beetle-tanker

beetle

Betatt av forumet
Da tenker jeg at jeg sveiver i gang en dagbok her - et sted å sette ord på litt tanker, og ikke minst en mulighet til å få litt orden i kaoset og galskapen.[;)]

Litt om meg og mine;
Jeg er 35 år, gift med han jeg har vært kjæreste med i over elleve år (ja, vi er kjærester ennå..) og vi har en skjønn liten krabat på litt over tre år. Han er en blid, harmonisk og aktiv krabat med mye liv og god fantasi. Som han selv sa her en dag da jeg ba ham være litt stille og ikke bråke så mye; "ja men mamma, jeg har så mye å si og jeg har så stor stemme". Så sånn er det med den saken. [:)]

Nå har vi bestemt oss for at vi skal prøve på et søsken. Vi har fire egg på frysa i Porsgrunn - og de skal til pers nå.
Det er veldig ferskt ennå, vi tok avgjørelsen for etpar dager siden, så jeg har vel ikke helt forstått at jeg kanskje skal få lov til å gå gravid en gang til, og til å få lov til å stikke nesa inn i nakken på enå en baby og snuse inn den vidunderlige lukten...kjenner det kribler litt når jeg tenker på det.

Men, samtidig vet jeg at sjansene kanskje ikke er optimale (selvom vi var superheldige sist gang og knøttet satt på første icsi-forsøk) - så jeg pørover å tone ned de største følelsene....som om det er lett, liksom.

Realistisk optimist - er det noe som heter det? Vel, det er vel der jeg er nå.

Uansett, i morra ringer jeg til Porsgrunn!!!!
 
Gratulera med dagbok og lykke til med søskenforsøk! [:)] Håper du har gullegget på frys! 
 
Da er vi ett steg nærmere målet!
Ringte Porsgrunn i dag og fikk ei kjempetrivelig dame på tråden - hun var roligheten selv. Jeg derimot...ikke akkurat avbalansert nei.
Jeg fikk beskjed om å ringe tilbake om en ukes tid siden jeg sa at vi så for oss igangsetting etter nyttår en gang. Så skulle de i løpet av denne uka finne frem journalen min og vurdere medisinering og slikt. Og så avtaler vi tid for start i neste uke.

S P E N N E N D E!!!!

Herreminhatt, jeg sprekker etter å fortelle det til noen.
Har sagt det til sjefen da - har nemlig verdens fineste sjef og jeg synes jeg skylder ham å fortelle hva som er i ferd med å skje. Han blei rørende glad, og jeg vet at jeg har en god støtte der. Uansett hva som skjer.
 
Gratulerer så mye med dagbok og masse lykke til på søskenforsøk!![:D][:D] Dere går et spennende nyttår i møte!
 
Da har brev fra sykehuset kommet med resept på hormoner og med skjema for samtykke for tining av egg.
Når jeg får mensen rett over nyttår en gang skal jeg begynne med piller og ringe sykehuset for å avtale ul. Og så er det satt opp insetting sånn ca i uke 3. Hvis eggene overlever tining da.

Tør nesten ikke tenke på det, så spennende er det..
 
Ønsker deg og dine en riktig jul og ett riktig godt nytt år.


Stoor juleklem fra meg
 
GOD JUL OG GODT NYTTÅR!
 
God Jul og Godt Nytt År til deg og dine!
 
Spennende at dere snart er i gang igjen med søskenforsøk[:)] Masse masse lykke til[:)]
 
Da har jeg fått time for UL - mandag 18.01 - og jeg begynner på  Progynova i dag. 3 piller daglig. Er veldig spent på eventuelle bivirkninger. Hade ikke mye bivirknnger på medisinene jeg brukte da vi fikk lille knøtt. Håper jeg er like heldig nå.

Men jeg sliter med negative tanker iforhold til om dette kommer til å gå bra eller ikke. Tenker hele tiden at eggene ikke kommer til å overlve en opptining. Aner ikke hvor stor sjanse det i realiteten er - men i mitt hode er det ca 10 % sjanse for tiden.

Noe annet litt kjipt er at jeg må dra alene på ul. Mannen er i England på guttetur (planlagt og bestilt for over et halvt år siden) og det er jo typisk at kroppen min skal time det akkurat slik at de to tingene kræsjer.
heldigvis kommer han hjem senere den dagen så han rekker å være med på en eventuell innsetting.
 
Blir spennandes no framover då ja! Er ca 70-75 % sjanse for at fryseegg overlever opptining seiest det vel! Så satsar på at i alle fall eit av egga dine overlever og ser bra ut + klorar seg fast og vert til dykkar neste bebiss! Masse lykke til framover! [:)]
 
Ja, jeg håper det går veien.
Vi var heldige første gang - håper det funker denne gangen også [;)]
 
Var på UL i går og alt ser bra ut. Fin slimhinne og ingen tegn til eggløsning.
jeg begynner med crinone i morgen og har fått time for innsetting av egg på fredag.

Så nå er det bare å krysse alt av fingre og tær og håpe på at egget de tar opp på torsdag overlever opptiningen.
Jeg kjenner jeg får helt vondt i magen bare jeg tenker på det.

Har tatt meg fri hele fredagen - skal kose meg med lillegull på morgenen før jeg leverer ham i barnehagen. Vi skal ha en laaan og god morgen hjemme. Og så skal jeg enten hjem for å ruge etter sykehusbesøket - eller hjem og deppe. alt etter som hvordan det går.

Satser på ruging........
 
JEG RUGER!!!!!!!! [:D][:D][:D]
 
ORIGINAL: ElinR

masse lykke til med ruging, skal krysse for at du får pos test om 2 uker[:D]

 
takk takk, jenter [:)]

Jeg tror hjernen min spiller meg mange puss om dagen - jeg føler meg oppblåst og "kjenner" magen hele tiden. Det murrer i korsryggen og puppene er ømme. Tror hjernen jobber på høygir og leter etter tegn som ikke er der men som den tror skal være der.
Kan jo ikke ha symptomer kun en dag etter innsetting.
Og dessuten er det kanskje progynova + crinona som gjør sitt??
 
Så kjekt at du er rugar! Håpar egget klorar seg godt fast no då! Masse lykke til! [:)]
 
Da er det ikke mage dagene igjen til jeg skal teste....fredag er dagen.
Mannen sa i går at han gjerne ville at jeg skulle teste på torsdag eller helst onsdag (litt ivrig, ja...) men jeg vil vente. Litt fordi jeg vil la eventuelt hormonnivå bli høyt nok til å slå ut på en test - og litt fordi jeg er redd for den negative testen og vil utsette den...for i dag er jeg nemlig sikker på at det blir en negativ test...

Begynner å kjenne bivirkningene av medisinene nå - superømme pupper og veldig trøtt (syyykt trøtt altså) hele tiden. og litt stikninger i magen innimellom. Men jeg husker hva sykesøsteren i Porsgrunn sa - alle tegn eller ing jeg kjenner i rugetiden er på grunn av medisinene. Dette er jo et kjemisk svangerskap og et eventuelt embryo holdes på plass av medisiner så tidlig i svangerskapet. Og da skulle det jo bare mangle om ikke medisinene gir meg de gravid-syptomene kroppen naturlig ville ha gitt meg.
Så, jeg prøver å ignorere alle tegn og bare la dagene gå sin gang.


......for det er jo skikkelig enkelt.....



jadda....
 
Back
Topp