Bedside crib

Twinkle90

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Har dere planer om å kjøpe bedside crib til den lille? :happy: Jeg vil gjerne ha det, tenker det er veldig praktisk mtp. nattamming, og vi har ikke plass på soverommet til sprinkelseng.

Jeg er usikker på om det er best å kjøpe en med sprinkler eller eller en med nettingtøy, har noen av dere erfaringer å dele?
 
Vi skal ikke :) storesøstra må i babynestet i vår seng de første ukene, før vi flyttet henne over til egen sprinkelseng - men vi har plass til den på vårt rom da ;)
 
Vi har kjøpt både sprinkelseng og bedside crib. Litt trangt på soverommet, så vi slo til da vi fant en brukt til 400 kr. :happy: vi gikk for sprinkler.
 
Eg har ikkje erfaring med bedside endå, men har kjøpt det til kommande baby. Denne er med sprinkler. Sist hadde me vanlig grindseng, men då måtte eg opp på beina når baby skulle ammast og eg måtte "trokle" armen mellom sprinklene for å roe ned kontaktsøkende baby. Ser for meg at bedside vil gjere natta mykje lettare! Vil tru det er smak og behag med sprinkler eller stoff?
 
Vi fant en brukt (netting) til 500kr og slo derfor til, mest fordi vi ikke får plass til sprinkelseng på soverommet vårt. Senga vår er veeldig høy så vi kan nok ikke ha den inntil senga slik som det er tenkt :)
 
Vi har snüzpod fra the little green sheep. Har vært veldig fornøyde :happy: kjøpte til første, så den har vært brukt til to barn. Vi har også natures sway og babynest :joyful:
 
Vi har landet på sengesidekrybbe, siden det er litt trangt på rommet. Så blir det sprinkelseng senere. Gleder meg til å prøve det, tenker det er praktisk for å ha barnet nært samtidig som barnet er i egen seng.
Samboer holder på å snekre seng av hobbyplater som jeg skal male så fort den er ferdig.
Det gledes :)
 
Vi hadde baby bjærn vugge til jenta. Elsket den begge to, hun sov aldri oppi med oss. Og enkelt å vugge litt om hun knirket. Den skaø vi bruke igjen
 
Opprinnelig hadde vi også tenkt til en sånn bedside crib, men så har vi ombestemt oss og vil heller ha en moseskurv til å begynne med.
For min del handlet det litt om utseendet hvis jeg skal være ærlig, og mannen liker at det er lett å flytte på den/vi kan bære den med oss ned til stuen hvis vi ender opp med å absolutt ikke like vuggen.
 
Opprinnelig hadde vi også tenkt til en sånn bedside crib, men så har vi ombestemt oss og vil heller ha en moseskurv til å begynne med.
For min del handlet det litt om utseendet hvis jeg skal være ærlig, og mannen liker at det er lett å flytte på den/vi kan bære den med oss ned til stuen hvis vi ender opp med å absolutt ikke like vuggen.

Godt tips med moseskurv også! Veldig greit å kunne flytte på den og evt. ta den med om man sover borte.
 
Har dere planer om å kjøpe bedside crib til den lille? :happy: Jeg vil gjerne ha det, tenker det er veldig praktisk mtp. nattamming, og vi har ikke plass på soverommet til sprinkelseng.

Jeg er usikker på om det er best å kjøpe en med sprinkler eller eller en med nettingtøy, har noen av dere erfaringer å dele?
Husk å undersøke madrasshøyde på bedsidecriben, altså hva max høyde fra gulv til madrass blir. Mange av disse ekstra høye kontinental dobbeltsengene er for høye for disse «netting»bedside sengene... når vi kjøpte bedside i 2017 var det kun Troll sine bedside senger som ble høye nok slik at den kom kant i kant med vår madrass.
 
Husk å undersøke madrasshøyde på bedsidecriben, altså hva max høyde fra gulv til madrass blir. Mange av disse ekstra høye kontinental dobbeltsengene er for høye for disse «netting»bedside sengene... når vi kjøpte bedside i 2017 var det kun Troll sine bedside senger som ble høye nok slik at den kom kant i kant med vår madrass.

Takk for tips, vi har en litt høy seng så det må jeg sjekke! :happy:
 
Vi hadde det med andremann, UTROLIG kjekt! Vi har Troll sin, den har justerbare føtter. Har ganske høy seng, så tror noen av de andre hadde blitt for lave...
 
Back
Topp