Bedside crib

Silda82

Elsker forumet
Mailykke 2018
Hei dere,
Jeg vurderer om jeg skal kjøpe bedside crib, men vil gjerne ha erfaringer?

Hvor stort er behovet?

Vi skal bruke en vanlig ikea sprinkelseng med ene siden tatt ned, og satt inntil sengen.

Om vi ikke hadde hatt plass til den, ville vi hatt bedside crib.

Det er veldig fint med bedside crib, men du trenger ikke kjøpe en seng som er ment for å være det, du kan kjøpe en vanlig sprinkelseng, og "låse" den mellom voksensengen og veggen, og evt. stripse/binde den fast i sengebena slik at den står helt stødig. Da slipper du bytte seng etter noen måneder også. (De fleste bedside crib'ene er ganske små).
Hvis bunnen ikke går i flukt med deres madrass, kan du borre nye hull til bunnplaten i sprinkelsengen. :)

Hei dere,
Jeg vurderer om jeg skal kjøpe bedside crib, men vil gjerne ha erfaringer?

Hvor stort er behovet?

Med begge mine barn har vi tatt av den ene sida på sprinkelsenga, det har fungert veldig bra. Setter på siden igjen når de begynner å rulle og være med bevegelig på natta.

Vi kjøpte chicco next2me, kan brukes som reiseseng også. Gutten er fortsatt i magen så har ikke testa, men ikke hørt negative erfaringer fra noen, utelukkende positive. Chiccoen ser jeg at selges brukte til ganske nære tilbudsprisene på nett og jeg har aldri rukket å kjøpe de fordi de blir fort solgt, så er ingen problem å få solgt den igjen.

Vi har ikke plass til sprinkelseng på soverommet da, men tror jeg hadde kjøpt bedside som kan flyttes med meg ut i stua uansett faktisk :)

Vi kjøpte chicco next2me, kan brukes som reiseseng også. Gutten er fortsatt i magen så har ikke testa, men ikke hørt negative erfaringer fra noen, utelukkende positive. Chiccoen ser jeg at selges brukte til ganske nære tilbudsprisene på nett og jeg har aldri rukket å kjøpe de fordi de blir fort solgt, så er ingen problem å få solgt den igjen.

Vi har ikke plass til sprinkelseng på soverommet da, men tror jeg hadde kjøpt bedside som kan flyttes med meg ut i stua uansett faktisk :)

Vi har en chicco next2me. Senga er super. Det er bare det at minstemann liker vugga vi har i stua bedre. Begge våre har synes at vugga har vært best., dessverre, så vi har gått rett fra vugge til sprinkelseng på eget rom. Tror vugga virker tryggere fordi den er litt mindre og lunere. Men så har jeg født små barn også. Jeg ville ha kjøpt sprinkelseng fra ikea hvor du kan ta av fronten. Den blir en super bredside crib og kab brukes mye lengre

Vi skal også bruke vanlig sprinkelseng som Bedside crib i starten :) Da slipper vi å kjøpe 2 senger, hvor hun vokser ut av den éne veldig fort. Og fungerer det ikke er det bare å sette på siden igjen, så er det en vanlig sprinkelseng.

Vi har kjøpt bedside crib. Fordi spinkel sengen er arvegods og ikke kunne ta bort den ene siden. Tenker også at bedsiden kan brukes i stuen oppe eller på gjesterommet uavhengig av hvor jeg sover hvis vi bytter litt på soverommet pga mangel på søvn.
Har også fått låne en vugge til å ha i stuen nede og sprinkel/lekegrind så spent på hva vi "egentlig" får bruk for. Tenker som så at om nr.2 kommer ganske kjapt etterpå så trenger vi iallefall ikke kjøpe mer utstyr med det første.

Hadde det til mini, ELSKET den, og hadde ikke fått plass til sprinkelsenga på vårt rom uansett. Perfekt høyde i forhold til vår seng!

Jeg har den og syns den er fantastisk å bruke. Han sover veldig godt i den og jeg sybs det er veldig greit å ta han ut å amme i løp av natten. Beste kjøpet jeg har gjort av barneutstyr til nå.

Har chicco next 2 me. Hun er 7 mnd og vi bruker den fortsatt. Helt super!! :)

Back
Topp