Bedside Crib

Marslykke<3

Glad i forumet
Marsboerne2017
noen som har erfaring med bedside crib? Vi har det veldig trangt inn på soverommet vårt og har ikke plass til vanlig sprinkelseng. Bedside crib ser så genialt ut, men jeg synes de er litt korte!!? 80-90 cm lange. Bebisen er jo ikke så veldig gammel før den vokser ut av den senga da? Men er det normalt kanskje å få barnet over på eget rom når den er såpass lang/gammel!? Hjelpes meg. Blir gal av dette :P

Disse sengene jar en maksvekt så selv om babyen ikke er like lang for sengen kan de være for tung. Vi hadde ikke sist. Hadde sprinkelseng trykt mellom vegg og sengen vår. Var kjempe tungvindt så drømte om en slik seng etter sist. Så vi har kjøpt chicco next to me

Vi har ikke erfaring med de, men kjøpte på jollyroom JLY bedside den er 40x84.
Vi har også lite plass så tenkte den er grei.

Min kusine hadde bedside crib sist. Hun fortalte meg at den er liten og begrenset hvor lenge de kan bruke dem. Jeg sa jeg ønsket meg en slik til neste, og da sa hun at vi bare kunne låne deres, for de er visst nokså dyre. Så skal spørre henne om det snart om vi kan låne den de har. Det jeg håper er at babyen kan ligge i den til sommeren kanskje, så kan 2 åringen (som da vil være 3 år) gå over til juniorseng og babyen overta sprinkelsenga :p Men vi fikk liten baby sist, og hun var liten lenge, trenger ikke bli slik nå :p

Disse sengene jar en maksvekt så selv om babyen ikke er like lang for sengen kan de være for tung. Vi hadde ikke sist. Hadde sprinkelseng trykt mellom vegg og sengen vår. Var kjempe tungvindt så drømte om en slik seng etter sist. Så vi har kjøpt chicco next to me
Vi kan ikke trykke en sprinkelseng mellom senga og veggen skjønner du, for der er klesskapet vårt. Hehe. Da kommer jeg meg ikke inn til klærne :P maxvekt ja. Hmm. Det hadde jeg ikke hørt om :/ må undersøke litt mer. Takk

Vi har ikke erfaring med de, men kjøpte på jollyroom JLY bedside den er 40x84.
Vi har også lite plass så tenkte den er grei.
Ja, det er den jeg har sett på også :) men synes som sagt den hørtes såå kort ut. Babyen kan jo være over 50 cm allerede når den fødes!! Hmm

Ja, det er den jeg har sett på også :) men synes som sagt den hørtes såå kort ut. Babyen kan jo være over 50 cm allerede når den fødes!! Hmm
Det er sant, Tenkte selv på det, men tror ikke de vokser så mye ført hehe. Er ikke 84 cm ca 10-12 mnd så burde holde den senga i Noen mnd ihvertfall hehe
Vi har kjøpt den så får se hvor lenge vi bruker den, og den her var billigst av alle. De koster masse.

Sniker litt :)
Vi brukte den sist og skal definitivt bruke den igjen :joyful: jeg synes den var veldig praktisk og vi brukte den til han var ca 6/8 mnd. Nå har vi nok soverom i huset til å har sprinkelseng på ,men da blir det i 1 etg og vårt sov er i 2 etg. Og det er ikke aktuelt sikkert det første året.men gutten vår på 3 har sov i 1 etg.

En baby sover ikke fullt utstrekt heller :p storebror er ikke lange karen, så tipper neste ikke slår noen høyderekorder den heller :) vi hadde ikke til storebroren og det angrer jeg veldig på! skal ha next to me crib denne gangen! Hørt overgangen til egen seng blir enklere da også :)

En baby sover ikke fullt utstrekt heller :p storebror er ikke lange karen, så tipper neste ikke slår noen høyderekorder den heller :) vi hadde ikke til storebroren og det angrer jeg veldig på! skal ha next to me crib denne gangen! Hørt overgangen til egen seng blir enklere da også :)
Hørte også overgang blir enklere, håper det stemmer :)

Vi kan ikke trykke en sprinkelseng mellom senga og veggen skjønner du, for der er klesskapet vårt. Hehe. Da kommer jeg meg ikke inn til klærne :p maxvekt ja. Hmm. Det hadde jeg ikke hørt om :/ må undersøke litt mer. Takk
Hehe ikke greit med små rom

Har egentlig stort soverom men står ett klesskap med sengen som ikkje blir brukt, men har bare 50 cm på min side av sengen, så blir å skaffe bedside fra Troll som passer mellom.. :)

Kjenner jeg er så usikker på dette. Vi og har lite soverom..
Hvordan er mål ca på en slik seng?

Vi hadde det sist, og det var kjempepraktisk :) Vi har heller ikke plass til sprinkelseng på rommet, men ville valgt bedside-crib uansett. Vi brukte den til storesøster flyttet på eget rom med sprinkelseng da hun var 6-7mnd

2-åringen min er 85 cm nå, så tror den sengen kan passe en stund, iallfall ut babytiden. Vurderer å kjøpe det selv denne gang

Last edited:
Fikk ei jente i juli, og er SÅ fornøyd med chicco next2me. Lettvint når hun skal ammes på natta og så er det koselig og trygt både for meg og henne. Ligger ofte og holder henne litt i hånda når hun er urolig på natta og det pleier å hjelpe. Ååå, dere kan forresten glede dere til å ligge og se på babyen deres når den sover!
Sååå koselig og man blir så stolt og fylt av kjærlighet :-) <3!

Back
Topp