Bedside crib

Enlitenspire

Betatt av forumet
Hei! Er det mange av dere som har benyttet bedside crib? Vi kjøpte en brukt til en rimelig penge, benyttet henholdsvis babykorg og sprinkelseng til de andre. Men pga plassen på nåværende soverom ble bedside crib mer praktisk. Men hvor lenge har dere kunnet bruke den før overgang til sprinkelseng? Forstår en bør bytte idet barnet setter seg opp/ reiser seg? Men kan kanskje modifisere den litt og får høyere kanter på et vis...

Vi får prøve oss fram..
 
Vi hadde Moweo bedside crib til forrige. Brukte den vel i ca. 3 mnd. Nå har vi kjøpt Leander Linea bedside crib og satser på å kunne bruke den til han kan sette seg opp selv (den kan ikke gjøres dypere).
 
Brukte sprinkelseng som bedside med førstemann. Syns den ble hakket for stor mtp plass på rommet vårt. Nå har jeg kjøpt en brukt chicco bedside til vårt rom og setter sprinkelseng på barnerommet. Da kan vi øve litt på den på kveldstid og flytte baby inn i bedside når vi legger oss. Håper den gjør nytte :) satser på å bruke den i 3-6 mnd.
 
Vi brukte sprinkelseng ved siden av vår seng sist, så ingen erfaring med bed side crib. Denne gangen har vi arvet en bed side crib fra ei venninne, og tenker å prøve den. Det geniale med den er jo at det er hjul på, så kan jo flytte den litt rundt i huset.
 
Hei! Er det mange av dere som har benyttet bedside crib? Vi kjøpte en brukt til en rimelig penge, benyttet henholdsvis babykorg og sprinkelseng til de andre. Men pga plassen på nåværende soverom ble bedside crib mer praktisk. Men hvor lenge har dere kunnet bruke den før overgang til sprinkelseng? Forstår en bør bytte idet barnet setter seg opp/ reiser seg? Men kan kanskje modifisere den litt og får høyere kanter på et vis...

Vi får prøve oss fram..
For å faktisk svare på spm ditt:wacky:
Vi brukte bedsidecrib (av samme årsak som dere nå) til førstemann og var veldig fornøyd.
Enkel å feste til senga så den ikke sklir bort/oppstår glippe. Enkelt med amming på natta. Samsoving uten å samsove hvis det er et behov. Og tar mindre plass på rommet enn sprinkelseng og dermed også enklere å komme seg ut av senga.
Vi brukte den vel til barnet ble sånn ca 5-6 mnd og han begynte å sette seg opp. Vår gikk det ikke ann å gjøre dypere/tryggere, så da ble det over til sprinkelseng på eget rom.
 
Hadde bare sprinkelseng som jeg fjernet ene siden på sist.. den ble stor og upraktisk siden jeg ikke kunne regulere høyden. Denne gangen har jeg kjøpt bedside, fordi den tar mindre plass og høyden kan justeres. Ser for meg å bruke den så lenge det er behov, men ikke lenger enn at hun begynner å sette seg opp. Så litt vanskelig å si. Forrige satt seg opp når han var 4-5 mnd liksom.. :bag:
 
Vi kjøpte Yngri sin bedside crib. Mye fordi vi ikke har plass til særlig annet på soverommet. Den kan brukes frem til barnet er 9kg (er det produsent nevner er vektgrense), så regner med å bruke den i ihvertfall 3-4 måneder. Jeg håper å kunne bruke den til 6 måneder, men det må man jo se på.
 
Brukt bedside med de to første og kommer til å
Bruke til 3. er det
En ting jeg anbefaler alle så er det
Det. Altså baby får «samsove» trygt, du slipper å gå ut av sengen for å ta ut baby om natta og det føles bare trygt. Har brukt det de første ca 6 mnd med begge. Mine barn har ikke vært så store, så brukstiden tror jeg varierer på str til barna og bedsiden :)
 
Vi har kjøpt beddide crib large fra mowie. Grunnet plassmangel syntes vi denne virker genial, med tanke på at den er portabel med hjul og kan brukes som både seng på soverom og stue istedenfor separat vugge. Men, gjenstår å se hvor fornøyde vi blir
 
Vi har Stokke Sleepi mini i stedet for bedside crib. Synes den virket mer stødig og er fornøyd med at den har hjul slik at den kan trilles rundt også i andre deler av huset, selv om den også bare har brukstid på rundt 6 måneder uten utvidelsessett. :)
 
Vurderte det, men fant en rimelig sprinkelseng med justerbarhøyde som jeg kan ha inntil senga akkurat som en bedside crib der jeg kan ta ene delen ned av sprinkelsenga :love7
 
Dere som kjøper brukt bedside crib, kjøper dere ny madrass eller bruker den brukte?
 
Dere som kjøper brukt bedside crib, kjøper dere ny madrass eller bruker den brukte?
Helt ærlig har jeg ikke gjort noe med den. Oppbevart inne i tørr bod i 5 år av de som solgte. Nå er ingenting satt klart eller vasket generelt av babyutstyr her i hus.
 
Back
Topp