurt først om det var greit jeg tok på magen før jeg gjorde det i allefall.

USikker på om jeg skal si ifra nå også da jeg er redd hun blir veldig lei seg.

Med svigermor og annen nær familie og venner tenker jeg at det er ok. Kanskje litt kleint så tidlig, men de gjør det jo faktisk bare for å vise at de er glade på dine vegne og gleder seg til babyen kommer..

Ukjente, og mennesker jeg ikke har mye med å gjøre kan derimot godt droppe å ta meg på magen. Blir for intimt, og selv om man er gravid har man fortsatt en intimsone.

Jeg sa i fra når svigermor gjorde det sist jeg var gravid. Jeg synes IKKE det er greit. Verken nå eller senere... Jeg går heller ikke å tar på derrs mage..

Var på bryllup i går, og de som viste jeg var gravid klappet på magen. Syns selv det var litt rart Pga jeg har ikke gravid magen , bare oppblåst og bølgete heheh .
Men tror ikke de mente noe vondt med det enn å vise sin glede. Og det syntes jeg var koselig :)

Var på bryllup i går, og de som viste jeg var gravid klappet på magen. Syns selv det var litt rart Pga jeg har ikke gravid magen , bare oppblåst og bølgete heheh .
Men tror ikke de mente noe vondt med det enn å vise sin glede. Og det syntes jeg var koselig :)
Nei tror bare hun ville være hyggelig og vise at hun var glad for det. Men fordi det ikke er noe der annet en litt oppblåst føltest det veldig påtrengende. Tror ikke jeg ville reagert hvis det hadde skjedd om 2 måneder hvor det liksom begynner å bli babymage liksom.

Mamma tok på magen min her om dagen. Hun spurte riktignok først, men hva skulle jeg si liksom? Var bare rart! :/

Hadde virkelig ikke tenkt så langt som at dette kunne være en problemstilling engang så tidlig. Hørtes litt absurd ut for meg. Men så er jo jeg litt introvert å da. Hadde skjønt det om du hadde gravidmage liksom! :hilarious:

Gravidmage eller ikke, det må være innafor å si at man ikke er komfortabel med at fålk skal ta på en, uansett om det er svigermor eller noen andre :)

Om noen tar på meg tar jeg tilbake! Synes det er frekt og jeg har tross alt en intimsone...

Det skjedde med meg også, av en nesten fremmed person, kjemperart. Sant, man har jo intimsone selv om man et gravid! Det irriterer meg litt, tenk hvor mye folk skal tafse på magen min når den blir større da! Selv om det er godt ment fra andre, så skal man selv bestemme hvem som får lov til å stryke på magen din!

Det har jo skjedd noen ganger på byen og, at folk skal stryke meg over rumpa, det er helt sikkert godt ment, men selvfølgelig ikke greit.

Håper jeg har mot til å si ifra neste gang!:)

Hadde ikke sagt ifra til svigermor om det! Hun prøver vel bare å vise at hun gleder seg masse! Hadde det vært en kollega FKS hadde jeg nok vurdert det! :)

Jeg skjønner ikke fasinasjonen med denne mage-tafsinga. Har aldri falt meg inn å ta på magen til noen fordi de er gravide. Har hatt gravide venniner som har spurt om jeg vil kjenne ungen sparke. Utover det har jeg aldri kunne tatt på magen til folk uten videre :P

Dette er bo veldig opp til hver enkelt. Jeg har personlig Aldri vært fornøyd med min mage.men når jeg er gravid syns jeg det er helt ok å dele den med seg. Selv pm jeg er sånn respekterer jeg at andre ikke er sån og det burde alle andre også gjøre. Det er normal folkesjikk å spør om å få ta på andre... for det er litt spesielt...og for mangen er det helt uhørt. Gi beskjed på en fin måte, noen er så såre for å få slike "skulle bare mangle" korreksjoner. Hehe

Er utrolig kleint når folk tafser før man har fått mage!

Da jeg fikk med vesla og hadde fått livmoren litt opp på magen, lå jeg på gulvet på en fest hvor alle jentene ville kjenne hvordan man kjente toppen av livmora liksom. Det var bare gøy, men helt annen setting også.

Senere ble jeg nesten heller skuffet over at folk aldri spurte om å få kjenne spark eller noe, for det føltes kleint å tilby, men skulle gjerne delt da når magen var stor og det var mye liv.

Back
Topp