Bedside seng

BabyyB

Flørter med forumet
Godt nyttår! :) Jeg har fått anbefalt å ha en bedside seng (seng som står helt inntil vår seng) til den første tiden med babyen. Er det noen som har anbefalinger her? Vi tenkte å benytte oss av januarsalget til å få alt utstyret i hus. :)

Har kjøpt oss Chicco Next2Me som me skal ha. Ingen erfaringer med den da, men den virker bra, liker størrelsen og den kan brukes som reiseseng.[emoji1]

Jeg hadde det ikke til nr 1. Men savnet det veldig. Da det var grusomt å måtte ut av sengen for å hente og legge tilbake ved amming. Så da jeg ventet nr 2 kjøpte jeg chicco next2me. Har ikke angret. Den var også fin å ha når vi var på bilferie i sommer. Tok liten plass. Og superlett å slå opp og ned.

Har kjøpt oss Chicco Next2Me som me skal ha. Ingen erfaringer med den da, men den virker bra, liker størrelsen og den kan brukes som reiseseng.[emoji1]

Jeg hadde det ikke til nr 1. Men savnet det veldig. Da det var grusomt å måtte ut av sengen for å hente og legge tilbake ved amming. Så da jeg ventet nr 2 kjøpte jeg chicco next2me. Har ikke angret. Den var også fin å ha når vi var på bilferie i sommer. Tok liten plass. Og superlett å slå opp og ned.

Da høres det ut som Chicco Next2me er et godt kjøp! Ser den er på tilbud på Babybanden så det passer jo bra. Tusen takk for svar! :)

Vi har ikke hatt før, men skal ha det denne gangen. Vet at alternativet blir flytting fra egen seng og over i vår seng og så at vi ikke orker å løfte tilbake, og da blir det fort utrygg samsoving.

Pass på at du måler høyden på egen seng og ser at criben blir høy nok (vet at chicco er for lav for vår).

Har chicco fra forrige. Veldig fornøyd med den. Lånte ei frå troll til første, grei den og, men trur den var litt mindre, så måtte tidligare over i sprinkelseng.

Vi har kjøpt babydans sin bedside. Virker så herlig å ha på siden slik, gleder meg til å sette den opp. Må bare få kjøpt madrass først.

Holdt på å bestille chicco next1me igår,men fant ut at vår ikea seng med ramme madrass+overmadrass ble mye høyere..så nå har vi bare sprinkel seng fra ikea hvor vi har skrudd av den ene siden..det virker trygt og stabilt nok..men ville helst hatt en å bruke til reiseseng:)

Vi skal bruke helt vanlig sprinkelseng fra ikea. Lar være å montere ene siden, og stripser den fast i sengen vår. En fordel er at det er lett å bore nye hull, så man kan lage det til nøyaktig i samme høyde som sengen vår. Og så slipper man å kjøpe enda en ting som bare brukes noen få måneder.

Vi har kjøpt alt brukt så føler det hjelper veldig. :) eneste nytt vi skal ha som vi mangler er madrass til selve sengen.

Holdt på å bestille chicco next1me igår,men fant ut at vår ikea seng med ramme madrass+overmadrass ble mye høyere..så nå har vi bare sprinkel seng fra ikea hvor vi har skrudd av den ene siden..det virker trygt og stabilt nok..men ville helst hatt en å bruke til reiseseng:)

Godt poeng! Da må jeg måle sengen vår før jeg bestiller. Jeg tenker vi trenger reiseseng, så det er perfekt at Next2me kan kombineres. :)

Vi har kjøpt Chicco next2me dream, og hørt mye godt om de bedsidecribbene :)

Vi har kjøpt denne fra Jollyroom:
5509d989b282c31671788fca6bde0c06.png

Skulle gjerne trikset det til med vanlig sprinkelseng, men det har vi ikke plass til ved siden av sengen.

Bare hyggelig :) Men jeg ble litt usikker da jeg leste brukermanualen; virker nesten som den kan gå høyere opp enn hva som er anbefalt. 53 cm opp fra gulvet er hvertfall mye høyere enn vi kommer til å bruke den i, og vi har helt normal sengehøyde vil jeg si. Dette ble kanskje ikke så veldig oppklarende for deg :p

Back
Topp